1. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er nog mensen die hier last hebben van slechte ogen???
    Ik sinds ik internet heb wel!!! En ZO vaak zit ik nou ook niet op mijn pc. Ongeveer 2u per dag, soms 3u.
    Of is dit toch veel? Het valt me op dat ik dingen van ver steeds minder goed kan lezen. Verkeersborden, sommige dingen op tv, het bord op school....NU moet ik waarschijnlijk een bril dragen:mad:
    Een vriend van me die zit echt bijna CONSTANT op zijn pc (zelfs over de middag!) en die heeft er geen last van. Erger nog: die ziet perfect!!!!
    Is hier nog iets aan te doen? Of ben ik een hopeloos geval dat voor de rest van zijn leven een bril moet dragen???
    Als ik nu vééél minder op pc zit zal het dan beteren???
    Nu zie ik wel nog goed, maar iets lezen in de verte... da's een ander verhaal.
    Ik heb ECHT geen zin om met een bril rond te lopen :'-(
    Indien iemand tips heeft, laat maar horen!!!

2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ehm ja ik heb zelf ook niet de beste ogen, maar ik begrijp niet dat je dit aan een computer kan wijten?! Je bent toch gewoon geboren met die ogen...

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Heb wel een brilmaar ik heb ooit 2 maanden zonder pc gezeten en de sterkte bleef hetzelfde :) (Of moest het langer :p?).

Denk dat het bij jou dan niet door computeren komt, maar van nature zeg maar..

Owja, als je geen bril wilt kun je altijd nog lenzen nemen :+.

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vroeger had ik er geen last van!
    Ik denk hoe meer je op iets dichts kijkt zoals pc scherm, boeken... hoe slechter je ogen worden.
    Want na de examens zie ik nog veel slechter.
    En als ik terug kom van een vakantie dan zie ik terug beter.
    En cole trickle, thnx zo ver was ik nog niet:)

6. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    :eek:. Misschien eens naar de huis/oogarts gaan dan :confused:.

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je bent zo te horen bijziend. Dat wil zeggen dat je alles binnen een halve meter (of iets meer) scherp ziet en in de verte wazig (niet gefocused).

Deze afwijking kan soms doormiddel van een operatie worden verholpen. Vraag je opticien daar naar als je echt problemen hebt met het dragen van een bril (wel inteligent hoor zon brilletje ;))

8. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 1 slecht oog, en een normale, dus geen bril voor mij. Daar is het verschil te groot voor. Misschien wel lenzen, maar met 1 oog kan ik ook heel goed zien. Ik heb ook nog niet zo lang slechte ogen (1 slecht oog dus)

9. General Chaos

General Chaos I'm Back!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook lenzen: 8) .

10. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja zo'n operatie kost wel 2500€ naar het schijnt... En het is ook niet dat ik ZO slecht zie, maar bijvoorbeeld vanaf 15m vind zie ik mensen hun gezicht al niet meer echt scherp...
    Dan denk ik, hm lekker ding, dan ga ik dichter en dan AAAAARGGGGHHH!!!!!!!!!!!!! :)
    Neeneen zo erg is het ook weer niet maar tis gewoon ambetant om op xbox te spelen. Neem nu fifa, om al die spelers namen te lezen als ik vanop een afstandje zit...
    Gaat niet meer zo goed.
    Misschien moet ik eens naar Lourdes en er wat heilig water op doen?

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    In ieder geval zorgen dat er voldoende licht is in de ruimte rond je beeldscherm. Dat dat niet je enige lichtbron is en er geen donkere achtergrond is (achter je monitor). Verhelpt al een heleboel, in ieder geval qua vermoeidheid etc.

Verder ach, ik heb lenzen. Nu een jaar of drie denk ik. Eerste perioden gingen mijn ogen zelfs nog achteruit maar dat lijkt nu gestopt te zijn.

12. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Dragen je ouders een bril? Want volgens mij heeft dit weinig te maken met dat je te veel achter de computer zit.. het is gewoon erfelijk bepaald of je goeie of juist slechte ogen hebt, dus als je ouders ook een bril dragen is er een kans dat jij dat dan ook hebt/krijgt.. Misschien moet je dan gewoon eens naar een opticien gaan en even laten opmeten. En als je geen zin hebt in een bril neem je toch lenzen? :)

13. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    slechtziendheid is min of meer erfelijk en komt vaak naar voren tijdens ouder worden en groeispurts. lenzen zijn ideaal..ik heb
    -5,00 en -5,25 maar gewoon lenzen en nergens last van. Is dus niet echt een probleem...bezoek es je oogarts.

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, het is echt geen ramp hoor. Een bril went heel snel, en als je daar geen trek in hebt neem je toch gewoon lenzen (die heb ik al jaren en het bevalt me prima).

15. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vanmiddag nog naar de oogarts geweest en wat denk je?

2 jaar na eerste bril was het zeg maar 1-2 sterker geworden,

maar nu, 2 jaar na 2e bril is het maar een kwart sterker geworden, ik ben blij!

heb nu -2,25, -2,50 btw

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ik kreeg ook last van beeldscherm. Nu ook bril maar nog geen echt perfect zicht van ver af. Denk dat eht zeker mee te maken heeft dat je veel voor de computer zit, maar nu kun je er al weinig meer aan doen. Bril ruled dus wen er maar aan :cool:

17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb in mijn kinderjaartjes een bril gehad.. Zo erg was dat niet hoor. Wat veel erger is om met zo'n plijster op je oog rond te moeten lopen, en dan elke dag verschillende plak/wrijf plaatjes erop 8)
    Gellukig kwam de opticien op mijn 8e erachter dat ik weer fatsoenlijk kon zien en sinds dien hoef ik dan ook geen bril meer. Later kon ik nog een operatie erbij krijgen zodat ik weer 100% kon zien maar dat verzoek heb ik afgeslagen. Ik kreeg te horen dat er voor de operatie eerst een naald in m'n pupil moest komen voor verdoving...
    Nu kan ik dus nog niet voor de volle 100% zien maar ik kan wel met 1 oog scheel kijken omdat ik die operatie weigerde :cool:

Maar zo erg is een bril niet hoor. Ding staat niet voor niets op je kop, een hele opluchting als je merkt dat je erdoor veel beter kan zien :D

18. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, heerlijk gevoel als je na een tijdje zonder bril je bril weer op kan zetten 8) :D

*Heeft -2, -2 oid

19. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft helemaal niks met de afstand te maken

Opereren is geen oplossing. Naast het feit dat het ontiegelijk duur is heb je geen garantie hebt dat je zicht beter wordt.

Opereren heeft dan ook alleen maar nut als je veel geld en een groote sterkte hebt.

Wil je geen bril, dan zijn lenzen een oplossing. Neem dan harde lenzen. Negeer wat iemand met zachte lenzen zegt over hoe fijn ze wel niet zitten, want zachte lenzen zijn namelijk slecht voor je ogen. Dit komt omdat als je ze in hebt er geen lucht tussen de lens en het oog komt en dan kan het gaan ontsteken en ben je verder van huis.

Bij harde lenzen is dit niet het geval, want die drijven als het ware op je oog zodat er nog wel ventilatie mogelijk is. Harde lenzen is wel meer wennen dan zachte lenzen, maar het is wel het beste voor het oog.

20. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sind twee weken een leesbril nodig. Ik heb het gevoel dat de vele uren achter de pc (door mijn werk) nadelig is voor de ogen.

Je werkt vaak uren vanaf een bepaalde afstand. Als ik in de vakantie wat meer lees (zonder bril) gaat het beter. Het is net of je je ogen dan weer traint om te focussen op diverse afstanden.

Deel Deze Pagina