Only available for...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Vegeta, 6 mei 2004.

1. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ik snap iets niet en wou daarom een discussie op gang brengen (eerst even tegen de modarators ik zou niet weten waar ik deze thread zou moeten plaatsen want hij kan eigenlijk overal en nergens)

Vaak zie je op de forums, ook op dit forum heel vaak staan bij nieuwe games dat mensen hopen dat bijvoorbeeld de game ninja gaiden alleen gaat uitkomen voor de xbox (als dit zo is schiet me dan maar neer, tis maar een voorbeeld).

Mijn vraag is waarom mensen. Zelf heb ik een xbox en een ps2 en ook zou ik alleen een xbox hebben of ps2 en er kwam bijvoorbeeld een super goede game zoals ninja gaiden op de xbox dan boeit het toch geen reet dat hij ook op de ps2 verschijnt. densoods is hij daarop nog beter. tis dan jammer dat ie daar beter is maar het gaat er toch om dat je hem kan spelen? en die mensen gaan dan wel janken als er een game uitkomt op de ps2 en niet op de xbox. mijn vraag is dus

WAAROM zulke reacties. wat kan jouw het schelen dat mensen met een ps2 die game ook kunnen spelen?

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Nou het is jammer als een heel goed spel op de ps2 uitkomt, en als je alleen een xbox hebt kan je dat spel dus niet spelen ( tenzij je xtra veel geld uitgeeft voor een ps2 )
    En als jij bijvoorbeeld 1 console hebt gekocht ( een xbox ) dan wil je graag dat daar alle spellen opkomen zodat je deze spellen ook kan spelen
    En er zijn mensen die bijvoorbeeld de xbox hebben gekocht omdat ze vinden ( en het is eigenlijk wel zo ) dat deze de beste performence levert.
    Dus ze willen graag dat alle games er dus ook op komen en er ook het mooist uitzien.

De een hecht daar nu eenmaal meer waarde aan dan iemand anders.

En je hebt er nu eenmaal fanboys bij zitten ( die blijf je altijd houden )

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  3. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat een game exclusief blijft doe ik niet, maar hopen dat een game op de Playstation op een van de andere platformen komt wel.
    (Ik heb een Xbox en een NGC)

Laatst bewerkt: 6 mei 2004
  4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Exclusieve games bepalen vaak wel welke console je koopt.

Dat gelul van mensen die console A hebben en met zijn allen hopen dat spel X niet op console B wordt uitgebracht is fanboy-gelul IMO.

5. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    kmoet eerlijk zeggen, als er een vet spel op ps2 of gamecube uitkomt wil ik dat die oook op xbox komt, maar als er een vette is op xbox wil ik niet dat die op ps2 of gamecube komt. (schaam schaam)

6. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    kijk, dan gaan ze de spellen ontwikkelen naast elkaar. en aangezien de xbox stukken meer aankan dan de ps2 zal je dat zeker terugzien in de grafische kwaliteit en dat is nou jammer.

7. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Exclusief is iets heeeeeeeeeeel belangrijks. Want wanneer een game (of nog beter een developer exclusief games maakt) exclusief voor een console uitkomt dan betekend dat het maximale uit een console wordt gehaald, en exclusieve games zijn dan meestal ook van hogere kwaliteit of dat nou PS 2 Game Cube of Xbox is. Wanneer een game voor alledrie de consoles word uitgebracht is de game altijd van mindere kwaliteit want ten eerste moet de game kunnen draaien op de zwakste van de 3 consoles das dus de PS 2 en daarna moeten ze nog makkelijk te poorten zijn. Dit alles zorgt ervoor dat de game niet het uiterste kan halen uit alledrie de consoles en daarom zijn games die op alledrie uitkomen ook meestal van mindere kwaliteit. Een uitzondering hierop is Ubisoft die eerst Splinter Cell voor de Xbox heeft gemaakt en daarna enkele maanden over het poorten heeft gedaan naar gamecube en PS2 hierdoor krijg je een hele goede game op alledrie de consoles. Maar Ubisoft is een stuk minder lui dan bijvoorbeeld EA die echt bagger poorts maakt. Dus vandaar, het maakt op zich niet zoveel uit dat een game op meerdere platforms verschijnt maar doordat de meeste developers lui zijn en niet per console tot het uiterste gaan krijg je vaak matige games.

Daarom is Exclusief gewoon het beste. Kijk maar naar Tecmo die de DOA series en Ninja Gaiden uitbrengt, zulke graphics en gameplay zouden niet mogelijk zijn op een PS 2 en zou Tecmo voor 3 consoles en game maken zouden de games kwalitatief een stuk minder zijn.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wijzen woorden, niets meer aan toe te voegen _O_

9. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt daar uiteraard gelijk in wat je zegt maar dat er games zijn als Splinter Cell betekend dus niet dat het ook altijd klopt.
    Ook hoor je bv veel ps2 mensen zoiets zeggen en voor hun zou het niks uit moeten maken of die nou ook voor op de Xbox uitkomt want hij voor hun word het er niet lelijker op.

