Nou ja goed, dat FFXI bestwel zuigt t.o.v. WoW daar zijn de meningen altijd nog over verdeeld. Op diverse fora zijn er al dikke discussies gaande geweest wat betreft het onderwerp "FFXI vs. WoW", en uit die discussies is gebleken wat beide games hun voor- en nadelen hebben. In de Final Fantasy XI Online thread is er zelfs een stukje uit een van die discussies gekopieerd, dus wie benieuwd is en eens wat echte inhoudelijke argumenten zou willen nalezen over waarom je voor een van de twee games zou kunnen kiezen, verwijs ik je graag door naar die thread.
Het mag dan een verouderde game zijn in grafisch opzicht, en een directe poort met een rampzalige installatieprocedure....maar het is inhoudelijk echt geen slechte game. Probleem is alleen dat de meeste mensen een game al opgeven na een paar uur spelen wanneer blijkt dat men niet weet wat ze ermee aanmoeten, en FFXI wordt pas echt interessant nadat je vele uurtjes verder bent. Bovendien zijn er ook mensen die niet aan PC gaming doen, en voor hun is FFXI al jarenlang een goed alternatief voor WoW....de game was er immers ook eerder, en de community is gigantisch....daar vergissen veel mensen zich in denk ik. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat de community die WoW speelt klein is....
Maar goed ik dwaal een beetje af, want het ging hier over MMORPG's op de console in z'n algemeenheid. En voor consolegamers is er momenteel nog niet veel beschikbaar op MMORPG gebied, maar dat gaat zeker nog wel komen. Er komen dus nog alternatieven genoeg op de console, voor mensen die van games als WoW e.d. houden
Laatst bewerkt: 6 mei 2006