1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderzoek: Wat kan Microsoft doen om de markt te veroveren met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Willem, 30 jun 2008.

?

Wat lijkt jou het beste dat Microsoft kan doen om marktleider op het gebied van conso

  1. Meer reclame, het image moet immers verbeterd worden

    36,2%
  2. Meer exclusieve spellen in verschillende genres

    40,4%
  3. Xbox Live verbeteren en uitbreiden en als dè reden om een Xbox te kopen propaganderen

    42,6%
  4. Bestaande hardware verbeteren en nieuwe hardware ontwikkelen (Blu-Ray, motion controller)

    53,2%
  5. Blijven doen wat ze nu doen, niet te veel groeien en zich vooral richten op de hardcore gamers

    17,0%
  6. Anders, namelijk....

    4,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt,
    Dat heb ik ook al aangegeven in mijn eerste post van deze discussie, dat die matchmaking gewoon zo bizar kut is...
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bier en tieten!
     
  3. yojesse

    yojesse Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vergelijk steeds met ouders en de wii omdat dat de groep/console is die het grootste markt aandeel nu heeft met kopen/verkopen

    Microsoft heeft het in vergelijking met de xbox al heel erg beter gedaan met hun xbox 360...
    Wat microsoft nog kan doen is weinig want, alle kinderen zijn blij met hun wii en de vader of moeder wil dan vaak ook niet nog een xbox 360 in huis hebben.
    Wat ze nog wel kunnen doen is iets nieuws doen iets waarbij iedereen denkt van whoooow... en waarvoor je een xbox 360 nu nog zou kopen.
    Wat ze bij de volgende xbox moeten doen is iets vernieuwend maken en daar patent op aan vragen zodat het alleen bij hun zo is. Ik bedoel hier dan niet mee 2 extra keer content voor een spel zoals GTA IV nu maar echt iets waarvoor je de xbox (:cool: wel zou moeten kopen anders mis je de grootste functie die er bij console gaming is bijvoorbeeld. Zoals bijvoorbeeld motion sensor controllers. Ook moeten ze het gebruiksvriendelijker maken. Want die wii zet je aan en klaar account aanmaken en gamen!
    Maar bij de xbox 360 moet je alles invullen wil je online spelen. Ik denk dat ouders ook een wii kopen omdat ze denken dat dat veel gebruiksvriendelijker is. En er is teveel keuze vergeleken bij de wii. Als je als kind/ouder/gamer die voor het eerst een console wil kopen dan heb je bij de wii één versie klaar, maar bij de xbox 360 heb je de arcade, premium en de elite. Dat lijkt makkelijk te kiezen voor een gamer maar wie voor het eerst een console koopt staat daar toch lang te twijfelen van ''welke zou ik nemen?''.

    Als je de geruchten en feiten moet geloven dan is microsoft nu bezig met motion sensor controllers, een soort van mii poppetje, skateboard en andere sport dingen met motion sensor. Dus we weten nooit wat er komt maar ik denk zelf dat er veel onthuld wordt op de E3 en ook E for all!
     
  4. jimmy.utrecht

    jimmy.utrecht Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening moet microsoft zo snel mogelijk een blue ray toevoegen.
    De door mij meest gehoorde reden om een ps3 te kopen, is de blue ray.
    Dit wordt vaak gezegd door niet hardcore gamers die gewoon een console "erbij" wille hebben.Online zijn ze veruit de betere van de consoles. MS zou echter wel moeten proberen de online content in europa gelijk te trekken met de VS.Ga maar eens praten met de studio's over de rechten.En als laatste, biedt ALLE spellen ook in europa aan, waarom kan ik bijv. in heel europa niet 1 honkbalspel kopen?
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Alvast bedankt voor de reacties! :)

    Ik heb alles gelezen en zie een een aantal klachten/ideeën terugkeren waarvan ik denk dat er zeker inhoud in zit. Zal ik zeker iets mee kunnen!
     
  6. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Viola :)
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  7. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Begint eigenlijk al bij de launch v.d. console zelf. Dat je als eerste op de markt bent met een nieuwe console kan een voordeel zijn, maar je hebt wel met een aantal problemen te maken waar latere intreders (Sony en Nintendo) hun voordeel uit kunnen halen.

