1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderzoek: Wat kan Microsoft doen om de markt te veroveren met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Willem, 30 jun 2008.

?

Wat lijkt jou het beste dat Microsoft kan doen om marktleider op het gebied van conso

  1. Meer reclame, het image moet immers verbeterd worden

    36,2%
  2. Meer exclusieve spellen in verschillende genres

    40,4%
  3. Xbox Live verbeteren en uitbreiden en als dè reden om een Xbox te kopen propaganderen

    42,6%
  4. Bestaande hardware verbeteren en nieuwe hardware ontwikkelen (Blu-Ray, motion controller)

    53,2%
  5. Blijven doen wat ze nu doen, niet te veel groeien en zich vooral richten op de hardcore gamers

    17,0%
  6. Anders, namelijk....

    4,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me hierbij aan.
    Wie zijn die groep hardcore gamers? Is dat een man, 30plusser, heeft een baan en krijgt van zijn vrouw ruimschoots te tijd om de wereld te redden van terrorisme en ander gespuis? Ik denk het wel.
    Sinds ik xbox games speel zijn dit voornamelijk TomClancy-games. Mijn hele vriendenlijst bestaat uit spelers die van (tactical) shooters houden. Wanneer zo'n nieuwe game uitkomt wordt deze meteen aangeschaft. En zodra een nieuwe map beschikbaar is, wordt er en masse gedownload, zodat we met zijn allen de volgende gebieden kunnen veroveren. Het is de doelgroep voor microsoft (en volgens mij zit hier ook het meeste geld).
    Laat microsoft zich inderdaad richten op games waar ze goed in zijn (Ghost Recon, Rainbow 6, Call of Duty, Halo, Gears of War en nog meer shooters) en laat games zoals rpg en platform, op een rustig pitje draaien.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hahaha! Beide bedankt voor de samenvatting, dat is toch wel handig! ;) Nu doelde ik niet enkel op jullie reacties hoor, maar ik merk bijvoorbeeld ook dat er tussen het marktleider verhaal ook verhalen komen die daar geen invloed op hebben. Maar wel een beeld geven van wat men van de Xbox360 en haar leven vind! Alsnog bedankt voor de samenvattingen. :cool:
     
  3. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Great Minds Think Alike he! :D Bizarre gebeurtenis hier :) Bijna exact dezelfde posts neergooien, dan op exact dezelfde manier reageren op de uitspraak van Willem en dat dan ook nog in dezelfde minuut doen :D
    Dat boek gaat er komen!

    Nog even over Blu-Ray.
    Opzich kijken de gamers daar denk ik, inderdaad niet zozeer naar. Maar aan de andere kant, het wordt natuurlijk wel het nieuwe medium. En op een DVD past maar een bepaalde hoeveelheid data (ja duh... op een Blu-Ray ook, ik weet het), maar op de Blu-Ray natuurlijk wel een poepie meer. Dat betekent dus ook dat je meer game-inhoud erop kunt proppen.

    Het gaat dus denk ik uiteindelijk wel meespelen.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nu wil ik niet te veel offtopic gaan, maar ik denk niet dat Blu-Ray in de toekomst een standaard filmmedium word. Dat word of digitale opslag op kaartjes (USB/SD-achtig) of helemaal digitaal op je computer. Downloaden via internet, via het mediacenter (de vervanger van de DVD-speler) naar de tv. Niet iedereen zal er zo over nadenken, dus voor de één speelt het wel een rol en voor de ander niet. Ik denk niet dat een wel of niet ingebouwde Blu-Ray speler veel effect zal hebben op de keuze console. Dat ligt voornamelijk bij de games (waar Microsoft goed scoort) en de betrouwebaarheid van de hardware (waar Microsoft slecht scoort, op de vorige pagina werd de imagoschade genoemd!) en welke extra services er zijn (Xbox Live gaat goed maar daar komen mensen pas bij aanschaf van de Xbox360 achter denk ik).
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zou je best gelijk in kunnen hebben.

