1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oculus Rift

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Flavourlicious, 9 mei 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    [​IMG]





    The Oculus Rift is an upcoming high field of view, low-latency, consumer-priced virtual reality head-mounted display. It is being developed by Oculus VR, who have raised $2.4 million from a Kickstarter campaign.

    Some of the confirmed supported games:

    Doom 4
    Project CARS
    Team Fortress 2
    Elder Scrolls V: Skyrim






    [yt]DhcOMOWRMnA[/yt]
    [​IMG]
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dit al gezien? Is OR supported:

    [yt]4qTtVMM3uqQ#![/yt]
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nice een OR topic!

    een paar filmpjes die de moeite waard zijn

    [yt]J2N01yvONw0[/yt]

    [yt]RNW41hbINpA[/yt]

    [yt]pAC5SeNH8jw[/yt]

    Ik kan me er geen voorstelling bij maken hoe het is als je voor je gevoel in de gamewereld zelf zit. Dat het werkt laat iig het rollercoasterfilmpje wel zien :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als ik het geld heb koop ik een Rift + een virtuix omni:


    [yt]qpHWJMytx5I[/yt]




    The Omni by Virtuix™ is a natural motion interface for virtual reality applications.

    The Omni is the first omni treadmill that is affordable for household consumers, fits in a living room, and above all, enables the user to walk freely and naturally in virtual environments.

    Applications of omni-directional movement in virtual reality stretch far beyond gaming: training and simulation, fitness and exercising, virtual tourism, virtual tradeshows and events, virtual meet-ups and multi-person adventures, virtual workplaces, virtual museums, physical therapy, VR architecture, VR concerts, etc. The possibilities are limitless. Virtual reality is the future.

    Virtuix is currently preparing a Kickstarter campaign to launch the Omni. Please stay tuned and feel free to contact us with any questions.



    [​IMG]
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ding is nogal groot voor je woonkamer :+

    Persoonlijk denk ik dat dit voor mij een stap te ver is. Ik wil niet moe worden van gamen.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    We hebben een Rift op de zaak hier. Wel bizar zeg. Je loopt dan met toetsen/controller, maar je hebt echt de neiging om gewoon zelf te stappen. Ik ben wel erg benieuwd hoe dit in games toegepast gaat worden. Met een simpele controller / stuur kan het, maar als je een toetsenboord met veel keybindings hebt kun je niet goed zien wat je indrukt.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    :eek:

    Bij deze ben ik officieel jaloers. Kan je meer impressies posten? Wat heb je gespeeld? Hoe ziet er uit? Last van misselijkheid? Is het echt een nieuwe manier van gamen of slechts een gimmick?

    En waar zit jullie bedrijf? O-)
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Werkt dat ding dan ook met een Xbox?
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik loop stage, dus ik heb even staan kijken en maar heel kort ff dat ding op gehad. Ik speelde een standaard demo met een landhuisje op een berg.

    Als allereerst viel me op dat de resolutie extreem laag is. althans, het is 1200x800, maar je kan letterlijk de pixels tellen. De pixels zijn groot en het beeld is grainy en pixelated. Uiteraard is het een vroege versie, dus het kan dat de resolutie nog verbeterd, maar zoals het nu is gaat iedereen zich daar aan storen.

    Ik had zelf geen last van misselijkheid, maar het is in het begin wel desoriënterend. Je kan helemaal rondkijken, maar het feit dat je dan loopt met een controller is gek. Dat voelt dan een beetje onnatuurlijk aan.

    Er zit onwijs veel potentie in. Zowel FPS als racegames kunnen er onwijs veel mee doen, en ik denk dat dit juist beter werkt op een console met een controller of stuur dan een pc met muis en toetsenboord. Je bent namelijk afgesloten van de echte wereld en het vinden van de arrow keys was al een hele opgave. Een controller ligt herkenbaar in de hand en dus geen probleem om 'blind' te gebruiken.


    Ik zie de Rift als een doorontwikkelde headtracker. In FPS games zal je zien dat je door naar rechts of links te leunen om hoekjes kan kijken. Je kan snel op een natuurlijke manier rondkijken, want je kijkt precies waar je je hoofd draait, en met een pookje heb je snel dat je te ver door draait.