    Bij Microsoft is het een typisch geval van haastige spoed is zelden goed. TE snel op de markt willen komen met als gevolg een 'toch misschien wel' beetje afgeraffelde 360. Problemen die na 1,5 a 2 jaar pas echt goed opgelost worden (zoals het moederbord) zouden nooit zo grootschalig hebben mogen plaatsvinden. De perceptie van de meeste consumenten zal hierdoor toch wel enigzins verandert zijn t.o.v. van Microsoft. Laat zo'n ding eerst eens goed 'branden' in zo'n testcentrum, misschien dat ze er dan voor de launch wel achter waren gekomen. Nu zijn de consumenten min of meer als testers gebruikt.

    Uitbreidingen van het spelassortiment en innovatief zijn op het gebied van de besturing zullen best bijdragen aan het creëren een groter marktaandeel, maar misschien moet Microsoft gewoon een belangrijke les trekken uit de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en bij de volgende console met een schone lei beginnen. Dus zorg voor een goed functioneerde console (de goedkoopste oplossing is niet altijd de beste), dan heeft je serviceafdeling het ook niet zo druk en kunnen dus een betere service leveren (bv. niet van die achterlijk lange wachttijden voordat je aan de beurt bent).

    Xboxlive moet Microsoft blijven updaten en, zoals eerder in dit topic is aangegeven, misschien wel uitbreiden met allerlei andere grote functies (webbrowser etc.). Het is uiteindelijk een belangrijk onderdeel waarop de xbox 360 zich van zijn concurrenten onderscheidt.

    mvg
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Na heel wat gelezen te hebben word er een (tijdelijk) poll toegevoegd, hij kan nog veranderen.

    Wat lijkt jou het beste dat Microsoft kan doen om marktleider op het gebied van consoles te worden?

    - Meer reclame, het image moet immers verbeterd worden
    - Meer exclusieve spellen in verschillende genres
    - Xbox Live verbeteren en uitbreiden en als dè reden om een Xbox te kopen propaganderen
    - Bestaande hardware verbeteren en nieuwe hardware ontwikkelen (Blu-Ray, motion controller)
    - Blijven doen wat ze nu doen, niet te veel groeien en zich vooral richten op de (bestaande groep) hardcore gamers
    - Anders, namelijk....


    Mogelijk komt er nog een tweede poll:

    Vind jij dat Nintendo met de Wii meedoet in de 'consolewar'?

    - Ja, ze hebben immers een spelcomputer
    - Nee, ze richten zich op een ander publiek en concurreren dus niet met Microsoft en Sony
     
  9. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    De 360 is nu nog steeds marktleider next-gen, de Wii telt in hier niet mee.. anders kan je de ps2 ook nog steeds meerekenen.

    De 360 heeft een slechte naam qua defectheid, maar ook heel veel faam om hun live gebeuren en de achievement-scoreboard!!

    Er komen nog genoeg vette games ALLEEN op de 360 uit, dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar ook t feit dat games op de 360 toch gauw 10 euro goedkoper zijn is een dikke plus voor de 360. Daarnaast liggen de budget bakken vol met oudere 360 games, iets wat bij de ps3 nog niet is.

    Over de Wii, ik heb ook 3 vrienden en 1 vriendin die de Wii hebben. 2 van de vrienden hebben in het begin heel veel gespeeld, maar ligt hij nu gewoon stof te happen omdat er eigenlijk de ene game nog suffer is als de andere game die uitgebracht wordt. De echte games komen toch alleen op de ps3 of 360 uit. 1 vriend speelt samen met zijn kid met de Wii. Maar ook alleen maar Wii sports.

    De enigste die veel op de Wii speelt is dus die vriendin, en dan is t vooral dat fitness spel... maar ja ik heb hier ook een ps2 met een dansmat, een eye-toy, buzz en singstar.. allemaal zaken die ik een paar keer doe en dan toch echt beu ben, terwijl mijn vrouw te pas en te onpas de singstar bij elk feestje aanzwengelt.