    Maar als we naar nu kijken. De HD-DVD is sowieso dood, de Blu-Ray in ieder geval nog niet. Dus scoort de PS3 daar sowieso, waar de 360 faalt.

    Als we het even kort door de bocht mogen bekijken :)
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    - Tsux stipt al een heel goed punt aan, reputatie. De 360 heeft een slechte reputatie opgelopen door de grote uitval en het maken van krassen. Dat soort dingen blijven bij mensen hangen en nu nog hoor ik het regelmatig. Als je dan ook ziet dat er vanuit het 360 kamp eigenlijk vrij weinig reclame wordt gemaakt (op nu NG2 dan na) voor spellen dan blijf je houden dat mensen de 360 asocieren met een gebrek, inplaats van met een bepaald spel wat ze op tv hebben gezien. Meer/betere reclame campagne's lijkt mij in ieder geval een goede stap. Wie kent niet de Mr T WoW of Snickers reclame?, zoiets zou men ook met de 360 moeten doen eigenlijk.

    - Kwa games hoeft er weinig verbeterd te worden, er zijn een heleboel toppers op de 360 te krijgen. En voorlopig loopt de ps3 zeker nog achter op dat gebied. Als het gaat om (J)rpg's kan je helemaal al niet meer om een 360 heen. In ieder geval tot de volgende FF.

    - Live gaat mij wel wat irriteren, om 1 hele simpele reden. Themes e.d. waar je voor moet betalen. Dit zijn dingen die op de PS3 vaak gratis zijn. Soms is het zelfs zo dat er op beide consoles thema's te krijgen zijn voor een multiplatform titel, dan kost het op de 360 geld en op de PS3 is het gratis. Er is maar heel weinig gratis spul te krijgen op live, nou wil ik helemaal niet beweren dat alles maar gratis moet zijn, maar als ik 60 euro per jaar voor de service betaal kan er dan zo nu en dan ook niet iets gratis van af?, in ieder geval als ik b.v. het betreffende spel ook al gekocht heb.

    - Wat men met de 360 niet moet proberen is de Wii achterna, het is nou eenmaal geen party console en dat zal het ook nooit worden. Een controller met motion sensor zal daar ook geen verandering in brengen. Trouwens, zo lekker vind ik het zelf niet, als een spel op de PS3 gebruik ervan maakt dan zet ik het (indien mogelijk) altijd uit, het voelt vaak te geforceerd en gimmicky aan. De Wii is zo snel gegroeid omdat het met iets kwam wat de 360 en ps3 niet deden en daardoor ook een heel nieuw publiek aansprak. Intuïtief spelletjes spelen zonder dat je de functie van tig knoppen moest onthouden en dat ook nog voor een zeer respectabele prijs. Hiermee heeft Nintendo zich eigenlijk buiten de console strijd gezet en zich ook bij de hardcore gamer een beetje heeft geprofileerd als die leuke console die je naast je ps3 of 360 kan hebben staan. Ik denk niet dat men bij Microsoft moet proberen om hiermee te concureren. Je gaat dan de strijd aan op twee fronten (met ps3 en Wii) en dat lijkt mij niet slim. En hoe moet je dan die strijd aangaan met de Wii, meer party titels?, toch voor motion sensor gaan?, ik denk dat de 360 dan tussen de wal en het schip komt te vallen, een beetje van alles en nog wat. En heel vaak werkt dat op de lange duur niet goed.
     
  7. RvsB Caboose

    RvsB Caboose Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360

    Microsoft moet met een portable console zoals de Nintendo DS of de PSP komen! Dat zou echt een doorbraak zijn!
     
