Ontwikkelingsland India wilt met raket naar de maan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 16 aug 2003.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    India is 1 van de armste landen van de wereld nu heeft haar regering een plan bedacht om een prestige project te starten ... Raket naar de Maan ... Waar gaat de wereld heen, als je eigen bevolking hongerleid

of heb ik het nu compleet mis?

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    ja idd je hebt gelijk geef die lui eerst wat anders dan rijst en dan pas met je raket bezig gaan

3. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    idd, laat ze eerst hun economie etc is opbouwen voordat ze met een raket naar de maan gaan. Waarvan ik het nut niet echt inzie (misschien een vlag poten naast die van Armstrong. :cool: En verder is het ook niet echt boeiend meer omdat er toch al luitjes op zijn geweest.

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik weet al bijna zeker dat het toch niet gaat lukken... achja al die landen die niks voorstellen door armoede willen zo graag bij de top horen, maar ze snappen gewoon eerst een paar stappen moeten zetten om daar te komen..

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het nadeel van India is: Het land heeft een groot Ego ... ze weigerde laatst ontwikkelingsgeld van Nederland, omdat ze op hun teentjes waren getrapt ... <bleh>

6. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Hoezo die regering wil z'n eer hoog houden en denkt voor geen meter aan de bevolking die er leeft.

7. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    En dan nog die rivaliteit met Pakistan... Straks willen die ook een raket bouwen om India te verslaan. Krijg je een nieuwe space-race... Ik geef India weinig kans van slagen hoor.:{

8. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Een raketschild voor India :cool:

9. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    De wetenschap in India is sowieso 3 keer niks.. dus ik neem aan dat ze er niet voor onderzoek heen gaan.. trouwens alles wat eventueel van maanonderzoek kan worden afgeleid is al in handen van de VS en open voor de rest van de wereld?
    ik vind dat gewoon de wereld India een stop moeten toezeggen, en laat ze het geld in de bevolking stoppen..

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Onzin. Vooral op ICT gebied is India niet zo achterlijk als jij misschien denkt. Daarnaast wordt volgens mij de omvang van India vergeten (zon 900 miljoen mensen en snel groeiende).

Als China al jaren raketten in een baan om de aarde stuurt is het dan zo verwonderlijk dat een buurland ook zoiets probeert?

Naast de raket om een baan om de aarde laat je ook zien dat je raketten over grote afstand kan laten vliegen. De wapenwedloop met de driehoek India-China-Pakistan gaat door...

11. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8

geen onzin.. en het ICT gebied komt voonamelijk door buitenlandse bedrijven, die indiërs opleid, staat geheel los van de regering.. en India is zeker niet in staat om meer info uit onderzoek op de maan te krijgen dan de VS, Europa of Rusland.. dus het stelt gewoon niks voor, als ze nou naar Mars gingen .. :{

en idd moet India zelf zijn omvang niet vergeten.. ze kunnen zo'n project gewoon niet veroorloven..
    Het is trouwens verwonderlijk dat die landen het proberen.. laat ze verdomme hun land opbouwen..
    en dat China het doet, rechtvaardigd het India niet om het ook te doen.. Als jou buurman zijn gezin laat verhongeren, en voorzichzelf een nieuw huis, jacht en lekker eten koopt, is het nog niet normaal dat jij dat dan ook gaat doen..

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    India en China zijn juist de landen van de toekomst. Vooral in India komen er veel hooggeschoolden bij, daarbij spreken ze daar ook goed engels waardoor ze inderdaad veel ICT gedoe doen. En natuurlijk zijn westerse bedrijven opdrachtgever, maar met de geld en kennis vanuit het Westen wordt India rijker en ontstaat er nog meer kennis. En zoals je weet: kennis is macht. En ondertussen ontstaan er voor elke nieuwe werkplek in India misschien wel twee werklozen in Amerika. Ik zag hier toevallig gisteren een docu over. Het heeft mij in ieder overtuigend dat Amerika steeds minder zal worden en Azië de nieuwe wereldmacht/economie.....En zodra een land z'n economie op de rails heeft komen al gauw de ambitieuze projecten, die een land/macht uiteindelijk weer de kop kosten....

13. Daar gaat mijn geld wat ik geef aan die ontwikkelingslanden!!|:- :mad:

Had laatst nog 100 euro gegeven aan een goed doel. Als het kon, dan had ik mijn geld teruggevraagd.:mad:

Onderzoekers zeggen dat het helemaal niks voorsteld wat ze gaan doen. Als ze idd op mars kunnen landen, dan zou dat misschien wel goed zijn. Maar laten ze eerst eens beter onderwijs, seksuele voorlichting voor aids enzovoort geven van mijn zuurverdiende 100 euro.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2003
  14. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

westerse bedrijven gaan daar juist heen omdat de mensen in india goed opgeleid en goedkoop zijn!!

