Open Discussie over illegale software.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Yi-Long, 30 mei 2002.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik vond het persoonlyk ook een beetje raar...

Toevoeging TheOne2000

Een aantal mensen wil een open discussie of illegale software goed of slecht is voor slecht is voor de games industrie.

hier waren al wat foute threads over, bij deze laat ik deze open, wij willen nl hier geen links ed zien dan blijft ie open.

greetzz TheOne2000

...dat een normale serieuze discussie over óf illegale software wel of niet schadelyk is voor de games-industrie, gesloten moest worden terwyl er absoluut niemand links ofzo gaf naar illegale sites of wat dan ook.
    een forum lykt my de gelegenheid om over dat soort zaken elkaars mening aan te horen etc. en zolang dat gewoon volwassen gebeurt en binnen de regels (geen links etc.) zou er niets aan de hand moeten zyn.

Er word door allerlei soorten mensen die zelf niets met gaming te maken hebben over dit probleem gediscusseerd zoals politici en rechten-studenten etc., maar de gamers zelf wordt het dus een beetje onmogelyk gemaakt om hierover van gedachten en argumenten te wisselen.

Anyway...ik vond het dus alleen een beetje raar, meer niet.

2. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem met sommige mensen is dat die niet serieus kunnen discusseren over dit soort dingen en die gaan dan misbruik maken van de vrijheid die ze krijgen. 'Je geeft ze een vinger en ze pakken je hand'.

Door van dit probleem af te zijn worden gewoon alle threads hierover gesloten (hoe jammer ik dat ook vind).

3. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige dingen kunnen door de beugel maar we willen geen pro kopieeren discuseren als het bij een discussie blijft vind ik het best maar op het moment dat mensen andere afkraken of als er links komen gaat ie dicht

dus discuseerze

4. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me ook afgevraagd waarom al die threads over gehackte XBoxen geslot werden en heb daarom een mailtje gestuurd naar een van de mod's.

Heb er ook een goed antwoord op gekregen en ik kan het respecteren (ook al ben ik het er niet volledig mee eens).

Zie het zo:
    Het is het forum van XBoxworld. De crew vindt dat teveel positieve uitlatingen over gehackte XBoxen of gecopieerde games, de ontwikkeling van de XBox als geheel niet ten goede komt. Dus onderhouden zij het forum op deze wijze.

Als je het er niet mee eens ben en je wil PER SE over gehackte en gecopieerde sh!t posten: ga naar een ander forum. Heel simpele oplossing, toch?

Ik zou het liefst ook van alles erover willen posten en erover willen discussieren, maar helaas kan dat niet. En dat respecteer ik out.

One love to the XBox crew :)

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet 100% tegen illegale software, titels die het kopen voor het niet voor me waard zijn te kopen zou ik ook wel gekopieerd willen draaien maar ik doe het niet want, ik ben van mening dat de gamesindustrie daar onder lijdt en er dan minder of slechtere games zouden kunnen komen.

edit en games kan je evt ook 2e hand kopen scheelt ook geld, ik heb al 3 games voor 40 euro en 1 voor 45 euro gekocht

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ok deze thread laten we open, ALLEEN als het er netjes aan toe gaat, argumenten worden gebruikt, geen links.

Mijn mening? Zoals eerder gezegd (ik geloof door Alexbox) is het spelen van gekopieerde spellen niet leuk, saai en verveeld snel. Doordat je zo weinig betaald koop je veel spellen waar je je niet in zal verdiepen en snel probeert uit te spele (dmv cheats bv). Eens in de maand een origineel spel kopen is zo veel meer bevredigend dan kopietjes..

7. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad WouteR..
    Als je de volle pond voor een spel hebt betaalt dan zal je ook echt dat spel gaan spelen!!
    Heb je daarentegen 20 kopietjes elke maand, dan zal je niet zo snel de tijd nemen voor die games!

8. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    mijn mening over gekopieerde spellen is heel simpel...
    het is gewoon diefstal .. en daar is niet echt een excuus voor..
    hetzelfde geld voor muziek cd's.

