[PC] Oldschool PC Games

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 10 apr 2012.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    Volgens mij hadden we hier al een topic voor, zo ja, dan mag deze dicht uiteraard. Maar dudes, oldschool PC games zijn de SHIT. Ik ben, wellicht met velen onder ons, begonnen met gamen op de PC. Het begon allemaal met een een of andere demo CD van de Bart Smit, met 1000 demo's erop, en het was friggin' awesome. Nu weet ik de helft nog te herinneren in beeld, maar helaas weet ik de naam niet meer. Maar ik heb zojuist een enkele gevonden:

En potjandorie, wat een heerlijk gevoel van nostalgie gaat er weer door je heen als je dit ziet! Nog zo'n een is Terminal Velocity. Share je mooiste oldschool gamemomenten hier, of help een medemens door het vinden van een andere oldschool game, waarvan hij/zij de naam niet meer weet (zoals ik dus :+). Een daarvan is een game waarbij je met een ruimteschip allerlei opstakels moest ontwijken. Je zag alles gedeeltelijk van bovenaf. Beetje lastig te beschrijven, maar goed, wie een idee heeft, brand los aub!

Verder komen er nu allemaal weer anders oldschools games in me op nu ik erover typ: Pod, Road Rash, talloze vage shooters, een of andere game met kleine autootjes van bovenaf? Take no Prisoners, Hexen, en weet ik het wat nog meer.

Edit: Oh god, dit is ook zo classic :D

OMFG en deze :D

EN DEZE!!

Laatst bewerkt: 10 apr 2012
  2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het jammer van oude PC games dat je die niet kan spelen op een nieuwere pc. Ik heb bijvoorbeeld nog No One Lives Forever 1 en 2 liggen, maar die krijg ik niet aan de praat op mijn pc. Deel 2 doet het wel, maar geen geluid. Erg jammer, want die spellen vond ik meesterlijk.

3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ook niet met Dosbox of VM?

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Warezone 2100_O_

5. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ahhh Theme Hospital, dat heb ik zo vaak gespeeld. Zit nog altijd te hopen dat er een iPad versie uit gaat komen.

6. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Of gewoon een deel 2 (wat nooit zal komen :mad: ) Ik vond Theme Hospital serieus een geniaal spel. Vooral de secretaresse kreeg me geregeld aan het lachen. :D "People are not allowed to die in the corridors 8) "

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Sommige games kun je nog met Dosbox spelen maar ik kom echt veel tegen wat niet meer gaat lukken.

Weet nog wel dat m'n vader het spel Rising Lands kreeg bij z'n aankoop van een gloednieuwe Windows 98 PC.
    Echt grijs gespeeld.

[yt]PjffilwqrCg[/yt]

8. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Theme Hospital _O_

Jagged Alliance 2 _O_

9. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik wil een algemeen old school games topic :+

Maar goed, ik plaats deze maar hier.
    [yt]zyL5zo5SKCk[/yt]
    _O_ _O_ _O_

10. Seh

Seh Guest

Helden bestaan. _O_

Wat een bazengames allemaal. Donders. Lego racers op de nintendo 64. _O_ En ijshockeyen met Put put. _O_ _O_

:cool:

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar speelde dus alleen niet kiddy games.

Zo ff uit mijn hoofd:

Outlaws:

Kwa sfeer geweldig. Voor Red Dead Redemption was dit de Western game. Nooit gespeeld Tyrant?

C&C

De muziek. Het klinkt zelfs gewoon lekker met de schietgeluiden en je resources die op de achtergrond intikken van je harvesters. :lol:

Warcraft

Mijn eerste warcraft en RTS haha. Had in het begin geen flauw idee wat je moest doen. Helemaal verbaasd dat je zelf gebouwen kon plaatsen, bevelen geven en units maken.

Diablo

Uren lang in de town hangen omdat ik te bang was om de dungeon in te gaan. Je had daar altijd van die hele enge geluiden. 8)

Beast and Bumpkins

Om een vage reden kwam ik nooit voorbij lvl 1. Blijkbaar was dit spel toen nog te lastig voor mij.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    DIE LAATSTE!! Kon ik me maar vaag herinneren en ik wist nooit de naam en kon hem nooit meer vinden! JE BENT BAAS! Beast en Bumpins demo kapotgespeeld vroeger!! Kwam volgens mij ook niet voorbij lvl 1!! :emo: Gex had ik op de GBC gespeeld, of Men in Black op de GBC was ook hard.
    Kan een mod er dan een algemeen oldschool games topic van maken en ergens in de Actualiteitenrubriek droppen ofzo?

13. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    [yt]AO0BapJsSK0[/yt]

Dungeon Keeper! Een geweldig spel, ik speelde dit als een gek toen ik 8 was. Echt al 5 keer helemaal uitgespeeld. :9

14. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    [yt]5XkaVVUOJTI[/yt]

Wat was dit een geniaal spel zeg _O_

Vroeger op de basisschool lekker spelen :cool:

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    DK 1 krijg ik maar niet werkend op W7. Heb zelfs legal copy hier liggen (gold version) :'-(

16. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
  17. StoerAapje

StoerAapje Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren weer eens oldskool SImCity gespeeld...dat is echt al zo'n 20 jaar oud whahaha..OLDSKAAL!Echt briljante shit!

18. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Raptor = bazengame!

Dit, heren, is nou nog eens een sandbox game.

Commander Keen 4, paar weken terug nog eens uitgespeeld \o/ Nog steeds schijt ik in mijn broek als er onverwachts zo'n steen ineens opspringt. En natuurlijk die vervelede Dope Fish :)

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Wow verrek zeg. TiM ook ontzettend veel gespeeld vroeger. Uuuuuuuuuren mee zoet geweest, ook een van de weinige spellen die ik toen had. Weet nog dat m'n pa me dit gaf toen ik bordspellen saai begon te vinden. Toch nog actief denkend bezig, hehe.

Keen ook veel gedaan, gaaf.

Hell yes. Wintergames was zo tof. Bij het crosscountry/schaatsen maar op Enter blijven rammen om af te zetten :cool:

20. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die intro van outlaws.. kippenvel.

Deel Deze Pagina