Oddworld: Stranger's Wrath

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 2 mei 2004.

  1. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwe Oddworld Strangers komt uit. Ik zit echt op deze game te wachten, vond de vorige namelijk supervet maar wel een beetje aan de korte kant, de herspeelbaarheid was laag. Hopen dat dit wordt veranderd. Wat denk jullie ervan, zal het een vette gaan worden en wat vonden jullie van de vorige delen. Hier alvast wat info:

    Design:

    In the Game Design Department, things are wrapping up quickly. Every space of the game has been built and they are going through both RT and Design 2nd passes. Quite a bit of time is being spent working with the audio department on implementing the hundreds and hundreds of sound cues they've been creating, in addition to working on several of the bounty battles. They should be at the end of the new feature phase of the production cycle, but the programmers always find ways to sneak in cool new additions! They're also ramping up to the balance/polish phase, which will continue until the game is pried loose from the collective cold, dead hands of the department.

    Real-Time:

    Whoa! This week has been crazy in Real time. Lots of artwork is flying around as the levels get wrapped up. The last region has been coming along nicely. The guys are doing a good job making the main facility look huge and menacing. Ryan is working on some more weapon effects this week. Brad is squashing some early level bugs and making sure that region three runs smooth, hooking up portals and general fixes. The animators are hard at work doing cinematics and also working on the final boss and his minions. Should be pretty cool. Raj is finishing up the crossbow upgrades and starting on more weapon upgrades. Marke and Rob are working hard on the last level and should be done soon.

    Programming:

    The last phases of developing a game are always very difficult but also very rewarding. There's lots of pressure from art and design to finish all the features they need, and everything has to be ready for cert, running from a real DVD, optimizing the frame rate, and all that internal stuff that makes a game done. On the plus side, lots of cool features finally come to completion, and you get to see them actually working in the game. Mark is putting the finishing touches on the automatic lip sync stuff; all the characters in the games will talk along with the audio, and there's just tons of audio content so there's no way the animators could hand-animate all that speech. Aaron is putting some polish on our weapons and adding some new upgrade ammo types. A lot of our work is going towards memory use and our paging system. We've got a ton of content, and we continuously stream it as you run around the world. So, the paging system needs to pack the data up tightly and everything needs to be very small in memory.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Het lijkt mij wel een leuk spel. Oddworld is echt zo'n serie spelen die compleet anders zijn dan de rest, en alleen dat staat me al aan.

    Offtopic/ Zou je dat laatste plaatje weg willen halen. Het is een mooi plaatje, dat wel, maar een beetje te breed. Daardoor wordt de thread wat onoverzichtelijk. :)
     
  3. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ebn erg benieuwd naarn dit spel.. 8)
     
  4. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb de vorige oddworld nooit uitgespeeld (dat kwam omdat ik bij het op 2 na laatste level echt niet er door heen kwam :mad:) maar men algemene indruk van de game was goed. Wat wel een minpuntje was dat ik vond dat de actie niet echt snel genoeg ging...ik was dan ook dolbij toen munch die rolstoel kreeg want dat ging lekker snel.
    En ik heb zo'n gevoel dat bij deze game de actie veel sneller zal gaan worden en dat bevalt me wel. Ik kijk dan ook al zeer lang uit naar deze game en het verbaasde me dan ook om te horen dat de game al bijna in zijn slotfase van de ontwikkeling was.
    Ik kan in ieder geval niet wachten!
     
  5. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond het vorige spel echt slecht... Heb het wel uitgespeeld, maar met alle frustratie vandien... Echt grappig vond ik het ook niet, sommige filmpjes wel though ;) Maar ik verwacht er weinig van... Zkr aangezien MS game studios de titel zelfs hebben gedropt :eek:
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb Munch's Oddysee nooit gespeeld, maar van Oddworld Strangers verwacht ik niet superveel aangezien MS Game Studio's hem heeft laten vallen.. Dit hoeft niet persé vanwege de kwaliteit te zijn geweest, maar toch ben ik er een beetje angstig voor, zeker nu hij al in zijn eindfase zit.. Want volgens mij werken ze er nog niet zo lang aan..
     
  7. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het zeker dat ze gelijk nadat ze Munch Oddysee af hadden, met Oddworld Strangers waren begonnen. Sowieso, er komen 5 delen van Oddworld uit, dus ze waren eigelijk al bij deel 1 begonnen (ideen verzamelen etc)
     
  8. Dark Shadow

    Dark Shadow Active Member

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hrb op de PC alle delen gevolgd. De xbox versie heb ik ook uit. Dus ik ga ook zeker voor deze game.
     