  8. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Een oude koe misschien, maar ik zeg: Live gratis maken
    Of iig de grens verleggen, zodat je met silver wel gewoon online kunt spelen, en met gold dus echt alleen betaald voor extras als private chat, videochat enzo.
    Xbox live heeft niet meer zo veel extra te bieden boven de gratis PS3 service, en met elke update voor de PS3 word dat minder, terwijl live eigenlijk nauwelijks meer evolueert.
    Een andere optie zou zijn om mensen gewoon meer diensten te geven voor hun 60 euro, ik denk dan aan dedicated servers en een wat actievere controle op Live, ik sla tegenwoordig veel multiplayer games simpelweg over omdat ik geen zin heb om naar gescheld en racisme te luisteren, of geteisterd te worden door teamkillers, glitchers, cheaters, spammers enz enz.
    En ik ben hier zeker niet de enige in, veel van mijn vrienden hebben hun live abbo opgezegd omdat het bij veel games gewoon de spuigaten uitloopt.
    Op veel websites/fora heeft xbox live ook en reputatie, een "cesspool" (beerput) word het ook wel genoemd 8)

    Verder denk ik dat de verschillende kwaliteits-problemen met de 360, en het langdurig blijven ontkennen daarvan, de reputatie ervan ook geen goed gedaan hebben. Een fikse prijsdaling zou wellicht ook niet verkeerd zijn, de 360 is momenteel bijna net zo duur als de ps3, en voor online gamen, of wireless moet je nog eens flink geld uitgeven, waardoor de 360 gewoon de duurste optie is.
    Ook vind ik het, in vergelijking met de ps3 een beetje een primitief apparaat, niet qua spel prestaties, die vind ik nog steeds erg goed, maar de onbetrouwbaarheid en het lawaai vind ik niet echt meer kunnen na bijna 3 jaar tijd om de slordigheidjes eruit te halen.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Hebben ze al de Zune genaamd, hier kan je in de toekomst van alles op spelen als het om Microsoft zijn eigen XNA gaat. ;)
     
  10. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    geweldig, maar dit gaat over de xbox360 :)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, het bericht waar ik op wachtte. Doet Nintendo wel mee in de concurrentiestrijd? Ze hebben een ander product dat een andere groep mensen aanspreekt. Dus in hoeverre beconcurreren Microsoft/Sony met Nintendo? Dat is als de vraag: Concurreren Ben & Jerry met Ferrari?
    Nu, in deze discussie is het handigste dat men er van uit gaat dat Nintendo wel degelijk concurreert, ze verkopen immers producten op de gamemarkt.
    En Microsoft wil meer games en consoles verkopen dan Nintendo.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Edit:

    Foutje
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    In zekere zin concurreerd Nintendo zelf niet, Nintendo gaat zijn eigen weg. Wat je je af moet vragen is, zien Sony en Microsoft Nintendo als concurrent.
    De stelling Ben en Jerry - Ferrari klopt niet. Verschillende producten, b.v Maybach en Rolls Royce met Ferrari is beter. Alle drie maken ze auto's, MB en RR focussen zich echter grotendeels op een andere markt dan Ferrari.
    Als Ferrari meer auto's verkoopt dan zowel MB als RR en MB b.v. wil dat soort verkopen ook gaan evenaren wordt Ferrari dan een concurrent?. Dat ligt een beetje aan de marktstrategie van MB in dat geval, als MB ook ineens sportauto's gaat maken dan wel. Blijft MB zijn eigen weg gaan dan een stuk minder want beide spreken een ander publiek aan.

