1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Online Internet Radio

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ol' Capone, 14 aug 2005.

  1. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand een programma om GRATIS een eigen online radio te beginnen... lijkt me nl best leuk om is te proberen :)

    Gewoon nummers afspelen, verder geen onzin ed. :)
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Shoutcast, dit is alleen wel moeilijk mij is het nog nooit gelukt om het te streamen.

    http://www.shoutcast.com/

    werkt via Winamp...
     
  3. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    ja die kwam ik ook als eerste tegen. snap er alleen niets van :confused:
    Je hebt Winamp nodig, en dan nog een aantal programma's...

    Als iemand me kan uitleggen wat ik moet downloaden (en waar) en de instellingen lukt t wel ;)
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Het is een plugin dat shoutcast, en volgens mij heb je een eigen server nodig om radio te streamen. Maar mischien zijn er andere die het wel gelukt zijn om shoutcast te draaien. :)

    Mij leek het namelijk ook erg leuk, maar het was me allemaal veelste vaag die uitleg op die site.
     
  5. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had wel ergens een nederlands iets gelezen, maar werd er ook niet veel wijzer van..

    Lijkt me idd ook wel leuk om is te doen in de vakantie :)
     
  6. FabianNL

    FabianNL Guest

    als het gelukt is moet je het maar laten weten, dan zal ik wel een keertje gaan luisteren ;)
     
  7. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
  8. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me had ook z'n eigen radio-zendertje online gezet, kon je vrolijk op mee luisteren. Voor zover ik weet had je wel een eigen server nodig en is het lastig te maken..

    /edit: Werkte inderdaad via Winamp :)
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb vroeger zelfs een eigen piraten zender gehad op de 94.5fm, dat was echt leuk met mengtafel en pro cdspelers een beetje mixen. Maar goed het werd een beetje te heet onder me voeten dus ben maar gestopt. Heb hier nog alle spullen staan waaronder de balloen (radiozender) maar zenden doe ik maar niet meer.

    @ ol' capone
    Ik ga het ook maar eens proberen dan met die uitleg, gelukkig staat het op die site wat beter uitgelegt :)
     
  10. Rovak

    Rovak Guest

  11. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er net 'ns mee aan de gang gegaan, maar zit vast aan het feit dat je dit alleen maar kan uitvoeren met Winamp Versie 2.x .. alles recenter werkt (voor zover ik weet) niet meer..

    Jammer maar helaas, ik kan niet verder :\
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    kan je die niet via een torrent ergens vandaan halen? Aangezien dit gratis software is zal ergens nog wel een file zijn van de oude winamp. :) Even op google zoeken
     
  13. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, heb er al naar gezocht maar kon het niet vinden.. misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.

    Ach :)
     
  14. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het allemaal veel ste ingewikkeld / teveel gedoe / moeite...

    Lama hangen, tenzij er een andere optie is :)
     
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    van de shoutcast site:)
    ruwweg zegt het dat er al duizenden hun netwerk gebruiken, en dat je het beste winamp kan gebruiken voor het beluisteren, wil je uitzenden? dat kan. het is gratis en hoe het moet staat in de online docs.

    /edit:
    BROADCASTING

    Persons wanting to broadcast will need to run their own server, as per the instructions below, or find someone willing to run one for them. Once a server's located, broadcasters use Winamp and a plug-in called the SHOUTcast Source for Winamp Plug-In to send audio from Winamp to the SHOUTcast server. The tools are available here, and there's an entire section of the documentation dedicated to the plug-in.

    RUNNING A SERVER

    The magic of the SHOUTcast system happens inside the SHOUTcast Distributed Network Audio Server (DNAS). This software runs on a server attached to an IP network with lots of bandwidth, and is responsible for receiving audio from a broadcaster, updating the SHOUTcast directory with information about what the broadcaster is sending, and sending the broadcast out to listeners. More information is in the server section of the documentation.

    genoeg voor nu, lijkt me
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2005
  17. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    @Pascal: Dat Live 365 is niets... Lijkt me wel eenvoudiger, maar het kost geld. En voor een trail (van +- een week) Moet je je creditcard ect. opgeven
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je kan ook in ViaVia kijken naar de echte shizzle, een balloen (zo'n ding die ik ook heb) daar kan je op FM uitzenden in stereo ;) moet je maar eens kijken, zijn niet zoveel meer. Moet je alleen een cd-speler erop aansluiten en kan je live radio maken. Ik heb de mijne toen d'r tijd voor 80euro gekocht.

    En jammer dat die shoutcast het niet doet, ik heb het ook maar niet meer geprobeert het is teveel werk enzo. :'-(
     
  19. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    tot die tijd dat er nog niets normaals is maak ik wel buurtradio.

    Speakers op vol :cool:
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal Shoutcast weer even installeren. Ik heb namelijk een paar dagen mn eigen radioserver gehad via Shoutcast, maar ik ben er mee gestopt. Ik verveelde me en ik dacht dat is ook leuk, maar na een paar dagen had ik er geen zin meer in.

    Als ik alles weer heb geinstalleerd zal ik hier posten hoe ik alles instel

    EDIT: Volgens mij mis ik een programma die je nodig hebt :'-( Hij blijft nu de hele tijd op connecten staan als ik naar een server wil verbinden...

    Voor wat tips (engels)http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=90040

     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2005

Deel Deze Pagina