Oorzaak geweld: Games volgens de Elsevier

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tha messenger, 20 aug 2004.

  1. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Het is weer zover, ditmaal de Elsevier. De Elsevier weet het natuurlijk allemaal best en schrijft wat over geweld in games. Doom 3 is de aanleiding. Alles wordt weer opgehaald, Doom 1,2, Manhunt, Half-life. Ook schrijven ze over een moordzaak dat dan verdacht veel op een manhunt-moord leek maar uiteindelijk werd het afgeschoven op drugs. Afijn je leest het zelf maar even en je ziet de onzin weer.

    Blad 1

    Blad 2 en ander artikel

    Een vriend liet mij dit lezen en het leek ons wel leuk om Elsevier nou eens wat mailtjes te gaan sturen. Wel serieuze natuurlijk, kijken of ze wat terugschrijven en dat dan weer hier posten natuurlijk.

    Hier kun je ze mailen.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  2. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, ik speel spellen als gta waar je 20 mensen per min vermoord en sc waar je nekken breekt, maar ik word er egt niet aggressief van ofzow. ONZIN

    greetz wooly
     
  3. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    stuur het naar elsevier zou ik zeggen
     
  4. InfernoGamer

    InfernoGamer ...

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    1
    op het laatst:
    'Zelfs de (?) aardige kindervriend Shrek trapt in het videospel Shrek 2 om de haverklap slakken dood. Ook niet lief'. 8)

    en er staat ook in van die kinderpsycholoog:
    En ik ga ervan uit dat een grotere groep een goede opvoeding heeft gehad en het geweld in een spel weet te scheiden met het geweld in het echt. En om dan door een kleinere groep alle spellen weg te halen :{
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  5. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    idd niet te geloven, kom op zeg dat is voor die kindjes van 3 om te lachen en hun vinden het erg. het kan natuurlijk ook gewoon een uitsmijter zijn, wat ik hoop voor ze.

    Inderdaad heel goed gezegd. Stuur het naar Elsevier zou ik zeggen. 3-)
     
  6. XeoN

    XeoN Guest

    DAMN, hier kan ik echt kwaad om worden.
    Een of andere bitch heeft niks om over te schrijven dus zeikt ze de games maar af.
    Je hebt altijd van die gekke erbij zitten oké maar die horen ze niet eens zo'n game te geven !
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5

    Ja... ik ben de meest fanatieke gamer en 1 van de braafste uit de klas... Verband? |:-
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij moet het ook gewoon beginnen met een goede opvoeding. En ze moeten games en realiteit uit elkaar kunnen houden. Als je ziet hoeveel mensen er gamen, en hoeveel gamers mensen vermoorden valt de agressie door games heel erg mee.
     
  9. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Mensen! Dan kan je overal wel verbanden tussen gaan leggen, ja hij stak zijn hand niet uit op de fiets toen hij afsloeg, en toen is hij overgereden, dat komt door school!!!!! Ja, want dan moet hij veel schrijven en krijgt hij kramp in zijn armen!!!!!! dat zeggen ze dat weer niet zodat eindelijk eens school wordt gedigitaliseerd.
    Dikke bullshit dus, gekken zal je altijd hebben, games of niet.
     
  10. Endorim

    Endorim The Homertrix

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem is nu denk ik zo dat kinderen hun heil gaan zoeken in games. En de ouders zien het als een middel om de kinderen bezig te houden. Misschien moet men toch als ouder iets meer aandacht aan de kinderen schenken en ze uitleggen wat echt en niet echt is. Tis gwoon zo dat sommige kinderen zo ondergedompeld raken in de wereld waarin ze spelen dat ze de realiteit niet meer zien. Maar dat is vooral de schuld van de ouders lijkt mij, en niet van de games. Hetzelfde probleem is er namelijk bij de TV...alleen maar omdat het "opvoeden" makkelijker wordt en je geen gezeik krijgt aan je hoofd betekent niet dat het voor een ieder goed is. Daarom benk absoluut niet eens met dit soort conclusies. Het spel zorgt niet voor de problemen...de opvoeding eerder. (tis natuurlijk wel wat zwart-wit geformuleerd). Zoals vrijwel alle mensen hier word k niet beïnvloed door games in een gwelddadige manier, maarja....in ieder geval lieten mijn ouders me de echte wereld zien.
     
  11. Yod XerXes

    Yod XerXes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze brief heb ik ff gestuurt meischien kunnen meer mensen Elsevier even irriteren met de bovenstaande brief (of een andere natuurlijk)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  12. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt er moe van zolang er games zijn zullen er mensen zijn die dat als zondebok aanwijzen.
    Terwijl de opvoeding er veel meer te maken heeft als je gewoon het verschil tussen realiteit en fictie kan zien.
    Maar het is wel steeds onze hobby en tijdverdijf die wordt aangevallen en dat vind ik echt vervelend.
    Ik wordt echt agressief van dit soort berichten ik ga weer batlefield vietnam spelen effe mijn agressie kwijtraken.
    Als ik boos ben raak ik mijn agressie altijd kwijt door middel van games dus het werkt bij mij meer omgekeerd. :mad:
    :mad:
     
  13. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, iedereen reageert ook serieus en jij niet, verband? |:-

    edit.
    Hoe weet je dat? Ken ik jou? O-)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2004
  14. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    gta, max payne, call of duty, silent hill, resident evil, rainbow six. Allemaal spellen waar ik dol op ben terwijl ik tot nog toe geen enkel strafbaar feit heb gepleegd. Het enige waar ik behoorlijk aggressief van kan worden en kan aanzetten tot geweldadig gedrag is het lezen van dergelijke artikelen.
     
  15. waffendennis

    waffendennis Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey.

    Heb me eindelijk op nieuw aangemeld naar tijden maar ik ben weer terug...

    Ik heb dit naar ze getypt:

    Hoop dat ze nu eens op houden om de gamers de schuld te geven.
     
  16. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je dat in normaal Nederlands had verwoord, zou je wellicht serieus genomen worden...
     
  17. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    :p

    Ach, hij heeft wel gelijk, en dit als eerste post is toch mooi.
     
  18. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    IK las laatst in de krant dat steeds meer cellen in nederland worden uitgerust met een "computerzuil" waar gevangenen computerspellen op kunnen spelen. Hiervan worden ze rustig en kunnen ze zich afreageren zodat ze minder vernielingen aanrichten.
    Over een paar jaar moeten bijna alle cellen zijn uitgerust met een computerzuil.
     
  19. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker krijgen ze computers om te gamen die gevangenen het lijkt steeds minder op een straf.
    Wel goed dat ze minder vernielingen aanrichten natuurlijk maar het lijkt steeds meer een vakantie te worden.
    |:-
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    wel mooi dan worden die gevangen agressiever toch?damn camera erop en je heb soort van OZ daar laat ik me computer voor uit:p
     

Deel Deze Pagina