    In feite is dat ook een beetje het verhaal met de 360 en de Wii, ze kunnen prima naast elkaar leven, beide met een eigen gezicht. Zou men met de 360 een Wii kant op gaan dan wordt het ineens een ander verhaal. Als de 360 de markt probeert aan te boren die Nintendo met de Wii heeft ontdekt dan wordt Nintendo een directe concurrent, en eerlijk gezegd is dat een weg waarvan ik denk dat de 360 niet moet inslaan.
    Hm, ik begrijp dat dit hetzelfde gaat klinken als wat hierboven staat, maar het is niet hetzelfde; De 360 zou het publiek moeten aanspreken waarvan de instresse tot gamen is gegroeid door de Wii. Mensen die naast de Wii nog iets meer willen hebben, eigenlijk dus hetzelfde doen als Nintendo, de console zijn die je moet hebben naast.............
    Er is alleen geen bepaalde markt strategie daarvoor denk ik, wat je niet wil doen is gaan lijken op de Wii, die hebben ze tenslotte al. Wat in ieder geval zou helpen is er voor zorgen dat je naamsbekendheid kweekt bij die mensen. En dan kom ik toch weer bij meer en vooral betere reclame's. De NG2 reclame is wel tof, voor mij als hardcore gamer. Maar het zal echt geen 'huisvrouwtje' aanspreken al die rond vliegende ledematen.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mooi gezegd. :) Mijn vergelijking was wat overdreven om het verschil weer te geven. Ik denk inderdaad dat een belangrijke vraag is of het wel slim zou zijn als Microsoft met Nintendo gaat concurreren. Of dat het geval is, is nog maar de vraag.
     
  15. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle Xbox games die als Original verkocht worden zijn ook gewoon BC voor de retail versie. Waarschijnlijk zijn de originals gewoon een ISO die gebruik maken van de BC die al op de xbox aanwezig is. Als dat zo is dan is het dus ook niet eens mogelijk dat MS een original aanbiedt zonder de retail versie ook te ondersteunen.

    Het is gewoon een hele slimme manier van Microsoft om alsnog wat te verdienen aan BC. Het heeft ze een hele tijd geld gekost zonder dat het direct waarde voor hun op leverde behalve gebruikers tevredenheid. Nu verdienen ze er waarschijnlijk goed aan. En wie weet houdt het nieuw aangeboorde geld de BC team op de been om meer games BC te maken.

    Overigens zijn 300 games nou niet een kleine prestatie. Natuurlijk zou ik er meer zien en ik hoop ook dat er meer komen maar het huidige aanbod is toch al aardig uitgebreidt.
     
  16. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Ze moeten om geen kosten doen voor xbox live (of in ieder geval minder) en er moet nog meer reclame worden gemaakt, want reclame trekt mensen aan
     
  17. armadillo360

    armadillo360 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer party/social games. Scene it is een aardige poging maar het is mij onbegrijpelijk dat ze niet eerst met een Scene It: Algemene Kennis zijn gekomen. Film was leuk maar toen ik het speelde met vrienden wisten een hoop te weinig af van films om het echt leuk te vinden. Film-vragen zijn alweer te hardcore. Bovendien is het spel alleen maar in het engels te krijgen. Engels is voor mij geen probleem maar wel voor het gemiddelde publiek. Voor de casual sociale gamer markt is een nederlandstalige versie nodig.

    En waarom moet het zo lang duren voordat MS ook met een Singstar/karaoke game uitkomt? Ik hoor dat Lips zoiets moet worden. Maar waarom was er zoiets al niet bij de launch van de 360? Zo ingewikkeld kan het toch niet zijn om te maken en MS heeft genoeg geld om liedjes te licenseren. Daarmee hadden ze een heel groot deel van Sony's gamer markt af kunnen snoepen. Het is goed als het er alsnog komt maar het was zo dom om het niet veel eerder uit te brengen.

    Meer reclame. Als ik Burnout:paradise City of nu Battlefield Bad Company reclames zie, is het de PS3 versie die wordt aangeprezen. Waarom zie ik niet dat het ook voor de 360 te koop is? Het is dat ik beter weet maar ik krijg de indruk dat er alleen op de PS3 nieuwe spellen uitkomen als ik alleen op de reclame af ga.

    Zorg voor meer naamsbekendheid. Het is beter geworden dan in de tijd van de originele Xbox maar voor het grote publiek is Playstation synoniem met console gamen. Zeker nu met de Nintendo Wii is het belangrijk dat de Xbox naam niet ondergesneeuwd raakt door het Playstation en Nintendo-merk.