    Maar goed t is maar waar je je als games ontwikkelaar op richt, op elke tiener die persé om er bij te horen een wii wil en daar dan 2 games bij kopen. Of op de mensen die met passie een console kopen en elke nieuwe game willen hebben. Mensen die zelfs instaat zijn om bij een verbeterde uitgave nogmaals de console te kopen. Of richt je op de nog oudere gamers die persé een alles in 1 apparaat willen hebben en daar dik voor willen betalen? Wat is je doelgroep?? Bij de 360 was dat duidelijk: de hardcore gamer, die alleen een console willen om te gamen! Geen wii fitness, geen bluray speler.. alleen maar gamen!

    MS moet de 360 goedkoper maken om te ontwikkelen, en nog steeds aanhouden naast hun nieuwe console. De 360 kan dan makkelijk mee met de ps3, en ze lopen dan met hun neie console weer voor op Sony. Ze draaien dan gewoon t spelletje om(wat sony dus met de ps2 gedaan heeft). De 360 wordt dan goed winstgevend en dat kunnen ze besteden aan prijsverlagingen van hun nieuwe console, zodat die ook niet al te lang verlieslijdend hoeft te worden verkocht. Misschien wel een mini 360 ontwikkelen(haha)

    Maar een aantal zaken moeten bij de volgende stap zeker zijn:
    - 360 nog aantal jaren aanhouden, incl. live ondersteuning.
    - backwards compatible, dus je 360 games op de 720(haha) kunnen afspelen.
    - console moet stiller zijn als de 360
    - ZEKER langer door checken dat de fouten er uit zijn.
    - live minder duur maken, of zelfs gratis.
    - zeker multimediacenter functionaliteit houden, misschien zelfs uitbreiden met meer functies/formaat ondersteuning.
    - wel of niet blu-ray is nu geen discussie meer. Blu-ray zal dan qua kosten niet meer zo duur zijn om niet meteen in de console te worden opgenomen. Dit zal zeker helpen bij de keuze. En ik denk dat t voor de next-next gen console's not done is om games nog op 1 dvd te krijgen.
    - de 720 moet géén pc worden, dus geen installatie toestanden. Een console moet een console blijven, dus gemak en simpele menu's dienen de mens.

    zo mijn 2 centen in t bakje...
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg blij dat jullie allemaal zo begaan zijn met ons lot. Ik heb ook sterk de indruk dat iedereen heel constructief is in zijn feedback en niet destructief>> Microsoft zijn geldwolven en ze moeten allemaal dood of liefst vervangen worden door gratis alternatieven.

    Maar tjonge jonge wat doet de thread starter een hoop aannames en wat een boel conclusies die op lucht zijn gebaseerd. Het risico van dergelijke startposts is stemming makerij. (Verder vind ik je best lief hoor Willem :thumbs:)

    Een aantal zaken wil ik graag lukraak rechtzetten, oftewel in niet chronologische volgorde, maar in de volgorde waarin ze in mijn hoofd opkomen.

    Ten eerste gaat het hartstikke goed met de Xbox 360. Veel beter dan ooit met de eerste Xbox en als Xbox 360 is 2008 (en we zijn nu halverwege) ook het beste jaar ooit, inclusief het launchjaar! We lopen 20% voor op ons beste jaar ooit wat 2004 was waarin we naar 149 EURI gingen en waarin Halo 2 uitkwam. Ik reken erop dat in de komende 6 maanden die 20% groei alleen maar wordt uitgebouwd (ik ken de cijfers van 2004 en kan dit dus met redelijke zelfverzekerdheid zeggen). Let wel dit is groei tov de eerste Xbox, tov de Xbox 360 groeien we weet ik veel, bijna 50% denk ik. Enorme groei dus in het 3e volle jaar.

    Het gaat zelfs zo goed dat we al sinds april leverproblemen hebben. Net als tijdens de launch zijn we begonnen met het invliegen van voorraden naar Europa, knetter duur, maar retailers vreten ons momenteel op. In Juni heb ik vrijwel niks kunnen leveren en ook in juli kan ik niet voldoen aan de vraag. Het aantal backorders (orders van onze klanten) zal pas in augustus/september zijn weggewerkt. We hebben ondertussen de productie in China opgevoerd, uiteraard, maar het effect daarvan merken we pas vanaf september. Helaas zijn de leadtimes zo lang.