Als je alleen een gekopieerd spel hebt om eens te kijken of het leuk is (of een gedownload liedje luisterd).. dan vind ik dat wel okay.. mits het daarna verwijderd word of het origineel aangeschaft word (dat is een beetje hetzelfde als dat je je cdtje in de winkel eerst gaat luisteren en dan pas koopt).

er zijn een heleboel mensen die als argument aanvoeren dat het dan wel heel duur word als je veel spelletjes of cd's wilt hebben..
    en ja dat is zo.. maar het is ook heel duur om 10 auto's te hebben of een mercedes te rijden.. en dat is ook geen reden om ze te stelen..
    tevreden zijn met het budget dat je hebt.. of gewoon maar wat harder werken is het antwoord:)

wat betreft de mogelijkheid tot het spelen van import games door middel van een modchip..
    dat vind ik persoonlijk wel een interessante oplossing om bepaalde spellen eerder te krijgen terwijl je er wel het volledige bedrag voor betaald. Heb het toch altijd een beetje onrechtvaardig gevonden dat die amerikanen alles altijd eerder krijgen.. maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Daar heb je op zich gelijk in, ok dat games hier iets later uitkomen omdat sommig eshit vertaald moet worden (dom want voor NL wordt niks gedaan). Dom is ook dat de spellen heir gewoon duurder zijn.. Modchips alleen voor regioding eraf vind ikpersoonlijk ok, MAAR die zijn er gewoon niet..

10. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het niet beter kunnen zeggen Dantm!! :)
    Piraterij schaadt de complete industrie van games tot films tot muziek! En dat in totaal voor Miljarden euro's!!

Ik zelf download films en muziek, maar de films die ik download kijk ik altijd eerst in de bioscoop of ik koop ze op dvd!!
    Het blijft verkeerd, maar zolang ik ze nog in de bios zie of ze koop dan schaadt ik de industrie niet!
    En voor muziek idem dito, ik download eerst een album, vind ik hem goed dan koop ik hem in de winkel!
    Ik verkoop zelf niets door! :)

11. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik persoonlijk altijd zo raar vind is dat als je iemand op de man afvraagt of diefstal correct is en of dat mag dat er niemand (okay op een paar eikels na) zal zeggen dat dat zo is, en dat iedereen vind dat het verkeerd is, verboden is, en gestraft moet worden.
    als je ze dan vervolgens gaat uitleggen dat het hebben van illigale kopieen (muziek, games maar ook alle andere illigale software!) diefstal is komen ze meestal met lange kronkel verhalen om zich er uit te praten. Het meest gehoorde argument is dat de leverancier van het illigale product toch al zo rijk is, en dat hij het veels te duur maakt en dat het daarom niet erg is om er eentje mee te nemen.

"tja.. ik vind zo'n mercedes SLK ook wel erg duur.. maar kom op jongens.. allemaal naar de garage.. en menemen die auto's.. mercedes verdient toch al genoeg.. en ze hadden die auto's best goedkopen kunnen maken"

mensen die het toch doen ondanks het feit dat ze weten dat het diefstal is moeten gewoon een nachtje in de cel.. of een alternatieve straf.. dat moet je ook als je een lijmroller steelt bij de Hema.. en dat gaat toch om aanzienlijk minder geld dan bijvoorbeeld een illigale windows installatie.

maar als ik eerlijk ben.. ook ik heb illigale software..
    ja bel de politie maar! :)
    en nee.. ik heb er geen excuus voor.

12. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou idd ook graag spellen uit andere regio's willen spelen. Een echte mening over spelen heb ik eigenlijk nog niet. Daar moet ik eens over nadenken. Bij een eerste gedachte denk ik even aan de PSX. Volgens mij heeft het Sony en de games industrie niet veel kwaad gedaan. Ik denk dat het één van de redenen was waarom Sony zoveel consoles heeft verkocht. Ik ben ook van mening dat je spellen die je echt heel erg graag wilt hebben toch wel origineel koopt. Het zijn vaak de wat minder leuke spellen waarvan je een kopie koopt.

Toch vind ik het niet helemaal in de haak om het doen. Het zou misschien helpen om meer Xboxen te verkopen (wat toch ook een goede zaak is), maar misschien gaat idd de games verkoop er wel onder leiden en uiteindelijk dus ook de ontwikkeling van nieuwe games.

Edit WouteR : Hier stond iets waar we dus niet over willen praten in dit topic, sorry.

