Oorlogs Games.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Fearless[NL], 28 jul 2004.

1. Fearless[NL]

Fearless[NL] Ik zit niet op deze

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook altijd hetzelfde he |:-
    Als je een oorlogs game uitbrengt is het altijd van Moffen hier en moffen daar neer knallen.
    Waarom geen Amerikanen/Russen/Fransen/Britten.
    Dat neemt niet weg dat het geen goeie games zijn maar ik wil weleens een singeplayer (Multiplayer speel je toch Duits en andere naties) FPS zien waarin je een Duitser speelt.
    Waarin ook de Nazi Propeganda wordt verwerkt.
    Ik bedoel een game waarmee je meer vat krijgt over de oorlogs jaren maar dan aan de Duitse zijden.
    Zoals de oorlog in Polen , Nederland , Belgie , frankrijk , noorwegen , denemarken , rusland en de andere baltische landen.
    Zouden er ontwikkelaars zijn die zo iets aan durfen?
    Zeg maar een RPG/FPS.

Ps: Ik lees veel boeken over WOII intreseert me echt dit soort dingen.

Laatst bewerkt: 28 jul 2004
  2. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    je bent altijd de Allies bijna.. dit zijn niet alleen amerikanen.. maar ook de fransen, engelsen, nederlanders etc. alleen is het zo dat je bijna altijd de amerikanen bent .. maarja ik erger me er niet aan hoor in ieder geval.

3. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Pardon?

-BF serie?
    -Call of Duty?
    -C&C Generals/Zero hour?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

4. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, Ghost de meeste daarvan zijn gericht op Amerika, en niet de kleine partijen als de Nederlanders of een wo2 spel totaal geweid aan Russen *zoals bijvoorbeeld MOHAA totaal gewijd is aan Amerikanen*
    Of waar je aan de Duitse kant vecht. BF kan dit wel maar das online play. Call of Duty is wat dat betreft wel een goed voorbeeld van 'niet-alleen-met-Amerikanen'. CNC generals moet je er niet bijhalen, dat gaat over andere tijd... Bovendien ligt daar ook redelijk veel nadruk op dat Amerikanen echte good guys zijn.

5. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Zo vind ik ook dat er een film moet komen zo iets van saving private ryan maar dan door de ogen van Duitse soldaten.
    De slag om Berlijn in 1945.
    Met de techniek van nu is het mogelijk om zo iets te maken.

6. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0

Speel je dan als duitser?
    Multiplayer maybe wel maar heb het over een game die alleen over Duitse soldaten gaat. ;)

7. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is absoluut niet waar, als je goed leest dat heeft de topicstarter het niet specifiek over de 2e wereld oorlog, hij heeft het algemeen over oorlogen met duitsers en/of oorlogen waarbij je de andere kant van het verhaal leest. En je hebt wel gelijk over C&C Generals, alhoewel je met de duitse zijde kan spelen en over oorlog gaat.
    Maar Battlefield 1942 is zeker niet alleen online gameplay. Evenals Call of Duty.

En als je specifiek over de 2e wereld oorlog ingaat, dan ja er zijn weinig games die de andere kant laten zien. Maar kan ik je zo nog een voorbeeld geven: Panzers game.
    Dus je hebt niet helemaal gelijk ;)

PS: Zie opeens je reactie Fearless, het zou wel een leuke optie zijn als er een 2e wereld oorlog game, specifiek over de Duitsers gaat ja. Maargoed dat komt heus nog wel.

8. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    nou kijk, battlefield is een multiplayer only spel *misschien wel met achtergrond verhalen en realistische veldslagen* maar niet een ervaring als Bijvoorbeeld CoD. CoD gaat alleen over gealliërden en wat hij dus wil is een spel net als bijv CoD *dus even intens maar toch 'realistisch' (echte veldslagen en propaganda enzo)* maar dat je als speler de 'bad guy' bent... en Ghost, met je laatste zin, je snapt wel wattie bedoelt je hoeft niet flauw te doen...

9. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    IK ben echt niet met je eens dat Battlefield echt alleen een Multiplayer spel is. Maargoed dat is jou woord tegen de mijne, het word alleen vaak een multiplayer spel genoemd omdat veel mensen het online spelen. Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat het een multiplayer spel is, want ze hebben niets voor niets een singleplayer mode erin gedaan (evenals bij deel 2).

En sinds warneer waren de Russen de Geallieerde?

10. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    sinds die ook tegen de duitsers vochten tijdens de tweede wereldoorlog! snapjet niet? hij wil niet als de geallieerden *degenen die TEGEN de duitsers/japanners/italianen vochten* maar ALS die 'slechterikken' *de as-mogendheden zoals dat in nederlands genoemd wordt*

De single player van Battlefield 1942 is geen enkele flikker waard, echt helemaal nix! het zijn gewoon bots! dus het is ongeveer te vergelijken met PodBots voor cs1.5 ->
    Het is niet eens een single player te noemen, alleen een beetje 'training'

@jaywalker: met jouw kannik praten ;)

11. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    de singleplayer bij BF is gewoon een paar bots ipv echte mensen.. dat noem ik geen singleplayer

12. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Call of Duty vind ik dat allemaal best mooi uitgewerkt, maar je hebt wel een beetje gelijk fearless. Er wordt te weinig belicht van de andere kant dan de allies etc. Heeft er zeker mee te maken dat Amerikanen alleen maar denken in termen van goed moet kwaad verslaan en happy end. Kans dat je dus de "bad guys" speelt is dan vaak niet aanwezig tenzij ze hier echt speciaal op focussen zoals in sommige games.

13. Victor

Victor Guest

ik denk dat je de duitsers niet speelt omdat het voor veel mensen wel leuk is de `good `guy uit te hangen. zeg nou zelf: wil jij iemand spelen die als opperbevelhebber Hitler
    heeft? :confused:

14. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    de duisers zijn nogsteeds de 'slechteriken' simpel toch? :)

Ik weet nl niet of ik wel een game zou willen spelen waarin de X butten bijv. 'de groet' is! overal hakekruizen ect... nee, ik weet het niet echt

15. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    bij Vietcong heb je geen duitsers..je kan kiezen uit vietcong of US :+

16. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ik geloof dat je alleen in Battlefield echt amerikanen dood kan schieten met duitsers. Maar dat is verder niet echt verhaalgebonden. Opzich wel grappig deze thread, want kzat er laast ook ineens aan te denken toen ik Call of Duty aan het spelen was.

17. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    is al gezegd, maar wie zegt dat zo'n game zulke dingen moet vertonen als druk op X om te begroeten, het is gewoon een shooter net als Call of Duty maar dan vanuit de duitsers gezien, bij het spelen van Call of Duty moeten jullie toch ook niet denken aan bijvoorbeeld General Patton, dus waarom wél aan hitler denken bij het spelen als de duitsers?

18. Fearless[NL]

Leuk Bevonden:
    0
    Damn , het is toch alleen maar realistischer als je de führer begroet.
    Dan kom je er ook achter dan sommige duitsers MOESTEN vechten.
    Ik bedoel ook een game waarmee je meer inzicht krijgt aan de Duitste zijde in de oorlogs jaren.
    Geloof me dat er maar een paar 1000 kutkoppen waren die de üntermenschen hebben vermoord.
    Die zogenoemde EINSATZ commando's telden vaak niet meer dan 600 man.

19. Ghost

Leuk Bevonden:
    1
    1: Waarom heet het dan Singleplayer? dat jij er niets aan vind , is het niet gelijk zo. En is geen training anders stond het er wel.
    2: De russen zijn niet de alliantie
    3:Russen waren ook slecht, alleen omdat zij gevaar liepen deden ze pay back time. Na de 2e wereld oorlog hebben ze rechterstuk van Duitsland verwaarloosd, sorry maar studeer maar eerst af.
    4: as-mogendheden wat is dat dan in het Nederlands?

20. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Als je als het Duitse leger wilt spelen zijn er, zoals hier ook al in de thread werd vermeld, strategie games te vinden waarin bijvoorbeeld historische veldslagen worden nagebootst. Een commerciele FPS game als Medal of Honor, puur vanuit Duitse kant gezien, kun je echter gewoon vergeten omdat zoiets meteen als nazi propaganda wordt beschouwd in de publieke opinie. Geen enkele uitgever die hier ooit zijn vingers aan zal branden. Ik snap eigenlijk ook niet wat je nu met die oorlogsdaden van het Duitse leger wil gaan doen dan. Het draaide om het bezetten en onderwerpen van andere landen en het uitroeien van bepaalde bevolkingsgroepen. Leuk hoor. :{

Wil je perse nazietje spelen dan kun je via wat gezoek op internet aan underground FPS games komen die door rechts extremistische groeperingen in elkaar zijn geknutseld. Dan kom je vast en zeker de door jou gewenste Hitler en allerlei ander nazi propaganda tegen. Het is maar wat je leuk vind natuurlijk.

Zoek in de videotheek dan maar eens naar de film Stalingrad uit 1993. Deze gaat zoals je al aan de titel kunt zien over de Slag om Stalingrad die het keerpunt van de oorlog betekende en uiteindelijk het einde inluidde van het Derde Rijk. Je volgt hierin de lijdensweg van een groep Duitse soldaten die moeten zien te overleven in een van de gruwelijkste veldslagen aller tijden. Persoonlijk vind ik het een waar meesterwerk.

Sure kid. En de rest zei natuurlijk; 'Wir haben es nicht gewusst'.

Deel Deze Pagina