    Zorg ervoor dat het grote publiek duidelijk wordt dat de Xbox een heel gevarieerd games-aanbod heeft. Het heeft nog steeds de naam hardcore te zijn met alleen maar shooters, racers en sport (precies hetzelfde als de PS3 maar daar lees ik steeds dat het een gevarieerd games-aanbod heeft). Maar er zijn ook genoeg kind-vriendelijke tv/film licentie-games te krijgen. Laat het grote publiek dat weten.

    Het is heel jammer voor MS dat ze zo lang de RROD hebben ontkend en daar heel moeilijk over hebben gedaan. Nu heeft MS de reputatie van gebrekkige hardware en misschien is dat wel het grootste struikelblok voor de volgende generatie MS console. Geen idee wat ze daar nog aan kunnen doen. Misschien niet meer over hebben en hopen dat mensen het langzaam aan vergeten.

    En tegen de kerst graag weer een prijsverlaging.
     
  18. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo is sowieso geen directe concurrent van Microsoft.

    Ik denk, als we dan toch de auto's moeten gebruiken. Dat je Sony & Microsoft als Ferrari en Lamborghini moet zien en Nintendo als Fiat.
    Ja ze maken allen auto's alleen, Fiat heeft een heel andere doelgroep als Ferrari en Lamborghini.

    Microsoft kan niet eens concurreren met de Wii mits ze een heel andere console maken. Het kostenverschil en het gamesaanbod is gewoon compleet verschillend.
     
  19. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Het is erg dat microsoft het probleem met de hardware zo lang ontkent heeft, schaadt idd enorm je imago. Wat ik echter nog erger vind is dat microsoft het probleem nog steeds niet heeft opgelost. Ze bieden dan wel een reparatie aan en vaak een vergoeding in de vorm van een game of een joystick oid, maar de gerepareerde die ik steeds terug krijg gaan ook weer snel stuk. Mijn 5de defecte 360 staat op dit moment weer in Duitsland en dat binnen 1,5 jaar. Heeft mij iig doen besluiten om niet voor microsoft te gaan wanneer de volg. generatie over een paar jaar in de winkel ligt. En dat vind ik pas echt zonde, in mijn ogen heeft deze console alles wat ik zoek zowel qua games als online mogelijkheden, maar de hardware heeft me inmiddels zovaak in de steek gelaten dat ik de volg. generatie maar weer afhaak.
     
  20. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan Microsoft opnieuw marktleider worden met de Xbox360 en dat blijven?:

    Hier heb ik een paar antwoorden op, waaronder: Goedkoper worden. En dan heb ik het niet over de console zélf, maar meer over dingen als Xbox Live en content die er aangeboden word. Nu klinkt dit raar, maar dit heeft ook wel veel effect :)

    Ook moeten ze de beveiliging wat milder zetten. Namelijk: Content op je Xbox 360 zetten gaat al lastig. Zo is het zelfs niet mogelijk savegames uit te wisselen, door de beveiliging. En een internet browser en email. Die dingen hoort sowieso de Xbox 360 te kunnen, zéker als de Wii dat kan 8)

    Verder was dat het wel zo'n beetje. Als dit verandert, denk ik wel dat de verkoopcijfers een beetje hoger worden :)

    - Wat vind je van de evolutie van Xbox Live en wat vind jij dat er nog moet gebeuren

    Xbox Live is over het algemeen best wel relaxt :D Alles werkt zoals het horen moet ( 9 van de 10 keer) en dat zit dus snor, maarja. Je moet er uiteindelijk 60 euro voor neertellen, wat ik dus niet kunnen vind. Daar trek je uiteindelijk dus minder klanten voor.

    Verder wil ik dat de Video Store eraan komt. Tot nu toe is dat alleen maar mogelijk in US. En zelfs al bemachtig je een USA account, je hebt er niks aan door de regio (Zie: Beveiliging)

    Dit was het wel zo'n beetje. Ik hoop dat Microsoft hier wat aan doet :)

    mvg Steel Dogg ;)
     

Deel Deze Pagina