    En ondanks dat alles verkoopt Sony maar 50% meer dan wij. Dus voor elke 100 Xbox 360's zijn er in Juni 150 PS3's verkocht. Aangezien wij Out Of Stock zijn en Sony allerlei bundels weet te leveren, vind ik het opmerkelijk dat Sony niet meer inhaalt. Met voldoende voorraad waren de verkopen PS3 en 360 nagenoeg gelijk gebleven.

    Als je dan naar de installed base kijkt van zowel Nintendo als Sony als ons, dan is uiteraard Nintendo de absolute winnaar. Maar als je enkel naar de "next-gen" kijkt, dan ontstaat er een ander plaatje. PS2 vs Xbox was het martkaandeel van ons 17,5% (15% als je de NGC meetelt), PS3 vs Xbox 360 is het 55% voor ons en 45% voor Sony (29% voor ons als je de Wii meetelt). Maar zelfs als de verhouding blijft zoals hij was in Juni, dan zal het meer dan een half jaar duren voordat Sony langszij is met ons.

    En om heel eerlijk te zijn verwacht ik dat niet. Wij krijgen uiteraard weer genoeg voorraad de komende maanden. Maar bovenal heeft Sony min of meer zijn kruit verschoten in 2008, al hun echte toppers hebben ze gehad: GTA IV en MGS4, terwijl onze toppers nog moeten komen. LBP en Res2 gaan niet voor enorme doorverkopen in hun console zorgen. Als GTAIV dat al nauwelijks doet, zal LBP daar echt geen verandering in brengen. Wat Sony nodig heeft is domweg een flink prijsverlaging. Maar ik persoonlijk denk niet dat dat er in zit, vanwege de verliezen die zij nu al maken op de hardware. Kunnen zij het zich permitteren om nog meer verliezen te pakken?

    En daar komen we bij voor mij het belangrijkste punt waarom het juist heel goed gaat met ons en heel slecht met Sony: wij maken nu winst op de Xbox 360! Iets wat ons met de eerste Xbox nooit is gelukt. Iets waar Sony het met zijn PS3 heel moeilijk mee gaat krijgen.

    Nog een aantal losse opmerkingen:

    360 vision>> er komt een echte supergame aan, wij gaan hem nog in 2008 launchen, nog niet aangekondigd, ik denk E3 voor de massa doelgroep, fun, makkelijk, gezellig, etc. Toppertje, maar of die voor hardcore gamers geschikt is weet ik niet. Denk het wel, onze gamers intern reageerden er erg goed op.

    Motion controlling>> uiteindelijk hadden wij de technologie hiervoor al 10 jaar geleden, ver voor de Wii of PS3 controller. En los daarvan denk ik dat we tijdens de E3 hier wel iets over gaan loslaten. Let wel: geen losse controller of zo, maar iets net anders, you will see.

    Marketing: in NL spenderen Nintendo en Sony allebei meer dan het 10-voudige aan marketing!!! Let wel als wij 4 ton op tv doen, dan doen zij dus 4 miljoen. Dat zijn de verhoudingen, het is niet anders. Wij zullen nooit dergelijke bedragen in marketing stoppen, zo zit Microsoft helaas niet in elkaar. ECHTER! Wij zijn wel het merk dat in 2007 het meest is gestegen in bekendheid, van plek 900zoveel, naar plek 275 of zo iets. En als je de bekendheden naast elkaar zou zetten, dan zouden de marketeers bij Nintendo en Sony zich kapot moeten schamen. Met ons schamele budget halen wij vele betere resultaten dan zij met hun miljoenen.

    Daar staat tegenover dat wij veel en veel en veel en veeeeeel meer aan R&D uitgeven. Ik durf niet te zeggen het tienvoudige, maar ons R&D budget, Microsoft that is, is meer dan $7miljard. En dan zul je zeggen ja logisch, microsoft, maar je moet weten dat er ongelofelijk veel MS technologie onder motorkap zit van de Xbox 360. Tot en emt SQL server software en allerlei andere MS technologien waar je nog nooit van hebt gehoord, maar die er wel voor zogen dat eht een fantastisch apparaat is.

