SN systems, een onafhankelijk bedrijf dat development tools maakt, heeft een onderzoek gedaan waar uit blijkt dat de meeste developers het liefste met de Playstation 2 werken. Maar liefst 38% programmeert graag voor de Playstation 2. De volgende platformen staan in de top 10: Playstation 2 38% XBox 20% Gamecube 18% Gameboy Advance 10% Nintendo 64 5% Playstation 5% Mega Drive/Genesis 3% Saturn 1% In totaal hebben 81 developers en mensen uit de game industrie meegedaan aan het onderzoek dat in de vorm van een poll te vinden was op de website van SN Systems.
raar want ik dacht dat developers het enrom lastig vonden om voor de ps2 te programeren.... Ik denkdat de voorliefde voor de ps2 meer te maken heeft met het feit dat de ps2 al langer bestaat. Veel developers hebben dus waarschijnlijk al spellen gemaakt voor de ps2. Dus hebben al de nodige kennis en knowhow. Overigens denk ik dat over een jaar deze poll er heel anders uitziet.....met de xbox als eerste doordat er gewoon makkelijk voor geprogrameerd kan worden.
Vind je het raar, daar is de fanbase het grootst en gamedevelopers die klotegames maken willen dat die verkocht worden dus..
denk je nou echt dat het er om gaat dat de xbox beter is of de ps2 leuker ofzo?? ps2 heeft gewoon meer consoles op de markt...meer consoles...grotere afzetmarkt...grotere potentiele doelgroep....meer mogelijke winstttttt
pas geleden had ik nog gelezen dat de xbox het liefst geprogd werd omdat het ongeveer gelijk is aan de pc, daarna de cube en daarna de ps2... neit teveel geloven van die cijfertjes!
De PS2 bestaat al 3 jaar... Eigenlijk zegt dit onderzoek helemaal niets, onofficieel, niet alle developers hebben meegedaan....
waarom tja weet je waarom ze dat willen. ontwikkelaars die voor consoles willen programmeren kwamen voordat de gc en de xbox uitkwamen terecht bij de ps2. een goede paar jaar later komen er andere consoles bij en die moeten nog ontdekt worden en bij de ps2 hebben ze het apparaat nu helemaal door terwijl van de xbox en gc nog een beetje grenzen verkennen is.
En ik dacht weer dat gamedevelopers niet graag voor de pc ontwikkelen omdat ze dan te veel naar de individuele wensen van iedereen moeten kijken, omdat bijna iedereen andere hardware heeft.
mnet deze cijfers kan je ook concluderen dat Sony leading is en Microsoft 2de ... dat sony 1 staat is niet nu (was deze al toen het alleen nog Nes en Sega bestonden) ... dat Microsoft binnen komt op nr. 2 is uniek! .. Het zal mij benieuwen of Sony over een paar jaar nog steeds leading is
Waarom post je het eigenlijk hier? ok, het staat in overig, maar het is en blijft een xbox site, ga dit dan lekker posten op een ps2 forum?! Verder sluit ik me aan bij Sonic's 1e post.
Nee, ik ben geen fanboy, wouter lijkt me eerder een fanboy hoor. Ik stoor me er gewoon aan, hoevaak heeft hij wel niet een thread van sony aangemaakt waaruit moest blijken dat ps2 eigenlijk toch wel wat beter is?? hij had het zelfs nog eens in z'n sig staan: ''PS3 is gonna be the best!'' en de helft van zijn posts gaat erover dat de xbox nog wel meevalt.. Of anders die andere thread ''Sony domineert de verkooplijsten''. als dat niet genoeg zegt..
Dus jij wil: 1. Alleen maar Pro-Xbox threads en nieuws? 2. Iedereen die niet met een Xbox wegloopt moet z'n bek houden en al helemaal als het over andere consoles gaat? En over zijn signature, is dat een ramp? Er zijn hier ook aardig wat mensen die een sig. hebben die hetzelfde zeggen alleen over de Xbox. Maar goed dat moet volgens jouw kunnen want het is tenslotte een Xbox site. Je hebt zeker geen idee hoeveel mensen hier ook post plaatsen met de inhoud ''Xbox tha best, Xbox rulezzzzzz enz....'' Maar wederom is dat niet erg volgens jouw, want dat kan tenslotte op een Xbox-site. Dus even een verzoek namens DoDgie: Willen alle PS2 en GC bezitters die hier posten met een inhoud van de genoemde consoles nu naar een forum verhuizen waar ze thuis horen!!!
sjonge jonge wat kan mie die verrekte poll nou schelen wat kan mij het nu schele of ze nou net iets liever voor de ps2 proggen.. zolang er maar games uitkomen voor de xbox en goeie dan vind ik het best! al dat gezeur met de ps2 en die gamecube bah word er best wel ziek van.. sorry hoor.
Het is in principe heel simpel. Iedere developer wil wel voor de PS2 proggen, ookal kost het ze extra moeite en evt ook mankracht en uren om een normale, soepele engine te kunnen proggen. Waarom? Omdat sony gewoon bergen meer PS2's heeft afgezet als dat er Xboxen zijn verkocht. Dus is het financieel veel aantrekkelijker om voor de PS2 te developen. Iedereen wil dus zo'n beetje wel! (logisch ook, toch?) Gelukkig zijn er ook developers die naar specs kijken en graag hun game tot het uiterste willen pushen. Kan ook met PS2 natuurlijk (zie bv GT4) maar jammergenoeg komen op de PS2 nog veel meer - puur grafisch gezien- bagger games uit.
81 maar???? zon onderzoek kun je toch amper representatief noemen voor de rest van de industrie? Ik heb altijd geleerd met wiskunde hoe meer mensen aan zoiets meedoen hoe betrouwbaarder de uitkomst wordt.