Een mens naar de maan sturen is niet alleen slecht voor een land... het heeft een heleboel voordelen..
    Waarom denk je anders dan China ook een mens naar de maan wilt sturen!! Doordat te doen, creeer je saamhorigheid, alle chinezen gaan weer op straat om te feesten, je laat zien dat je racket erg betrouwbaar is. Voor commerciele ladingen is dat een heel groot voordeel.
    Daarnaast is ook nog het militaire beland! als je een raket naar de maan kan sturen, kan je ook heel prcs een raket naar de andere kant van de wereld sturen

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    ze kunnen hetzelfde effect ook veel goedkoper bereiken.. laat ze een voetbalelftal trainen en iets internationaals winnen.. krijg je meer saamhorigheid.. China heeft al een groot land, en de omringende landen zijn al bekend met de krachten van het leger van China, laat ze het geld gewoon in de zorg steken waar het hard nodig is.. ik vind deze actie niet goed.. wat ze er mee willen bereiken dient voor de verkeerde middelen, en de voordelen die ze ermee bereiken, kunnen ook op andere manieren worden bereikt, en daarbij komt nog een voordeel: het geld van het project komt in de zorg terecht..

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ze gaan er heen omdat ze de mesne in india goed kunnen opleiden en dat men daar voor 2 euro per uur willen werken... In india spreken ze redelijk engels (vooral in de grote steden), maar in de rest van het land heerst er armoede

17. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja absoluut is het platte land achtergesteld. Dat zie je zelfs in utopische landen als de VS en dichter bij huis Italie. Allemaal 1ste wereld.

Nee van die 900+ miljoen wonen meer 100 miljoen nog in relatieve welstand of zijn bulkend rijk. India is geen derde wereld land. Niet zoals bijvoorbeeld een Indonesie, en ook die knakkers hadden een aantal jaren terug de illusie een raket into orbit te zenden :{ .

De geplaatste stelling is dan ook enigszins neo-kolonistisch imho

18. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat die raket toch stiekem een bom is waarmee ze de wereld gaan overnemen. Boem! Weg zijn de economieproblemen! :cool:

Maar serieus,
    Het is best dom dat dat ze zoveel geld gaan investeren in een tripje naar de maan.
    Ook al zou het ze lukken, big deal! Als ze al dat geld nou zouden investeren in voedsel en zo...
    Nou weet ik ook weer waar mijn geld voor goede doelen heengaat.. :{

19. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Armoede heerst meestal in de groepen die net niet tot de middenstand horen... Als je daar onderzit ben je vaak boer, heb je wel genoeg te eten.... als je in de middenstand zit kan je redelijk overleven....

Maar het geen wat er tussen zit, daar heerst er armoede, en dat is helaas in veel landen een te grote groep!!

Ik vind het heel terecht dat zulke landen het zelfde willen als wat de VS en het voormalig sovjet unie hebben bereikt!! In je reactie op mijn, heb je het niet meer gehad over de commerciele voordelen van een bemande ruimte reis!!

En natuurlijk is dit niet het enigste wat men doet voor saamhorigheid..... Wat denk je van de Olympische spelen in 2008, dat door China wordt georganiseerd!! het volk ging toen masaal de straat op om het te vieren!

Daarnaast kost het die landen lang niet zoveel geld om de maan te bereiken dan VS of Voormalig Sovjet Unie... China heeft bijvoorbeeld het wiel niet opnieuw uitgevonden, maar heeft gewoon licentie gekregen op de Russische Ontwerpen..... Rusland kan het geld goed gebruiken...

En vergeet niet dat pakistan en India nog steeds in oorlog zijn, om een greens streek.... Bovendien hebben we serieuze tegen macht nodig tegen het Amerika van nu.... Als China zich blijft ontwikkelen en laten zien wat hun krachten zijn.... spelen we de amerikanen in de kaart!!

20. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt het wel goed. De wereld moet weten dat er ook kennis is in andere landen. Men denkt tegenwoordig dat de 1e wereld alles is, er zijn ook werelddelen als Azie en Afrika. Ja en India dat is het land waar mijn vader vandaan komt. India en China zijn landen die ons veel te bieden hebben. Het is een grote markt, bijna de halve wereld woont daar.

En de mensen die lopen te zeiken dat ze eerst aan de arme mensen moeten denken. HOU AUB JE MOND. Omdat wij het goed hebben in ons land hebben mogen wij wel zulke projecten starten. Wij westerlingen moeten ook aan andere arme landen denken. Wij zouden dus niet begonnen moeten zijn met zulke projecten, dan zouden die arme landen het ook niet proberen. En ja hoezo zijn die landen arm, ja het komt toch deels door het rijke Westen. Ja we geven toch geld, maar ze mogen niets aan ons verkopen. India en China zijn wel economieen die hard aan het groeien zijn.

De oorlog moet maar eens afgelopen zijn. En in het voordeel van ja India. Bedoel hoe kun je een cadeau krijgen (Pakistan was 50 jaar geleden nog India) en dan nog zeiken dat het niet genoeg is. De moslims die dit wensen moeten maar leren dat je niet alles kan hebben.

Ow ja en ik weet zeker dat het gaat lukken, en dan zullen we hoe stom de wetenschap daar is. Ik meen in deze thread daar iets over gelezen te hebben.

Laatst bewerkt: 16 aug 2003

Deel Deze Pagina