    Hardware spreekt mensen helaas meer aan, dat begrijpen ze beter. Vandaar dat Sony ook altijd zo goed bezig is met zijn Cell-chip. Oohhhhhhhh, how exciting, sounds like a science fiction movie, must be awesome than, huh??

    Xbox Live gratis: ammenooitnie. Het is nu 10% van mijn totale inkomen! Ik ga een beetje 10% weggeven, ben d'r gek. Weet je, slechts 25% van de gamers heeft interesse in online gaming. 75% niet, ook niet als het gratis is. Die 25% is bereid er voor te betalen en wij zorgen er voor dat de ervaring optimaal is. WOW-spelers klagen toch ook niet: je betaalt er voor en je weet wat je krijgt. Is het je dat niet waard, dan moet je je abo opzeggen.

    Backwards compatibel: nou breekt mijn klomp, ga ff lekker achter Sony aanjagen die fokking totaal 100% NIET backwards compatibel is en daar godbetere het nog nooit een klacht over heeft gehad. Jajaj,a die eerste paar 100 waren wel BC, maar alles daarna helemaal totaal volledig NIET! Die massamarkt die allemaal een PS2 heeft gekocht zal lelijk opkijken zodra de PS3 199 euri of 149 euri is >>> geen enkele game speelt nog. Tenzij ze weer een PS3 uitbrengen die wel BC is, maar dan hebben ze toch een flink aantal kopers genaaid.

    Wij hebben niet 100% BC, maar ik vind dat wij een verdraaid goeie job hebben gedaan gezien de omstandigheden, 100-en titels die het prima doen. Wij verdienen geen bashing, wij verdienen een UBERgroot compliment.

    Blue Ray: tja, lastig punt, inderdaad DE reden waarop een PS3 wordt verkocht. Eens te meer wat ik zei: hardware features zoals die snappen mensen. Dat ze er feitelijk geen reet aan hebben hindert niet. De PS3 heeft het en de 360 niet. Ook weer die massamarkt gaat de eerste 5 jaar echt niet over op BRD. Veel te weinig verbeteringen tov DVD. Ten eerste worden DVD's geupscaled, waardoor je echt een full had TV moet hebben voordat je wat verschil ziet. Ten tweede zijn BRD's nog erg duur. 30 euri voor een film die op DVD 10 euri kost, daar krijg je Frans Bauer toch niet gelukig mee.

    En tuurlijk, MGS4 zou nooit op een DVD passen en meerdere schijven kosten. Ik persoonlijk vind dat niet zo boeiend. Dat deed ik al met Final Fantasy VII en ik heb daar weing last van gehad. Bovendien denk ik dat met de juiste compressie technieken we een heel eind komen om het aantal schijven te beperken.

    Kortom: Wii de grote winnaar, Sony de grote verliezer, hoe je het ook went of keert en Microsoft daar tussen in, maar wel winstgevend.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  11. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    @MrX

    Het gaat inderdaad beter met Xbox 360 dan Xbox. Maar ik denk dat vooral in Europa stoort aan de problemen van de Xbox 360. Deze zouden erg wel van de baan moeten. Daarnaast wordt in Europa amper reclame van Xbox 360 gemaakt. Laaste reclame van Xbox 360 in Belgie was geloof in met Gears Of War en Halo 3. Ik weet weet niet of je veel Xbox 360 reclame zie. Maar in Europa is het allezins stukken minder dan in VS. Dan is het ook normaald dat PS3 in een inhaalbeurt bezig is in Europa

    Dan hoor je nog van mensen dat Xbox 360 geen exclusieve games genoeg heeft. Ik denk dat als je games als Grand Theft Auto, Call Of Duty.. tijdelijk exclusief kun maken dat het Xbox 360 al veel goed zou doen. En dan nog paar nieuwe (top) games exclusief kunt laten maken.


    Xbox Live: er zo een wat meer geluister moeten worden naar de mensen. Zo willen vele wel multi-chat. Prive met meerdere mensen dus. Betalen ervoor is zo erg niet. Maar Sony is wel zo slim er op in te spelen.

