[XOne] Online problemen

Discussie in 'Games' gestart door RumbleBumble, 7 dec 2002.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen week een HUB gekocht + 2 patchkabeltjes om online te gamen. Nou is het probleem, mijn HUB vind alles, mijn Xbox en mijn PC maar mijn kabelmodem niet... Wat doe ik fout..? Ik heb een 4-poorts hub en je kunt kiezen tussen een normal mode en een uplink. Weet me geen raad :) Mijn pc krijgt dus geen contact met internet via de HUB...

2. macouno

macouno discombobulated

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm zit je modem wel in de uplink? das normaal een goed idee.

En wat voor kabels heb je er bij gekocht? Je moet via een hub nooit crosslink kabels gebruiken maar gewone ehhhh RJ45 (heten ze volgens mij).

Heb je ook zowel je pc als de modem als een keer herstart?

3. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan maar één apparaat aansluiten op je kabelmodem (of xbox of computer).
    Wil je meer tegelijk op het internet hebben zal je een router moeten aanschaffen of bijv. je computer als router laten werken.

Suc6

4. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Nee kijk :) : Ik heb een HUB met 4 poorten. Er zit een knopje bij die je kunt indrukken om normaal/uplink te krijgen. Het is toch zo dat de kabel van je modem in de uplink poort hoort? Maar mijn HUB heeft dus niet speciaal een uplink poort maar gewoon vier poorten. Ik heb dus gewoon een normale netwerk kabel (geen crosscable) van mijn modem in mijn HUB gestopt. Een normale netwerk kabel van mijn Xbox naar mijn HUB en een normale netwerk kabel van mijn PC naar mijn HUB. Gewoon de opstelling die je ook vindt op de site van bijv. XBconnect. Maar hij vind alles behalve de kabel van mijn modem naar de HUB. Het moet dus iets zijn met uplink ofzo, maar ik weet nu niet wat ik moet doen...

Edit/ waarom moet ik mijn modem ook opnieuw opstarten dan? Maar ik ga het iig geval een keer proberen. :)

Laatst bewerkt: 8 dec 2002
  5. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik al zei,
    Dit gaat niet werken helaas (of je kabelmodem moet ook meteen een routerfunctie hebben, dan wel).

EDIT: of dit wel zo werkt met xboxconnect weet ik niet, maar met xboxlive! kan je huidige opstelling NIET werken.

Kijk hier voor meer info.

6. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik heb deze opstelling gewoon precies hetzelfde:

Dus dit kan toch eigenlijk niet fout zijn :confused:

7. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, voor xboxconnect kan het misschien wel werken, maar met xboxlive niet. Ik zou dat knopje voor uplink proberen in te schakelen ofzo. En voor xboxconnect zijn er denk al een paar topics, dus misschien de zoekfunctie raadplegen?

Ik heb voor de duidelijk wat zitten rommelen in PowerPoint, misschien dat het dan wat duidelijker wordt voor een paar mensen.

8. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Het hoort ook gewoon te werken, maar ik krijg op de pc met geen enkele mogelijkheid een internetverbinding... Ik weet me echt geen raad, maar ik ga maar eens spitten in die XBconnect forums ;)

9. Android

Android Aardappelhoofd

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb kabel, maar bij kabel is het zo dat als je een hub op de directe internet verbinding legt (dus modem---> hub) het niet werkt! ik heb zelf een router en hiervoor had ik het zo dat ik m'n computer moest laten aanstaan.....

sowieso? waar heb je kabel van? ik tenminste van @home en daar heb je wel een router bij nodig of een pc... die aan blijft staan (dus gewoon je pc en dan de zooi via je pc laten gaan, of een windows 2000 server maken (had ik eerst ook, veel slowdowns) waar het langs kan

dus koop gewoon een router

ik heb ze bij de media markt gezien voor 100 euro, tegelijk een firewall.

10. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm bedankt voor je hulp. Ik heb ook @home dus het gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar weet je dit heel zeker of denk je het? Anders moet ik dus toch maar een router kopen, maar 100 Euro, weet niet of ik dat er wel voor over heb. Maar het kon toch ook met 2 netwerkkaarten in een PC?

11. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk allemaal. Zowel PC, Xbox en modem moeten in de HUB. Wel ff opletten dat je juiste kabeltjes gebruikt(gewoon/cross).
    Uplink hoef je niet eens te gebruiken als je genoeg poorten hebt. Het kan wel zijn dat als je de uplink gebruikt 1 van de andere poorten niet werkt(eerste of laatste poort).

12. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Nope zo werkt dat in deze regio niet. @home zorgt hier voor de kabelverbinding en die verbieden dat je je internetverbinding deelt. Als je het wel probeert kun je zelfs worden afgesloten. Maar je kunt het omzeilen door een 2e netwerkkaart in je computer. Heeft iemand meer ervaring met hoe dit werkt?

13. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het kan op drie manieren:
    1. xbox rechtstreeks op kabelmodem. dus pc afkoppelen

2. 2 netwerkkaarten in je pc. 1 voor kabelmodem en 1 voor je xbox. je moet dan wel routersoftware gebruiken. b.v. winroute.

3. meest elegante oplossing: hardware router.
    waarom meest elegant? omdat bij optie 2 de pc altijd aan moet staan. hij stuurt namelijk alle data door van xbox naar kabelmodem.

14. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaat die eerste manier nou weer op dan? Dan kun je de software toch niet draaien :)

Ik had in ieder geval voor optie 2. Zoek wel voor meer info in XBM2 daar stond het in uitgelegt :)

15. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat het om xbox live ging.
    anders vervalt optie 1.

16. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dacht al wel zoiets :)

Maar nu nog iets he. Ik moet dus een tweede NIC hebben. Maar kan dat ook mijn oude modem zijn. Heb nu een kabelverbinding maar had eerst een telefoon-modem. Scheelt wel wat want morgen is de pc-winkel dicht en wil zo snel mogelijk online :) Dus vraag: kan ik ook mijn oude modem als NIC laten dienen?

17. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry een inbel modem is geen nic.
    je zou even kunnen kijken op www.marktplaats.nl voor een 2dehands nic. nic's worden vaak voor weinig aangeboden.

18. RumbleBumble

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor jullie hulp! Het is me gelukt, maar ik ga weer fraggen ;)

Deel Deze Pagina