Ontevreden Nintendo/Rare fans

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Netrab, 23 jan 2003.

1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier volgt een kleine selectie uit de hate-mail die Rare ontving nadat het overgenomen was door MS. De Nintendo fans waren blijkbaar niet echt super enthousiast over het besluit.

Dear Scribes,
    I know you probably get a lot of e-mails about this, but what horrible, dangerous disease was it that you people caught, that made you abandon your biggest fans? Was it because you are just greedy, never happy until your pockets are full? You have been working on Nintendo consoles for years, I've been with you ever since the early days of the NES. Back then, you were a great games developer, and you kept getting better... but now you've dropped to a low that you've never been before. Thank you for ruining my gaming life.
    WooBarb

Dear Scribes,
    I hate you guys, I waited for so long, ever since the first f**king announcement of Kameo, I've been excited about it, that's one of the main reasons I got Gamecube, because Kameo features a new way to battle with monsters. I waited that long just to find out that Kameo is gone, and now I have to listen to the Xbox-loving b*tches at my school rejoice becuz they're getting Perfect Dark, Banjo, Conker, and Kameo. Damn them, and damn you. I hate you guys, I HATE RARE!!
    *burns Perfect Dark and GoldenEye*
    ObssessedGamer

Dear Scribes,
    There is no good excuse for turning your back on your Nintendo fan base completely in this way in an era where multi-platform game releases are the rule rather than the exception. We are responsible for your considerable success. Your shunning of the people that put you where you are today is shameful, and, like all other creative people who forsake their roots, your endeavors will be destined to fail until you make amends with your fans and put things right once more.
    Release your games for the GameCube as well as the X-Box, or your customers WILL make their displeasure known by taking their hard-earned cash elsewhere, leaving you bereft of profits and in danger of being dissolved entirely by your new corporate masters.
    Nintendo and Nintendo gamers have been very, very good to you. The proper thing to do is to return the favor. If you don't, you'll find out firsthand that negative karma is indeed a bitch.
    Disgruntled Fan

Dear Scribes,
    I am sorry to announce that I am not purchasing any more games from you, Now that you have switched to Microsoft's X-box, I cannot buy any more games from you. I had purchased many games from you, you made video gaming what it is. I would have still purchased games from you if you had kept making them for Nintendo, could you at least respond to this letter. You have made many people mad and unwilling to purchase any more games from you.
    Former Rare Game Consumer

Dear Scribes,
    Can't believe you guys sold out... Well, guess this is goodbye forever. I'll never play a new Rare title for the rest of my life... think you guys have really let down a lot of your friends. You have no honor. I understand business is business, and I won't argue against the idea that it makes commercial sense what you've done, but I'm entitled to my opinion and just wanted you to know that I'm sure a lot of other gamers are seriously disappointed. Good bye and good luck--because Heaven knows, that's all that's gonna keep you guys alive now. Adieu.
    Kale Menges

Rare,
    Just a little note to convey my complete and utter disgust at Rare's decision to sell out. I have no intention whatsoever to ever buy one of your games again. I would have thought that the least you owed Nintendo was loyalty.
    Happily I don't think you will be missed. Metroid Prime will fill the vacuum you've left in the FPS genre, while Mario Sunshine is infinitely better than Banjo & Kazooie could ever be.
    I wish you bankruptcy, you pathetic, money-grabbing, opportunists.
    Sincerely,
    A former Rare fan

ANTWOORD VAN SCRIBES

That's probably a fair selection, though lacking the really crass and offensive ones. I also decided not to include any of the ones trying to make a serious comparison between Rare's acquisition and the September 11th terrorist attack, as a) reprinting them would be in bad taste and b) as far as I'm concerned the perspective-impaired idiots who wrote them don't deserve the publicity.
    I can't give you a full and frank corporate explanation of the decision beyond what's already available on the site, but here's my take on the whole thing: it was a business decision. This is a business. The people who laid the foundations of Rare 20 years ago and still run it to this day have every right to choose their own roads through the industry, and the need to survive and evolve as a company doesn't necessarily cancel out the urge to go on making damn good games. Also, Rare is not totally oblivious to the fact that the ups and downs of the gaming world mean a lot more to some people than others, and it goes without saying that nobody here set out to do anything as self-destructive as intentionally causing bad feeling within the established fanbase. Trust me when I say that none of the decisions made over the last few months were made lightly.
    At the end of the day, however, it's not as if Rare has stopped making games entirely. We're still out there, still working as hard as ever. All that's changed is the platform, as it has many times before in the past (something the Timeline was meant to emphasise), and I don't see how you can argue the case for any kind of 'betrayal' when there's still a solid relationship with Nintendo in place - how do you think we intended to manage future GBA development without it?
    For myself, I'd like to thank all of you who took the time to send in death threats and personal abuse, as it made the email-reading ritual every morning something to really look forward to. Thanks a lot.

2. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm jah.
    Boeiuh met die fans.
    Moeten ze maar een xbox kopen en niet zeiken |:-

Wij krijgen lekker Killer Instinct en Battle Toads :+

3. Blade

Blade What?Is it a spider?

Leuk Bevonden:
    0
    Tja het is lullig voor de mensen die een GC voor rare hebben aangeschaft (wou ik ook gaan doen als Perfectdark zero uit kwam) maar om dan helemaal boze fan boy briefen te gaan schrijven...:{

4. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ghehe ze moet toch wat doen?
    Of laten ze hierbij blijken dat ze voor nix een GC hebben gekocht?
    Dat ze toch maar beter een Xbox hadden gekocht ofzo haha.

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij gaat deze thread toch weer naar een console war..

dussuh.. hop, naar het juiste forum :)

> Console Wars Forum

6. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah , zo zou je het ook kunnen zien. Ik denk toch meer dat het hier gaat over het ongenoegen van de Nintendo fans over de games die zij verliezen en wij weer krijgen. Afhankelijk van de reacties zou het goed richting console war kunnen gaan :)

7. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten niet zo janken. Microsoft heeft er genoeg geld voor gegeven en Nintendo ging zelf ook akkoord. Van het geld dat Nintendo nu heeft, kunnen ze zelf ook weer een gamestudio opzetten of een andere kopen.

8. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, dat Scribes had ik ook al gelezen...kvin die antwoorden die Rare geeft vaak wel droog. Maar inderdaad, die Nintendo ventjes moeten niet zo overdreven zeiken:
    A. Ze doen alsof Rare bij Nintendo hoort, dat is echter pas zo sinds een jaar of 15 geleden, daarvoor maakte Rare al op andere platformen games.
    B. Nintendo doet hetzelfde met Capcom en de Resident Evil serie, die daarvoor alleen op de PS2 uitkwam.
    C. Het zat er aan te komen, de geruchten waren er al zo talrijk en het was al zo akelig stil rond Rare, gaat er dan geen lichtje branden?!
    Hoe dan ook, ik vind het beter, want ik heb de 'gok' genomen door een Xbox te kopen en dat Rare nu daarvoor games gaat maken vindt ik alleen maar een extra vette bonus, ik ben hoe dan ook toch nog wel van plan ooit een Cube te kopen. En zo zien de hardcore Cube-mannetjes, die Microsoft nu compleet staan uit te schelden, misschien ook ooit nog wel het groene licht!!! :+ :D

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    schokkend, dat had ik nou nooit verwacht.. kan je je afvragen wat voor rare-'fans' die mails sturen..

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Jah idd want jij als gewone cube bezitter zie ik nog niet zulke mails sturen ik vind dit maar hopeloos,bij ons zullen er heus ook wel developers/publishers weggaan.Rare maakt alleen nog spellen voor de GBA maar als er een "xbox only" bedrijf bij ons weggaat,gaat hopelijk niemand zo gek doen als hier,want dit noem ik ronduit zielig,en dat ligt totaal niet aan de console....(hoort er ook niet bij)

11. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Extreme Nintendo fanboys.

Zelf mogen ze alles zeggen (bijvoorbeeld op Gamers.nl). Maar oh god als een andere console wint dan is het in een keer een kut bedrijf en is Nintendo een lieverdje geworden. (Wat we allemaal weten, dat ze gewoon niet zijn).

Kan je ook merken aan Nintendo Biased reviewers. Maar goed, ik vind het zwak als je dit soort mails gaat sturen. (Het enige wat ik gedaan heb wat ermee te vergelijken was, was aan Sega een Suport mail sturen toen ze met de DC stopten (met mij veel anderen trouwens)). Hellemaal als er ook nog mensen zijn die denken dat het leuk is om een terroristische aanval te vergelijken met een overname.