    MicroSoft moet ook wel beloven dat ruimte tekort op DVD goed zal aangepakt worden. Ze moeten de ontwikkelaar de keuse geven. Ofwel 2 DVD's of wel stuk van de game laten downloaden. Persoonlijk ben ik voor het 2de. Omdat je zo kunt vermijden dat mensen met omgebouwde Xbox 360 deze niet kunnen spelen. Alleen heb je dan het probleem dat niet iedereen HHD heeft.

    Anyway, Xbox 360 is goed bezig maar het heeft veel dingen te verbeteren. Doen ze dat komt het wel goed denk ik.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mrx, de opmerkingen en conclusies die op lucht gebasseerd zijn, die jij noemt, waar lees je ze? :eek:

    Hier?

    Is het niet zo dat de verkoopcijfers van de Nintendo Wii enorm zijn? Is het niet zo dat de Xbox360 veel mankementen gekend heeft en nog steeds kent? Is het niet zo dat (zoals jij zelf aangeeft) de PS3 ongeveer gelijk verkoopt met de Xbox360, maar alsnog op plaats 2/3 blijft hangen? Is het niet zo dat de Xbox360 last heeft van een slecht imago, waar Playstation slim op inspeelt met een sterke console en een bekende naam?
    Jij noemt zaken als dat de Xbox360 winst maakt. Klopt, ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is. Ook is in dit topic besproken dat Nintendo niet mee doet in de next-gen strijd, waardoor Xbox360 de duidelijke winnaar is.

    Nu snap ik je mooie praatje wel, maar de link met wat ik in het begin van mijn topic schrijf niet.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    leuk artikel over de dashboard:

    [​IMG]
    When I came home with my shiny new Xbox 360 waaaaaay back in 2005, one of my favorite features of the console was the dashboard. The blades were an amazing leap from the clumsy interface of the original Xbox, offering all sorts of expanded control, options, and content that I didn’t even imagine in the previous generation’s hardware.
    But nothing lasts forever, and after a few years of noble service, the Xbox 360 dashboard is really starting to show its age and, worse, its limitations. You can find hints of these shortcomings in Microsoft’s recent actions. The back-to-back May announcements of no Spring update and the delisting of selected Xbox Live Arcade titles suggested larger issues. Even the comments made by Microsoft executives on the topic were telling—like when Xbox Live GM Marc Whitten said of the decision not to offer a Spring dashboard update that they were instead:
    “building the proper infrastructure and scale for the service.”
    Or when Aaron Greenberg commented on the delisting of Xbox Live Arcade games:
    “I think that we are not, I would say…happy with the ability to find and discover content as easily as we’d like for consumers to be able to do that.”
    So, Microsoft acknowledges the problem. Is there a solution? I think so. Lots of them, actually. We’ve spent some time on our recent podcasts talking about the need for a dashboard 2.0. I decided to take it a step further, look at what exists currently, and suggest some ways to improve things—yes, for Microsoft—but primarily for Xbox 360 users.

    *note: I’m in no way imagining that what I propose below is the solution, or even necessarily a solution. My point, instead, is that solutions exist—and we need ‘em.*
    Examining the 360 dashboard as it looks today

    I started by dissecting the current dashboard, breaking it down into four main color-coded components: gold user space (your gamercard, messages, etc.), blue interactive space (menus, buttons, and the like), red advertising space (the real estate Microsoft is using to ply their wares), and purple unused space. Chopping it up that way looked something like this (click any screen below for the 720p version):
    [​IMG]
    Rearranging those fields demonstrates one of the dashboard’s chief problems for an Xbox 360 user:
    [​IMG]
    [​IMG]
    When I fire up my console, I don’t want to be greeted by the Xbox 360 dashboard. I want to be greeted by my dashboard. So why is my share of the screen the smallest by far? I suppose you could argue that you can buy themes to adorn the blades as well, but they get completely obscured by both the interface and, more egregiously, the advertising. I’d rather not see advertising on my dashboard at all, but I’ll address that later.
    The amount of unused space is alarming as well. As a graphic designer, I fully understand the importance and function of white space, but what exists in the current dashboard isn’t really that. It’s just . . . dead. Those pixels could be put to much better use. I’m certain that some measure of this is due to their desire to create an interface that is 4:3 SDTV-friendly—and that’s an admirable concern. But I think it’s a bad idea to hinder the experience of a high-def owner. If anything, the interface should be designed for widescreen HD and scaled down to accommodate those poor, unfortunate 480i souls.
    So, what would you do, smartypants?

