[XOne] Ondersteunt mijn provider Xbox Live?

Discussie in 'Games' gestart door Pejannl, 4 mrt 2003.

1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dit gaat over iets anders dan je denkt.

Wat betekent "ondersteunt"?

"Ondersteunen" betekent in provider-taal "supporten" ofwel "gebruikers helpen met". In dat verband zijn er maar weinig providers die Xbox Live ONDERSTEUNEN. Als je bijv de (erg goede) helpdesk van Xs4all belt zeggen ze "Ja, een van de collega's zit al op Xbox Live want die woont in de Duitse grensstreek, maar wij kunnen u er niet mee helpen.". Zo geldt dat voor de meeste providers.

Microsoft is op twee manieren bezig met de providers om Xbox Live goed werkend te krijgen.

Eerstens is er de kale techniek. Het moet wel kunnen, natuurlijk. Bij de meeste providers zal dat geen probleem zijn. Je sluit je Xbox aan, eventueel via een router, en hoppetaa daar is je country-scherm. Kwestie van geen rare IP filters gebruiken en zorgen dat het netwerk netjes geoptimaliseerd is.

Maar dan is er ook nog die hulp die zo velen nodig hebben. Hier op Xboxworld.nl zitten we met "maar" 4500 man en kijk eens hoeveel lastige vragen er al zijn... Een week voordat Xbox Live bestaat! Ik kan me voorstellen dat alle provider helpdesken momenteel op alarmfase rood staat. Ik kan me ook voorstellen dat ze wel uitkijken om dit soort nogal complexe zaken te gaan supporten.

De moraal van het verhaal: Geef je provider straks een beetje krediet. Zij doen hun best, maar weten ook niet alles over Xboxen en aansluitparameters. Hun taak is het om TCP/IP bij je af te leveren; niet om Xboxen op Live! te krijgen. Als ze je willen en kunnen helpen, sluit dan even het gesprek af met "Fijn! Dankjewel! Je hebt me reuzegoed geholpen!". Als ze je niet kunnen of mogen helpen, begin dan niet raar te doen, maar zeg netjes "Ik vind het een gebrek dat jullie dit niet willen ondersteunen en ik hoop dat jullie dit in de nabije toekomst wél gaan doen. De Xbox wordt een belangrijke component op internet en Xbox Live is na 5 maanden al de meest succesvolle betaalde dienst die ooit op internet is gestart. Doe er jullie voordeel mee en ondersteun dus jullie gebruikers."

Als ze dat maar vaak genoeg op een nette manier horen gaan ze er vanzelf over nadenken. Tot die tijd zullen wij elkaar moeten helpen via o.a. dit forum. (En dat doen we natuurlijk ook graag, nietwaar?)

[soapbox off]

2. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    [/respect mode on]

Goed punt Pejannl. Ik heb ADSL via Planet Internet en thank god hebben wij een router. Als ik die connectie test doe, dan gaat alles perfect. Alleen heb ik soms geen dl waarde, maar dat los ik nog wel op.

1 probleem voorzie ik wel in het feit dat de meeste helpdesks van breedband-providers zwaar onder de maat zijn. Lange wachttijden en soms slechte hulp. Daarom hoop ik maar dat iedereen idd zijn rust en beleefdheid kan behouden. Laat zien dat Xbox Live een serieuze bedreiging is voor de online community :D

[/respect mode off]

3. gaming4ever

gaming4ever bla bla bla

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe eindelijk wat opheldering (zelf wist ik het al zo'n beetje bijna zeker maar toch fijne bevestiging)

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik kreeg ook zo'n mailtje terug van onze provider..
    Helaas ligt dit onderwerp buiten ons bereik blablabla
    gelukkig las ik hier dat ie het wel doet

5. ruite041

ruite041 reads your harddrive

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook zo nu en dan geen DL waarde, meestal als ik de test nog een keer doe nadat ik geconnect ben. enig idee waar dit aan kan liggen en of dit erg is?

Deel Deze Pagina