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was zelf ook rareware fan.. ik BEN ook nog steeds rareware fan.. Ik vind het net als iedere gamecubebezitter verschrikkelijk dat rareware weg is.. maar dat vind ik totaal geen reden om ze hierop aan te kijken.. iedereen moet doen wat goed voor 'm is. en het geld dat nintendo van de verkoop gekregen heeft zal vast wel goed besteed worden..

En hoewel ik geen xbox heb kijk ik net als iedereen uit naar Kameo en Perfect Dark Zero. De mensen die die mails gestuurd hebben lijken te denken dat nu rareware voor MS werkt, de kwaliteit van hun spellen achteruit zal gaan.. Dit kan, maar hoeft helemaal niet het geval te zijn. Wel moet ik zeggen dat ik ontevreden ben, maar hee, Shit happens.. ook in de console buisiness..

13. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nooit een Rare fan geweest, hoewel Kameo er wel redelijk aantrekkelijk uitziet.

Nee ik verheug me meer op Sega Spellekes op den doos ;) .

Maar toch, je stuurt gewoon niet dat soort mails, en om het nu Shit te noemen dat ze van console zijn geswitched...... nee.

(Rareware is in het begin ook niet nintendo gebonden geweest, hun spellen verschenen ook op Sega Systemen, pas vanaf Donkey Kong Countrey is dit pas echt begonnen. (Snake Rattle and Roll is ook op de Megadrive verschenen, en Battle toads op Master System en Megadrive. (Niet mijn favouriete spellekes. Maar goed )

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    als rare toevallig je favo develloper is, en hij veranderd van systeem, maar jij bent niet van plan van systeem te wisselen omdat je anders games van je andere favo developers misloopt.. DAN kan je best zeggen: SHIT..

waar ben je nooit zo'n rare fan geweest? Games als Perfect Dark, Jetforce Gemini en Conkers Bad Fur Day waren toch allemaal geniaal? (en goldeneye natuurlijk)

15. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan hier glashard staten dat ik nog nooit een rareware game in het echt gezien heb. PC gamer baby!

16. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    En omdat jij ze leuk vindt moet ik dat ook maar geniaal vinden. Typische Nintendo attitude, sorry dat ik het zeg.

Die spellen die jij opnoemt vindt ik juist weer niks, maar goed, smaken verschillen.

Nog ff iets voor je, ga eens een paar jaar terug, sega stopt met het maken van de Dreamcast, en gaat multiplatform. De een naar de andere titel word gecancelled, of onvolledig uitgebracht. Heb ik daarom sega bestookt met Hatemail. NEE!. Dat doe je niet als je niks positiefs te melden hebt, dan houdt je gewoon je mond. Kritiek kan maar dan wel netjes en niet in vergelijkingen met Terroristen.

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat laatste was toch juist heel mijn point?

ik bedoelde gewoon qua opzet, 'kwaliteit' (als zoiets bestaat), vernieuwing.. of je de game dan leuk vind, tja das je eigen zaak..

maar rares games waren (al dan niet met expansion pak) bijna allemaal grafische juweeltjes. Conkers bad fur day was een nieuw concept.. en vraag aan een willekeurige console gamer welke shooter een revolutie onder de console shooters opwierp; juist, goldeneye.. Jetforce gemini was niet echt vernieuwend maar de AI van de tegenstanders was ongezien, net als de graphics.. de besturing was nieuw en ZEER effectief hoewel je er even aan moest wennen..

Aan splinter cell vind ik ook geen ruk aan.. hoewel ik wel erken dat het kwalitatief gezien een gigantische titel is.. Uitgewerk tot in de details, mooie graphics en veel opties.. ik erken dat er door de developer heel goed werk is geleverd maar ik vind er geen zak aan.. hoewel het niet mijn genre is zou ik het als Xboxgamer HEEL erg betreuren als 'we' zo'n game aan een rival platform zouden verliezen, hoewel de game me mischien niet echt had geboeid verlies je wel een erg talentvolle developer..

en mijn vraag was dus gewoon: waarom vond je de games die ik opnoemde niet goed?

18. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon niet mijn games.

Kan me er niet voor boeien, net als voor Splinter Cell en de meeste FPS games.

19. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    is best laag als je een developer ineens haat als ze opgekocht worden door een ander bedrijf.
    Nintendo had Rare als het ware niet meer nodig
    Nintendo heeft nou Sillicon Knights en Retro Studios
    Rare zorgde ook niet echt meer voor geld in Nintendo's laatje

mij maakt het niets uit
    ik koop gewoon een XBOX als K:EoP uitkomt mwuhaha:9

Deel Deze Pagina