    Acknowledging that I’m not a particularly technical person (I’m sure all this is a real pain to implement in reality), it still occurs to me that there are some relatively simple fixes that could result in a much better user experience from the dashboard. So I pulled the existing dashboard apart and reassembled it—while trying to maintain the look and feel of the 360 dash—to reflect some of the features I think are must-haves in a revised console interface. Here’s a look at a possible redesigned dashboard:
    [​IMG]
    Some of the added features you’ll notice right off the bat include
    • a search function—both to search what’s on your console and on the Marketplace. I know it’s a pain to type with the controller, but I’d still wager I can fumble around the d-pad to spell “Precipice” before I can navigate to Penny Arcade Adventures using the blades.
    • hot keys—navigating the dashboard uses primarily the A, B, LT, and RT buttons. It would be nice to be able to assign X, Y, LB, and RB to specific functions in the dashboard or Marketplace, like bookmarks in a web browser. For example, if I like to check what’s new in the Marketplace every week, I could map that to the X button and jump right to it. Or if I want to go straight to my XBLA games, I could map that to the Y button and forget about moving through a number of screens to find them. As shown in this example, I’ve just mapped them to the other blades on the main dashboard.
    • disc tray detail—the PS3 lets you see a nifty little video icon to show what’s in the system. I’d settle for some box art or one screen, along with some details on my progress in the game.
    • reversal of ad and user space—in this example, the dashboard would be dominated by my content with a larger, clearly visible wallpaper or theme, and a bigger gamerpic. I’ll relent and say that there could be some advertising on the dashboard, but I’d limit it to a standard web-size banner ad and the Inside Xbox feature with rolling updated headlines, because I’d hate to miss out on Major Nelson awkwardly staring into the camera.
    This division of space makes more sense to me. It feels more like my dashboard and less like an advertising platform I have to wade through to play my games. Mapped out as previously done with the existing dash, it looks like this:
    [​IMG]
    Again, rearranging those fields yields this:
    [​IMG]
    [​IMG]
    A much better, and more appropriate balance. It’s worth mentioning that this approach also yields basically no wasted space—it’s all been reclaimed for the user. ¡Viva la revolución!
    Is that all you got?

    Not exactly. I haven’t given extensive thought to every blade (I question my sanity for doing this much mucking about, fer chrissakes), but I did also spend some time thinking about what features the Marketplace needs to serve me better. Here’s a peek:
    [​IMG]
    Some of the added elements here that would make shopping much more handy are
    • user ratings—Microsoft has often talked about XBLA (and XNA) becoming “the YouTube of gaming.” Content on YouTube lives or dies based on user ratings. That same law should be applied to XBLA—anyone who has purchased the full game should have the chance to rate it. Frankly, I’d be more comfortable seeing a game get delisted as a result of lousy user ratings than I would as a result of lousy Metacritic scores.
    • better sorting—I think a number of sorting options would aid my shopping experience immensely. Let me sort by date, user rating, alphabetically, etc. Also, make it easy for me to see what’s free on the Marketplace.
    • show me the money—I want to know what a game costs without clicking to its page to find out. Similarly, I’d like to have my points balance on the screen at all times, not just when I’m preparing to buy something.
    • ok, NOW advertise—once I’m in the store, I’m fair game. You wanna load up the Marketplace with a wall of ads? Do your worst. Just keep it away from the other blades.
    With E3 only a couple weeks away, I’m keeping my fingers crossed that we’ll see a revamped dashboard from Microsoft for the Xbox 360—one that is more focused on me, and less on them. What would you want from “dashboard 2.0″? Drop us a comment and let us know. And if you want to spread the word (and the love), digg it.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik had het ook gelezen, en het ziet er idd een stuk beter uit.
    Maar... Ik heb toch liever dat 3D dashboard. :9
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, da's erg interessant! Dat vind ik ook de soort ontwikkeling die het Dashbaord naar mijn mening door moet maken. Het zelf kunnen invullen en zelf bepaalde knoppen toedienen aan blades vind ik een heel goed idee!
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga van de week ook eens nadenken over mijn visie voor de 360. Ik verwacht dat de dashboard en live dit najaar gaan veranderen. De tekenen zijn er al omdat er geen springrelease was (wel 3 maintenance rondes in het server park) dit gebeurde ook toen de dashboard van Xbox 1 een grote verandering kreeg ;) ... Ik verwacht tijdens de e3 15 juli meer informatie. Tevens wordt er in verschillende media al wat "gelekt" dus waar rook is .....
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    kheb voor de eerste 2 gekozen en voor verbeterde hardware + blijven richten op hardcore gamers. Waarom:
    De eerste 2 spreken natuurlijk voorzich.
    de 4e is wel een goed punt vind ik, als ze een blu ray speler maken, die beter is dan de ps3. Dan krijgen ze ook weer meer klanten.
    en de 5e is natuurlijk omdat die er gewoon superveel zijn.
     
