1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oculus Rift

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Flavourlicious, 9 mei 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    ..
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Shit... RIP


    Ik ben benieuwd hoe dat effect heeft op de ontwikkeling...
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vind er nogal een verschil zitten tussen voicecommands en een matige 3D weergave of je hersens laten geloven dat je volledig in een andere wereld zit.

    Toevallig die kerel gezien met het achtbaan filmpje? Je zit compleet in een digitale wereld, dat gaat imo ver voorbij een gimmick.

    Heftig dat die dev dood is.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Dit is vooral zuur:

     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Enorm goed en groot nieuws. Carmack is een genie!
     
  6. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Vind je? ik snap die hype om hem heen niet zo. Na de begin jaren heeft hij toch niks tofs meer neer gezet?

    Is er trouwens al ooits iets gerept over compatibility met de next gen consoles? Wil echt met OR aan de slag, maar ben totaal geen PC gamer.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De geruchten gaan dat Sony met een eigen headset komt :)

    Uit een andere thread

    [yt]k7n5kRRHDpw#t=226[/yt]

    Zo'n loopding zie ik mezelf niet snel in huis halen, maar als je die kerel zijn gezicht ziet....damn wat een lol _O_
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zolang er voor 'Virtual Reality' zo'n groot ding op je hoofd nodig is (en je zelfs in een of ander tuigje moet gaan klimmen om ingame te kunnen bewegen) zal het mij niet aantrekken. Leuk voor een keertje te proberen en ervaren (net als 3D) maar daar blijft het dan ook bij, ga er zeker geen geld in steken om thuis zo te kunnen gamen. Pas wanneer een kleine unit een kamer vol kan toveren met hologrammen zal ik warm lopen voor VR.

    VR is mij nu nog allemaal veel te ver gezocht en zal naar mijn idee ook altijd iets blijven voor een kleine doelgroep, de VR-freaks om het zo maar even te noemen. ;)

    Zie veel liever dat ze eerst eens 1080P (zonder de 3D-gimmick!) volledig zouden benutten bij games, iets waar ik al jaren op wacht maar nog bij lange na niet gebeurd...
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Veel mensen onderschatten de werking van VR. Als er een bril komt die zonder latency (bij rondkijken), zwarte balken en al te veel pixels jou een spelwereld laat zien dan gaan je ogen/hersens dit registreren als de wereld waarin je zit. Dat is echt compleet wat anders dan een 3d-gimmick.

    Lees bijv dit stuk maar eens:

    http://www.3delement.com/?p=332
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De werking en weergave in die bril zelf zal best geweldig en mooi kunnen zijn. Maar zo'n ding op je hoofd lijkt mij gewoon zeer onpraktisch en oncomfortabel.

    Eenmaal die bril op word je als mens vrij beperkt in wat je nog wel en niet kunt doen, lijkt mij uiteindelijk dus niet de meest optimale beleving. (heel veel mensen zullen hier ook niet tegen kunnen schat ik zo)
    Als die 3D-wereld nou om jou als mens word gecreƫerd (dus zonder dat je ergens 'in hoeft te kruipen') kun je wel normaal functioneren, alleen dan in een fantasy-wereld.

    Pas als ze dat kunnen realiseren is de tijd rijp voor VR, eerder niet.. Althans voor mij niet. ;)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je het stuk gelezen? Of heb je OR al kunnen proberen? En er zijn nog talloze van dit soort stukken. Het bewegen door de wereld zal idd met een controller gebruiken maar de onhandigheid van de bril zal straks te vergelijken zijn met het opdoen van een skibril
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Man ik kan niet wachten om een vette game te spelen met de OR!!
    Ik ben wel gevoelig voor motionsickness dus ik ben bang dat dat een issue gaat worden...
    dan maar een kotsbakje er naast ;)
     
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Game tegenwoordig vrijwel niet meer, maar ben toch wel erg benieuwd naar de OR. Vraag me af wanneer ze eens met een releasedate komen.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    350 dollar. Damn.



     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Is dat een damn "wat duur" of damn "dat valt nog wel mee"? :+

    Is een smak met geld maar had het eerlijk gezegd duurder verwacht
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het aardig duur. Hopelijk is de retail versie goedkoper. Vraag me af wat voor content er is op release.
    Denk dat het best lang een gimmick gaat zijn.
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Toch denk ik dat $350 niet eens zo heel gek duur is voor het stuk hardware dat je krijgt. Maar het staat voor mij niet op tegen de tijd die ik ermee zou willen spelen. Uren lang zo'n ding op mijn hoofd, moet er niet aan denken... 8)

    Je koopt zo'n ding, eerste maand helemaal happy en super enthousiast, en dan verdwijnt die in de kast...
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat ik zo zie kom je ook al rond de 500 dollar uit als je naar de EU wilt versturen.
    Het is idd tof. Maar wat is er mee te doen als dat ding uitkomt de eerste jaren?
    Content is belangrijk vanaf dag een. Anders blijft het een gimmick met wat techdemo's
     
  19. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Och, Facebook toch...

    Facebook to acquire Oculus VR for $2 billion
     
  20. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    [​IMG]


    Totaal niet aan zien komen, maar behoorlijk shitnieuws. Ik zie het al een stuk minder zitten en in ben vast niet de enige. Notch heeft zich al teruggetrokken en de gemiddelde mening binnen de community liegt er niet om. Ik hoop dat FB laat zien dat dit allemaal onnodige drukmakerij is, maar ik vrees het ergste.
     

Deel Deze Pagina