  9. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Oddworld rules. Ik heb ze allemaal. En na het zien van die screens :p.... Kan ook niet wachten. Zo'n gave caracterdesigns :p.
     
  10. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9

    Persoonlijk moet ik ook wel zeggen dat ik het een beetje vreemd vond dat ze een developer als hun laten vallen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de game gewoon niet mainstream genoeg is om voor een enorm kas succes te zorgen. Daar komt nog eens bij dat Oddworld inhabitants steeds maar bezig is met 1 game...nou is dat met bungie niet zo'n probleem omdat halo 1 en 2 eigenlijk wel verzekerd waren van grote dollar tekens in hun ogen maar de oddworld serie heeft dat gewoon niet en ik denk dat ze daarom hun hebben laten vallen.
    Ik weet niet of het een goede game word maar dus ik wacht rustig de reviews af en als die gewoon boven de 8 uitkomen dan wil ik hem zeker hebben.
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Mja ok, maar MS geeft ook vaak games uit die niet persé groot geld hoeven op te leveren.. Ik weet het niet, volgens mij voorspelt het niet veel goeds.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  12. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    He volgens mij (ik zie nou net de update van Oddworld strangers) proberen ze Halo2 na te doen met hun updates eens per maand, om dit spel onder de aandacht te krijgen van de mensen en te hypen. Denk wel dat die leuk wordt daar niet van, want ik vond het vorige deel ook al super!!!
     
  13. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
  14. ludo

    ludo Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    wordt het niet een beetje ratchet and clanck, met die wapens enzo
     
  15. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde net een thread over deze game beginnen, maar ik zie dat dat al niet meer nodig is.

    Zal ik meteen maar beginnen met mierenneuken:)

    De titel luidt nu Oddworld: Stranger's wrath.

    Lijkt me echt een toffe game. Hoewel ik de eerste van de reeks nooit heb uitgespeeld vond ik het toch één van m'n beste games op de playstation.
    Ik hoop niet dat er teveel nadruk wordt gelegd op het 1st person gedeelte. Zo en zo is het jammer dat het spel niet gewoon helemaal third person is, zoals oddworld gewoon hoort te zijn.

    Ik kan alleen nog niet erg veel beeldmateriaal vinden, maar wat ik heb gezien ziet er erg vet uit.
     
  16. Victor

    Victor Guest

    Dit word volgens mij een erg goede game. Ik bedoel maar; eekhoornen afschieten. Erg origineel idee.
     
  17. Amras

    Amras Active Member

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat 1st person stukje vind ik er nog een beetje vreemd uitzien. Het ziet eruit als een soort kruisboog, maar wat zit er allemaal op?
    Ik hoop dat het net zoals Munch's Oddysee vooral puzzelen blijft en niet teveel 1st person shooter gedeeltes krijgt. Dat vind je al in zoveel games terug.

    Voordat de xbox kwam was ik nog geen gamer, dus hoe de Oddworld serie precies in elkaar zit weet ik niet. Is het zo dat ieder deel een andere character heeft? Ik weet dat er al eerder een game met Abe is geweest, maar verder?
     
  18. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een kruisboog ja. Op die kruisboog kun je allerlei beestjes doen die je door het hele spel vind. Die hebben weer speciale eigenschappen zoals, explosiviteit, stinken, afleiden enz. Als je het in een filmpje ziet, ziet het er allemaal heel tof uit.

    De eerste twee delen, Oddworld: Abe's Oddysee en Oddworld Abe's Exodus waren voor de Playstation. Die moet je als één geheel zien. Daarna kwam dus Oddworld: Munch Oddysee en nu krijg je stranger
     
  19. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Munch Oddysee zelf maar heb hem nog steeds niet uitgespeeld want ik weet echt niet waar ik nu naar toe moet. Maar ik vond hem anders niet verkeer. Ook is tie wel origineel vind ik. Dit word weer wat heel anders maar ziet er niet slecht uit. Ik ben erg benieuwd naar deze game omdat hij heel anders is en omdat ie 1st person is. Hopelijk word dat wat! Maar op de sreens en de filmpjes ziet het er helemaal niet slecht uit tog? Als de revieuw goed is ga ik er waarschijnlijk wel om.
     
  20. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort heb ik ook Munch's Oddysee. Net heb ik nog eventjes Abe's Oddysee gespeeld en het was pure nostalgie:9

    Ik kan nu al niet meer wachten op Stranger's wrath, maarja het zal wel moeten. Iemand nog toffe gameplay clips btw? Niet die van IGN want die heb ik allemaal al grijs gedraaid:)
     

Deel Deze Pagina