  18. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ex-WoW speler moet ik hier toch hard om lachen (of huilen?).
    Bij WoW speel ik op Blizzard servers, geen haperend P2P systeem.

    Blizzard heeft ook de ballen om etterbakken gewoon eruit te gooien, zoals het hoort.
    Microsoft doet NIKS tegen wangedrag, als het aan mij zou liggen zou waarschijnlijk een slordige 5 a 10% van de Live gamers op zijn minst een ernstige, eenmalige waarschuwing mogen krijgen, en bij herhaalde overtreding: Gewoon permanent bannen.
    Zodra de community een beetje opgeschoond is wil ik overwegen er weer voor te geaan betalen.

    Sorry hoor , maar wat je hier over "de ervaring optimaal maken" zegt is gewoon reclamepraat, en heeft niks met de werkelijkheid te maken, hier iets wat ik pas nog meemaakte, wat voor mij typerend is voor Live:

    player 1: Hi all
    player 2: You sound like a f*ckin n*gger, are you a f*cking n*gger boy?
    player 1: uhm...uh
    player 3: I hate f*cking n*ggers to, they should hang 'm all
    player 2: yeah that's right f*cking black bastard bitches
    player 4: F*ck all you bitches, you f*cking f*ggots

    Zo gaat het nog even door, het potje begint, ik pak de sniperrifle, word in mijn rug geslagen door een teammate die hem wil hebben, me nog even teabagged en me "F*ck you, you f*cking f*ggot" naroept.
    De helft van mijn team kapt ermee, en ik kan kiezen: minpunten krijgen door er ook mee te kappen, of lekker het potje afmaken 3 tegen 8 :thumbs:

    Als dit nu af en toe een keer zou gebeuren prima, daar kan ik mee leven, maar dit soort dingen is bij een aantal games eerder regel dan uitzondering. Xboxlive isgewoon verrot.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    xboxlive is niet verrot. de mensen die erop zitten. en als niemand report tegen die mensen dan gaat ms daar niks aan doen.
     
  20. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat reporten is een grap natuurlijk, ik heb het in het begin nog wel gedaan, maar het helpt helemaal niks. Heb jij ooit ergens gehoord/gelezen dat iemand gebanned was omdat hij te vaak gerepeort was? Ik niet iig.
    Ik vrees dat Microsoft zelf heel goed weet dat het om een aanzienlijk percentage van de community gaat, en dat het ze gewoonweg veel te veel inkomsten gaan verliezen als ze mensen gaan bannen.
    Waarom kan er wel zoveel tidj, geld en moeite worden besteed aan de detectie van omgebouwde xboxen en illegale games? Maar een beetje toezicht houden op het gedrag is onze eigen verantwoordelijkheid?
    Het is een betaalde dienst, geen openbaar forum ofzo, en als ik ergens betaal om binnen te komen wil ik dat er actief word gewerkt aan het buiten de deur houden van ongewenst gedrag.
    Waarom geen "Moderators ofzo? ik denk dat een relatief kleine groep mensen die controleren, en de bevoegdheid hebben iemand een officiele waarschuwing te geven, een tijdelijke, en wellicht in overleg een permanente ban op te leggen, een enorme impact kan hebben.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008

Deel Deze Pagina