De mogelijkheden van de PS2 blijft me toch steeds verbazen. Als Xbox gamer met een Ps2-er (zoon) in huis wordt je toch telkens verrast. Vandaag kwam er een pakketje in de bus met een 120 GB hard-disk en wat software. Even wat losmaken aan de achterkant van de PS2, de harde schijf erin klikken, het cdt-je met software erin. Ziedaar de mogelijkheid om games naar de hard-disk te verplaatsen om zo met minder laadtijd te spelen. En er kunnen er heel wat op. Waarom hebben wij deze mogelijkheden niet?
Niet? Wij hebben die mogelijkheid al vanaf het ontstaan van de Xbox. Daar hoef je geen hardeschijf en extra software voor aan te schaffen hoor.
Ik denk het niet.. Wij kunnen onze games niet "volledig" naar de harddisk verplaatsen om zo (lange) laadtijden te voorkomen. Verder heb je een keuze scherm met de games die je op je hard-disk hebt gezet. Geen doosjes open maken etc.. Ik zie hier toch wel wat voordelen in. En de kosten vallen mee. De software, iets van 40 euro. Wat de hard-disk betreft, maakt het niet uit. Het is maar wat je er voor over hebt.
Dat met die 120 gb schijf was toch gemaakt door een 3th party bedrijf en wordt niet door sony ondersteund? (Was wel legaal dacht ik.) Of heeft sony nu zelf ook zo iets gemaakt?
Is het je al opgevallen dat de xbox sneller laad dan een PS2 ... dit doe de xbox namelijk ook met haar ingebouwde hdd ... dit truukje heeft sony van s afgepakt .... ook de ps2 kopiert niet de hele game naar de hdd hoor alleen het stukje van het level waar je nu mee bezig bent... verder kan je nu nog weinig met de hdd van sony ... en 120 GB is daarom een overkill even kijken een xbox en een ps2 kosten beide rond 199 euro .. voor een ps2 heb je nog een paar extra's nodig ... een connectivity kit en een hdd deze zijn al standaard in de xbox ingebouwd
En de Xbox heeft Live. Waardoor je in live games kan zien wie er welke game aan het spelen is en een friendlist kan maken (omdat dat allemaal via xbox live servers gaat) en op de Playstation niet (omdat het via de servers van de uitgever of developer gaat)
PS2 heeft nog altijd de betere games, en wat is een console zonder goede games? (mening!!). Xbox heeft ook goede games, maar ps2 heeft nog altijd de betere
Dat is jou mening, en nog ongegrond ook. Als ik het objectief bekijk dan is het gewoon een feit dat de online gamer, die serieus online wilt gamen (dus ook in competitief verband) veel beter aan zijn trekken komt op de Xbox. Ik durft zelfs te zeggen dat online gamen op de Xbox en op de PC kwalitatief gelijk zijn. En daar komt bij dat de Xbox veel orginele (single player) games heeft, die ik meer kan waarderen dan de orginele sp games bij de PS2. Anyway ontopic: Zou een beetje dom zijn als Sony een HD zou ondersteunen waardoor het mogelijk werd om een game op je HD te zetten. Dan zou iedereen die HD vol met games pleuren Dus ik ga idd mee met de functie die gelijk is als met de HD van de Xbox. Sony brengt dus niks nieuws onder de zon.
Het hele spel gaat naar de harde schijf. Duurt per spel ongeveer 30 minuten. Daarna start je het spel op vanaf de schijf via een spelmenu. Het is een gewone harde schijf. Mijn zoon heeft er een aangeschaft met extra ram-geheugen (8 mb ??) Technisch heb ik er niet zoveel verstand van. Maar het werkt... en daar gaat het om. Sony denkt vooruit.. en zo komen er telkens mogelijkheden beschikbaar die de levensduur van hun console verlengt.
Een gewone hdd die in je pc zit kan ook gewoon in je xbox. Als Xbox is omgebouwd heb je ook en menu om je games te kiezen, of programma's als media player. Nee, de PS2 is daar echt niet bijzonder in hoor.
Dus je kunt van Jan en alleman even zijn game lenen en op je HD pleuren en spelen maar? Nee, dat zal Sony leuk vinden
Volgens mij kan dit op deze manier. Je haalt de harde schijf gewoon uit je PS2 en klikt hem in een andere.
Dat lijkt me echt stug. Heb je ook foto's van het geheel aangesloten en werkend? Op die manier lokt sony toch illegale praktijken uit? Dan kan iemand alle games die veel gevraagt zijn en de software kopen, en dan kun je bij hem komen om games op je hd te zetten door jou hd aan zijn ps2 te koppelen. Dan zet hij ze er ff op, en dat kost je dan bijvoorbeeld 5 euro per game. Daar kan hij dan veel geld mee verdienen.
lekker boeiend, het maakt mij dus echt geen zak uit dat ik geen games naar mijn hard disk kan verplaatsen! Ik vind die laadtijden zoiezo altijd wel te overleven.