[PC] Op de PC gamen of op de Xbox(360)???

Discussie in 'Games' gestart door DVL91, 13 sep 2005.

1. DVL91

DVL91 game or die!

Leuk Bevonden:
    0
    wat gamet 't fijnst 'n xbox of 'n PC en waarom vinden jullie dat?

2. cdiddynl

cdiddynl Guest

liefst een Console controler en niet zoveel knopen

3. valley man

valley man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En geen gezeik met veroudere videokaarten, niet genoeg geheugen en dergelijkere. ^^

4. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoor van bijna iedereen dat ze een pc beter vinden. Maar ik ben niks anders gewent dan een spelcomputer. Als ik op een pc moet gaan beginnen wordt dat helemaal niks!!! Dus daarom kies ik voor xbox ;)

5. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja zolang er geen problemen zijn met pc blijft gamen op de pc (lees online shooters) voor mij het beste!!! Battlefield 2 , RTCW etc.:)

*vond trouwens Halo 2 op Xbox LIVE al erg dichtbij dat pc multiplayer gevoel komen! _O_ (compliment dus)

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Je hebt gelijk, bij pc gaming word ook veel gecheat..

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Console.
    Lekker gemakkelijk zitten op de bank/bed of waar dan ook. Niet zo dicht op je monitor gekluisterd. TV's zijn over het algemeen groter dan monitoren, dus groter beeld.
    Gemakkelijk speelbaar met controller. Geen gedoe met installeren en hardware upgraden, disc erin en spelen maar.

8. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3
    idd console aanzetten en gaan, geen virus, te warme pc die uitvalt oid.

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Jep dat is juist het makkelijke eraan. Je hoeft nix te installeren en je kan altijd snel ff een potje racen of wat dan ook. Je kan alle games spelen die der uitkomen, en niet dat je eerst weer een nieuwe pc moet aanschaffen voor FEAR en HF2.

10. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    ik speel het liefst split screen multiplayer op xbox, het liefst single player games op xbox maar online games speel ik op PC, omdat ik het gewoon niet leuk vind op xbox live.

11. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Geef mij maar een console. Ik denk echter dat hier vaker over is gediscussieerd. Even searchen ;)

12. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Nog nooit last van gehad of dan wel gemerkt :eek: _0/

13. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het is gewoon net wat je gewend bent, als je een dikke pc hebt dan is pc gamen gewoon een must. Heb je alleen een console of een pc die niet meer van deze tijd is, dan is de console een uitkomst. Ik zelf doe het allerbei nog wel, ik vind voornamelijk een console relaxt voor race games. Fps'ers en de rest van de genres vind ik weer beter op de pc spelen. :) Heb nu weer eens Max Payne 2 erop gezet, wat een geweldig spel toch, en zolang je geen last van een stotteringen/overheated hardware hebt is er niks aan de hand.

14. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Valt ook wel weer mee. Het zijn voornamelijk de kinderen die niet kunnen winnen die roepen dat de ander cheat.

Ik geef voor shooters toch liever de voorkeur aan een muis en toetsenbord. Met een muis kun je gewoon veel sneller en nauwkeuriger richten. Als je dat niet kunt dan is er toch iets mis met je. :)

15. haantje

Leuk Bevonden:
    1
    Mee eens... _O_

16. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er helemaal aan wat voor spel het is. Bijv een game als World of Warcraft lijkt mij veel lekkerder spelen op pc omdat je zo enorm veel knoppen nodig hebt. Maar bijv een fighter is gewoon pure console. Voor shooters weet ik het niet helemaal, maar ik vindt de consoles op dat gebied zker niet onder doen voor de pc.

17. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het hangt inderdaad af van het type spel. Zo wil ik een RPG op een console spelen (de meeste spellen eigenlijk) en FPS en games als FM2005 wil ik op de PC kunnen spelen.

18. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    liefst nu PC gamen want daar is counter strike source op. Maar als op een console was had ik dat ook graag gedaan want controller of muis+keyboard maakt me niet zoveel uit Halo is ook prima te doen met controller. Was CS Source er maar voor live geen gezeik met hardware dat zo duur is.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Console, om de redenen die hier al genoemd zijn.
    Geen gezeur met je videokaart die niet meer goed is, of je moet dit en dat zus en zo upgraden/installeren anders doet je spel het niet :confused:

Gewoon lekker die disc erin, en spelen maar. Shooters, vechtspellen, RPG's het maakt mij niet uit ik geef bij elk genre de voorkeur aan een controller. Om de doodeenvoudige rede dat ik een van die types mensen ben (waar dan blijkbaar iets mis mee is :9) die dus niet met een muis en toetsenbord om kan gaan. Nauwkeuriger kunnen richten met een muis ? Hmm ik zal dit niet geheel ontkrachten, maar als ik bij een controller de gevoeligheid van de sticks hoger instel heb ik er ook geen problemen mee hoor :) Ik vind een toetsenbord fijn om mee te typen, maar meer ook niet. En een muis handig als je met Windows bezig bent, maar meer ook niet.

En ook een console vanwege het gemak dat je erachter kunt gaan zitten wat ook al is gezegd hier....gewoon lekker op je bed of op de bank en niet zo verkrampt achter een bureau naar je kleine monitor zitten kijken.
    Lekker spelen op een grote breedbeeld TV vanuit je luie stoel/bank/bed.

De tijd dat PC's op grafisch gebied zoveel verder waren dan consoles is namelijk in mijn ogen ook een heel eind voorbij. Kijk straks maar eens naar de X360 en de PS3 (die ik dan aansluit op mijn HD Ready LCD TV _O_ ). En al zouden PC's dan over een tijdje weer krachiger zijn, dan nog verkies ik het gebruiksgemak van een console die weer een aantal jaren meegaat, en niet het om de zoveel tijd moeten upgraden van mijn PC(onderdelen) omdat ik anders geen nieuwe games meer kan draaien.

Wat mij ook opgevallen is, is dat veel (ik zeg niet allemaal) goede PC titels tegenwoordig toch gepoort worden naar een console, vaak de Xbox omdat deze daar uitermate geschikt voor is. Neem als overduidelijk voorbeeld Doom III, je hoeft er niet van te houden, maar dit vind ik toch wel een van de beste PC-naar-console poorts die ik ooit gezien heb. Grafisch prachtig, en de besturing met de controller werkt perfect. Dit zal in de toekomst nog meer gebeuren en dan met name op de X360 : F.E.A.R. is ook zo'n ubervette shooter die vooralsnog alleen op de PC uitkomt, maar gelukkig later ook naar de X360 komt :) En zo zullen er meer volgen denk ik....

Tot slot wil ik even het idee weghalen dat ik een console-fanboy ben want dit is absoluut niet zo. Mijn broertje speelt namelijk wel regelmatig op de PC (World of Warcraft onder andere), en ook veel vrienden van me hebben een PC waar ze regelmatig op gamen. Spellen als Battlefield die vooral vanwege het online aspect zo aantrekkelijk zijn, draaien gewoon goed en spelen ontzettend fijn op een PC dat neem ik achter elkaar aan. En ook zo zijn er meer goede voorbeelden van PC titels die ontzettend sterk zijn en met name op een PC fijner spelen (RTS games als Age of Empires om maar iets te noemen, ookal ben ik geen fan van RTS).
    Alleen op het gebied van RPG's verkies ik een single-player RPG (Final Fantasy) boven een MMORPG, vechtspellen vind ik ontzettend gaaf (Dead or Alive, Soul Calibur, Street Fighter), en ook actiespellen zoals Devil May Cry trekken mij ontzettend aan. Shooters ook wel, maar lang niet allemaal (Battlefield vind ik leuk om naar te kijken maar zelf zou ik het niet hoeven te spelen)....ik ben zeer blij dat ik van goede titels als Halo, Perfect Dark (straks Zero) en Doom III kan genieten op mijn consoles, en later dus van meer goede shooters.

Met bovengenoemde voorbeelden zul je zien dat je dan in mijn geval meer bij een console uitkomt dan bij een PC, en dit is per persoon verschillend.
    Het ligt er maar net aan in welk soort spellen je voorkeur ligt, en wat je qua besturing gewend bent en dus fijner vindt :)
    Sorry voor het lange verhaal, ik had niks te doen en zin om een stukje te typen :9:cool:

20. DVL91

DVL91 game or die!

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor t antwoorden voor de mensen die hier nog wel s trug komen:p

Deel Deze Pagina