    Race games zullen gaaf zijn want je kan zo perfect de bocht inkijken. Racen op een baan met veel deelnemers word makkelijker omdat je op een natuurlijke manier rond kan kijken.


    Kortom, het kijken voelt natuurlijk aan. De kwaliteit is nu te laag, maar dat wordt vast nog verbeterd. De vraag is hoe het geïmplementeerd wordt. Het is eigenlijk hetzelfde als de kinect. Een product met veel potentie, maar het ligt compleet aan de developers wat ermee gedaan wordt.

    Het is dus afwachten tot er games met de 'Rift in mind' worden ontwikkeld in plaats van dat er nu slechts ondersteuning voor het kijken wordt toegevoegd.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klinkt iig ontzettend tof. Het lijkt me zo'n rare gewaarwording om voor je gevoel echt in een andere wereld te zitten. Zijn er om het beeld heen geen zwarte balken?

    Je vergelijking met Kinect vind ik niet echt opgaan. Kinect introduceerde een andere manier van gamen. Met de OR kan je op dezelfde manier blijven gamen (qua input) echter de beleving verandert.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zwarte balken heb ik niet gemerkt. Er zit misschien wel wat zwarts aan de zijkant als je echt ver je oog draait, maar de 2 lenzen vormen wel echt 1 heel beeld.

    He was ook bizar om mensen te horen. Je wordt echt in die wereld getrokken, en dan hoor je je collega's praten, maar je kan ze niet zien. Heel maf!


    Met die kinect vergelijking bedoelde ik dat de developers van games nu wat leuks ermee moeten doen. De kinect was een prima product, maar er kwamen nauwelijks echt goede en leuke games voor uit en daardoor is de kinect (voor) gelijk minder interessant. Leuke hardware is er, maar leuke software moet dan wel mee komen. Nou is de Rift inderdaad wel wat meer een opzichzelfstaand product en iets minder afhankelijk van bepaalde features, maar toch denk ik dat developers bepaalde elementen moeten/kunnen implementeren. De Rift moet de speler echt gaan sturen in bepaalde richtingen. Het moet de speler laten focusen op stukken waar je normaal niet zou kijken. Ik bedoel, een landhuisje was nog noot zo interessant om van binnen te bekijken, maar developers moeten dan wel de interesse behouden.

    Ofwel, met de juiste games en implementatie kan het echt vet worden. Een next gen Doom 4 met de Rift en je slaapt nooit meer!! 8)
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Volgens mij was al aangegeven dat de resolutie verbeterd wordt in de consumenten versie.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah, dat is mooi! :)
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik vond het best wel spectaculair op Eve Fanfest dit jaar;


    Niet zeker of ze het uberhaupt (in de nabije toekomst) gaan implementeren in Eve Online, de developers hebben dit blijkbaar gemaakt in hun "20% time", maar de mogelijkheden zijn veelbelovend. Indrukwekkend.

    O.a. Star Citizen ging toch ook OR support bevatten? Eerst zien though, want Chris Roberts lijkt wel zowat alles te beloven.
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Waarom valt dit in een andere categorie (gimmicks) als 3D en schreeuwen tegen je tv?
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Omdat je nu letterlijk kijkt daar waar je je hoofd heen draait. In racegames zou je nu bijvoorbeeld perfect je hoofd kunnen draaien om de bochten in te kijken, of naast je om te kijken of er iemand anders rijdt. Zo wordt je echt de wereld ingezogen. En het werkt hier met de sims op kantoor erg goed.

    Verder zijn er genoeg andere dingen te verzinnen, maar dat is aan de devs.
     
  17. Seh

    Seh Guest

    Ja, maar wil ik dat? Ik bedoel tegen mijn tv praten zorgt er ook voor dat ik de afstandsbediening niet meer onder de bak vandaan hoef te toveren of mijn controller in de hand hoef te nemen, maar wil ik dat? 3D zou ook voor meer beleving zorgen, maar dat vind ik ook allemaal maar niks.

    Dunno, ik ben nog niet overtuigd. :+
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Niet iedereen MOET het leuk vinden! :+
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Dee koop ik waarschijnlijk ook day one :)
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina