1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

OEM en Box

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 29 jun 2004.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo beste mensen,

    ik zit net even op www.sallandautomatisering.nl te kijken. Ik (vader :+ ) wil namelijk een nieuwe computer kopen. Ik zit dus een beetje samen te stellen op die site maar nu weet ik niet wat het verschil is tussen OEM en box:

    AMD Athlon 64 3200+ OEM 400 MHz, OEM
    Athlon 64 3200+ Box 400 MHz, Boxed

    het scheelt 30 euro. en ik zet hem zelf niet in elkaar, dat doen de mensen daar voor me (miss is dat nuttige informatie :confused: )

    bij voorbaat dank

    Socks
     
  2. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    jah als je een nieuwe pc koopt kant en klaar dan neem je de niet boxed versie als jem zelf in elkaar zet dan neem je de boxed versie zo simpel is het
     
  3. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thx voor het antwoord _O_
     
  4. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet boxed is zonder processor cooler, en boxed is met processor koeler. Wil je dus een andere (lees: betere) cooler dan neem je de oem. Wil je gewoon de standaard cooler neem dan de boxed
     
  5. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    dus als je een nieuwe al samengestelde pc neemt ga je niet NOG een betere cooler dr in zetten als je hem upgrade dan heb je vaak een betere koeling nodig en dan neem je de boxed
     
  6. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    oke, jij begrijpt het niet helemaal, het enige verschil is, OEM is ZONDER! koeler, en boxed is MET! koeler. voor de rest heeft het niks met zelf samenstellen te maken.
     
  7. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    wel jij begrijpt niet wat ik zeg je gaat geen boxed kopen als je een pc met koeling hebt wat hij dus gaat hebben. Als je een boxed koopte ga je dus waarschijnlijk je pc upgraden en de koeling van je pc is niet voldoende
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    als ik een 2,4 gig heb met een zalman cnsp7000Cu, dan kan ik zonder problemen daar een 3,2gig oem voor kopen hoor..
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    OEM is inderdaad, zoals Slurpgeit zegt, zonder cooler. Maar ik zou sowieso voor de Boxed gaan, zelfs al heb je een andere cooler voor je processor. Mocht ooit je andere cooler kapot gaan, dan heb je de boxed nog als reserve.

    Zover ik weet kan/mag je alleen OEM onderdelen kopen als je een nieuwe pc koopt.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2004
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    nah, de meeste zaken doen er niet moeilijk over
     
  11. Richard

    Richard I'm live enabled

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt helemaal aan wat socks zelf wil.
    Wil hij zun pc gewoon lekker standaard houden en maakt een beetje herrie niet uit, dan kan hij gerust de boxed nemen.
    Maar wil hij overclocken, of houd hij van stilte (zoals ik) dan doet hij er verstandig aan om de oem versie te nemen en een goede, stille cooler te nemen.
    Maar dat is maar net wat hij wil.
    En dat je oem alleen bij een nieuwe pc mag kopen, volgens mij is dat met software zo, en maakt het met hardware niet uit. (je ziet bij een hele hoop winkels, dan wel online dan wel niet online heel veel twee dezelfde producten staan, waar van één Oem en één Boxed.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou sowieso voor de boxed versie gaan, je bent gegarandeerd van een kwalitatief goede koeler, die de processor koel kan houden. Ik heb zelf ook de boxed koeler van Intel, en deze koelt zeer goed, en is erg stil. De casefans maken meer lawaai. Ik heb alleen geen ervaring met de boxed koelers van AMD, maar ik mag wel aannemen dat die niets mankeren!

    Dat geldt idd alleen voor software (gelukkig) :cool:.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2004
  13. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Waarvoor staat OEM eigenlijk? :confused:
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Original Equipment Manufacturer :)
     

Deel Deze Pagina