Persoonlijk deel ik deels de mening van Richiew. Er is op dit moment is er zeer weinig diepgang in spellen. De meeste spellen zijn het gewoon net niet. Met een paar kleine toevoegingen had er een langdurige gameplay geweest. Deels komt het ook door developers doordat ze nu pas de kracht van een xbox inzien. Dus ook pas de mogelijkheden gaan inzien.
Verder vind ik dat alle developers zich teveel vast klampen aan Hollywood. Waarom moet aan een spel een einde komen? Als voorbeeld, ik speel ook regelmatig het spel Football Manager. Dit spel kun je doorspelen tot het jaar 2250 als je dat zou willen. Teveel gamers eisen snelle actie, dat gaat vaak gepaard met snelle level-up en dergelijke waardoor je ook sneller op een spel bent uit gekeken. Omdat je na 10uur spelen praktisch alles al hebt gezien wat een spel te beiden heeft. Verder is er te veel herhaling.
Pak een simpele rpg als Fable 2 of Fallout 3. Gooi er wat Rts elementen in zoals het kunnen bouwen van een eigen stad waarna je de strijd moet aan gaan met andere steden om zo de vrede te beheren of te globaliseren. Het idee is simpel, het werken aan het doel is langer, rome is immers ook niet gebouwd op 1 dag. En je combineerd juist veel genres waardoor het meer gamers weet te raken en een veel betere langdurige gameplay geeft.
Laatst bewerkt: 24 apr 2009