Het heeft er volgens mij meer mee te maken dat er veel mensen zijn die simpelweg gewoon trots zijn op hun Xbox (en dat mag ook best natuurlijk want iedereen heeft er flink geld in gestopt en voor de gemiddelde leeftijd hier is zoiets best veel geld). Daar komt nog eens bij dat veel van de mensen die zoiets zeggen vaak nog vrij jong zijn en er erg van balen als de game die ze willen niet op hun console komt en wel op de andere. Op zo'n moment gaan ze twijfelen aan of ze wel de goede console gekocht hebben en om zichzelf er zeker van te maken dat ze toch de juiste keuze hebben gemaakt krijg je de Fanboy reactie. En deze kunnen natuurlijk van alles inhouden maar ook de reacties waar de threadstarter over begint.

Dat denk ik tenminste :)

10. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    is helemaal niks om je voor te schamen hoor.. ik heb dat ook in mindere mate...

ik zou het bijv. jammer vinden als Fable op de pc zou verschijnen...

het predikaat exclusief geeft de consument gewoon een stukje binding met zijn console, hij wil dat zijn console de beste van de 3 is, en dat wordt vooral bepaald door de games...

11. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    aan de ene kant snap ik jullie gasten wel een beetje maar als ik het dus goed begrijp zou het voor jullie geen enkel probleem zijn als er bijvoorbeeld een game wordt gemaakt voor de xbox en die wordt dan later (half jaartje ongeveer ook gepoort naar de ps2) (zoals splinter cell geval) of willen jullie echt perse dat die games alleen maar op bijvoorbeeld de xbox komen? voel je je dan beter ofzo. ik heb twee consoles aangeschaft door dit domme geshit. als ze gewoon lekker elke game uitbrengen op elke consoles is dat fantastisch. en dat grapichs gezeik zo slecht zijn de graphics verschillen niet en hert gaat toch ook voornamelijk om het verhaal/ actie enz. de inhoud van de game. anders ga je toch lekker film kijken?

12. box_thijs

box_thijs Guest

Ik vind het natuurlijk jammer als er een goeie game eerst op een andere console uitkomt en later ( of niet ) uitkomt op de xbox. ( Ik heb zelf alleen een xbox ) Maar het zou me echt geen ene fli**er uitmaken als bijvoorbeeld halo ( volgens mij is die niet op andere console's ) uitkwam op de psII of de gamecube. Dat is dan toch leuk voor die mensen die een psII of een gc hebben.

13. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Het is gewoon beter voor de console als er exclusieve spellen zijn. Neem Halo. Halo is een heel goed spel, maar hij was alleen te spelen op de xbox (inmiddels niet meer, maar dat ter zeide). Als iemand Halo wilde spelen, moest hij of zij wel een xbox kopen. En zo is/was dat ook met Final Fantasy en GTA op de playstation en met alle nintendo francise op de gamecube.
    Je bent met exclusieve spellen verplicht om een bepaalde console te kopen om het betreffende spel te kunnen spelen. Hierdoor worden meer van de betreffende consoles verkocht, waardoor microsoft, sony of nintendo meer verdient (en daar gaat het om).

14. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik baal er altijd wel van als er (goede) games uitkomen op andere consoles en niet op de Xbox. Als het andersom gebeurt krijg je dus een tegenreactie: je vindt het 'terecht' dat de game niet op de andere consoles uitkomt. Bovendien hebben gamers (vooral met maar 1 console) wat met exclusiviteit. Exclusiviteit van zeer goede spellen (Halo, GTA, Final Fantasy, Gran Turismo, Zelda) kan de populariteit van een console doen stijgen. Door een stijgende populariteit worden er meer consoles verkocht -> meer mensen die dezelfde console hebben als jij -> het gaat goed met 'jouw' console, je hebt een goede aankoop gedaan, 'jouw' console is de beste. Dit is bij de meeste mensen het geval, je wilt gewoon dat goede games op jouw console komen en dan eigenlijk het liefst nog dat ze alléén op jouw console komen.
    Het andere punt is natuurlijk dat exclusieve games ook speciaal ontwikkeld zijn voor 1 console en dus (met de juiste ontwikkeling) het beste kan bieden op die console. Dat hoeft trouwens niet meteen te betekenen dat het het beste spel is, maar bijvoorbeeld de graphics kunnen het beste zijn. Wat Splinter Cell heeft gedaan vind ik trouwens niet erg, zolang het maar niet de ontwikkeling van het spel voor 'mijn' console ophoudt!

15. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Competitie houdt mensen scherp. Dat gaat denk ik ook op voor game- en consoleontwikkelaars.
    Of er meerdere consoles noodzakelijk zijn om er voor te zorgen dat we het "optimale" te zien krijgen vraag ik me af. Exclusiviteit drijft de prijs op!!!

Als er maar één console zou zijn, dan zou het enkel om de verkoopresultaten van de game gaan. Optimale prijs- en prestatieverhouding is het gevolg. Voor de gamer het beste denk ik.

Nu moeten we er ook nog voor zorgen dat de console betaalbaar blijft.
    Ook betalen we ontwikkelingskosten. MS maakt wel geen winst, maar op termijn willen ze dat toch.

Wat mij betreft een universele consolus, zodat we ons enkel op de games kunnen richten. Zal wel nooit gebeuren??

Deel Deze Pagina