Eerder al werd bekend gemaakt dat chipset-bakker ATI de volgende Xbox van de nodige grafische power zou voorzien, vandaag werd bekendgemaakt dat tevens Nintendo beroep doet op ATI wat betreft de grafische kant van hun next-gen console (de GameCube 2?). De twee chips zullen echter niet door hetzelfde team ontwikkeld worden en zullen zodoende niet aan elkaar gelijk zijn aangezien Microsoft andere prioriteiten en behoeftes heeft dan Nintendo. Feit is wel dat ATI hier een bijzonder goede slag mee thuishaalt nadat het de Xbox (1) aan haar neus voorbij zag gaan (Microsoft deed toen immer sberoep op nVidia); geen wonder dat men erg tevreden is bij het bedrijf: "What I think is cool is that we've got the Gamecube, got this huge technology agreement with Nintendo, got this huge technology agreement with Xbox, we're in cell phones graphics, the DTV space, mobile, performance desktop graphics skews. We said a while back we wanted to move beyond the desktop, and we've achieved that." Beide consoles worden overigens in 2006 verwacht. Hopelijk barst de strijd weer helemaal los zodat wij, consumenten, de prijs zien dalen...
Hopelijk heeft M$ het beste team, want ik wil een xbox 2 met backwardscompatibility, anders gaat dat feesie niet door vrees ik (voor mij dan)
Het ligt er niet aan wie het beste team heeft. Zoals in het berichtje staat, MS en Nintendo hebben verschillende prioriteiten. MS besluit (onafhankelijk van het team) of ze backwards compatibility willen.
Ja, of het drijft de prijs omhoog. Backwards compatibility is een extra feature, en elke feature kost geld. Daarnaast is het mogelijk dat bepaalde nieuwe Xbox 2-features simpelweg niet samen kunnen met backwards compatibility (voor het laatste is namelijk een architectuur nodig die heel erg op die van de Xbox lijkt), en dan is het kiezen tussen het één en het ander. Ik zou op dit moment liever hogere specs willen, omdat ik toch niet verwacht m'n Xbox spellen nog veel te spelen tegen die tijd. Misschien veranderen m'n gedachten daar later over.
backwards compatible kan in principe software matig, als de hardeware snel genoeg is.... Anders moet je er net als bij de PS2 een extra chip in stoppen... Aangezien die chips dan niet zo vooruit strevend meer zijn... kunnen die heel goedkoop geproduceerd worden
het zou wel erg fijn zijn als de xbox 2 backwards compatible zou zijn. maar als de specs daar onder lijden hoeft het van mij niet. dan hou ik de xbox (1) gewoon en speel ik de spellen daarop.
1 - zulk soort fanboy-achtige reacties worden hier niet gewaardeerd 2 - je weet nog nieteens hoe de GC 2 eruit gaat zien, laat staan dat je kan zeggen dat het er niet uit ziet (En ik kan je nu al vertellen dat zowel de GC 2 en de Xbox 2 betere graphics krijgen dan de huidige GC, maar das niet zo moeilijk te bedenken...)
zou wel lekker zijn als je dezelfde Live! service kan gaan gebruiken, zodat je dus dezelfde friendslist e.d. kan gaan gebruiken, en dat je uiteraard ook maar 1 Live! kitje hoeft te kopen.....(als live er gaat komen voor de xbox 2 natuurlijk, maar dat lijkt me wel zo waarschijnlijk)
Ik ga ervan uit dat Live! gewoon hetzelfde blijft. Dat past helemaal in de strategie van MS, net als dat .NET gefrot van ze. Ze proberen zo veel mogelijk services met elkaar te integreren.
1. Als je een nieuwsbericht rechtstreeks van een andere site kopieerd, dan is het misschien best de bron er bij te zetten. Je hebt zelfs de 'spatie' fout mee gekopieerd. 2. Is dit niet een topic over hetzelfde alleen ouder? Ik denk dat beide de chips gebaseerd zullen zijn op dezelfde kaart (9900 Pro?), alleen zullen ze allebei 'exclusieve' features krijgen. Waarom zouden de specs leiden onder het backwards compatible zijn? Met de pc heb je toch ook geen problemen om ouders games op een nieuwe pc te draaien.
Re: Re: Re: ook een ati grafische kaart in vervolg op gamecube! Worden allebei door Ati ontwikkeld, alleen door andere teams. Een 'exclusieve' feature voor de Xbox 2 al bv. zijn: de mogelijkheid om dvd's af te spelen (of wordt er een andere chip voor gebruikt?). GC2 excl. feature: meer kleuren.
9800 en de 9900 werden ook allebei door ati ontwikkeld, nog steeds is het een heel verschillende kaart, volgens mij kun je hier nog vrijwel niets zinnigs over zeggen...
Ik zie de 9900 Pro gewoon als voorbeeld. De reden dat ik denk dat ze allebei op dezelfde kaart zouden gebaseerd zijn is dat als de ene op een betere kaart is gebaseerd, de andere dan niet akkoord gaat.
Waarom sluit je een los staande kaart uit? De flipper voor de NGC was stond ook geheel los van de rest van de ATI productie lijn
Dat is ook mogelijk, maar ik blijf er bij dat de chips van de GC2 en Xbox 2 op elkaar gaan lijken kwa spec met hier en daar een verschil.