Edit2 Illusion: Oops, je hebt helemaal gelijk! No offense!

Laatst bewerkt: 30 mei 2002
  13. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal er heel eerlijk in zijn:
    ik wil gewoon gecopieerde spellen kunnen spelen.

En dit is inderdaad diefstal, maar er zou evt. wel een positief neveneffect aan kunnen zitten, namelijk dat de verkoop van XBoxen stijgt, doordat gecopieerde spellen te spelen zijn. Met die stijging van de verkoop XBoxen, ontstaat er denk ik ook een kleine stijging in de verkoop van originele spellen.

Desalniettemin blijft het een vorm van diefstal, evenals d/l van MP3's, copieren van muziek-CD's.
    Maar iedereen heeft wel een bepaalde grens tot waar hij/zij bepaalde illegale zaken toestaat, als er genoeg eigenbelang bij is.
    Voor mij is dit 1 van die zaken: een Mercedes stelen zal ik niet zo snel doen (ook omdat ik Mercedessen vreselijk auto's vindt, maar da's een andere zaak). Maar ik vind originele games gewoon veels te duur. Ik koop ze wel, maar ik blijf erbij dat er heus wel wat marge af kan, zodat ze wat goedkoper worden.

Ook waar: het plezier per game wordt minder, als je games gaat copieren. Maar soms gaat het ook om de heb...

Dat is dus voor mij een reden dat ik een mod-chip wil.

Je mag me hiervoor bekritiseren. Maar weet wel dat we allemaal op de een of andere manier wel illegale dingetjes doen: d/l mp3's, d/l van films, copieren van muziek-cd's, hebben van gecopieerde software, bandjes met muziek van iemand anders. En ook al koop je vervolgens de CD, of ook al kijk je de film daarna wel in de bios: is en blijft illegaal... Just like playing copied XBox games..

14. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Een stijging van de verkoop Xbox, I don't think so, een daling van de verkoop van de spelletjes ja !
    Xbox verlaagt nu z'n prijs van de Xbox omdat het met de spelletjes z'n slag / verlies wil ophalen. Dus als de spellen niet goed meer verkopen wordt er niet meer in de Xbox geïnvesteerd en is dit een zeer groot nadeel voor de gamers.
    wat klopt er hier niet ?!?

15. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0
    Het verkopen van meer Xbox'en is helemaal niet postief, het verkopen van meer Xbox spellen echter wel. Het totaal uitroeien van illegale games bevordert de verkoop van spellen waarschijnlijk meer dan dat jouw oplossing dat zou doen.

Blijft nog even of je je Xbox dan helemaal maar niet mag modificeren. Ik weet van een project om een Linux kernel op een Xbox proberen te laten draaien. Zoals je weet draaien er niet echt veel spellen op Linux, het gaat ze dan ook helemaal niet om gehackte games en zo maar meer om het feit dat het kan.

Zou dat dan ook illegaal en verboden moeten zijn? Zo ja, is het dan ook verboden om je Xbox in een groen kleurtje te spuiten?

16. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is ook heel riskant van MS om die prijs maar verder omlaag te gooien van de console zelf. Want het is gewoon algemeen bekend dat hoe meer consoles er verkocht worden, hoe harder de MOD teams gaan werken. Ik houd er dus nog steeds rekening mee dat MS helemaal niet zo'n winst gaat maken op de Xbox als ze gehoopt hadden...

17. raptorix

raptorix Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, zelf ben ik iemand die ook vaak genoeg gedownloade games speelt, maar ik moet ook zeggen dat ik zeer veel koop, echter de reden waarom ik denk dat ik me xbox laat modden is dat ik het belachelijk vind dat alle goede games gewoon maanden eerder in de VS uitkomen, daarnaast is prijs van bepaalde games gewoon stukken goedkoper in de VS iets wat natuurlijk absoluut niet kan. Kortom MS zou zelf eens iets moeten doen om het aantrekkelijker te maken, het harde leechen en niks kopen wijs ik af, maar een spel zeg maar spelen voordat je koopt, vind ik op zich niet zo vreemd.

18. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom geen stijging van de verkoop van de XBox? Ik denk zelf dat er veel mensen zijn die denken:"ik koop nog geen XBox, want die games zijn te duur. Ik wacht wel tot ze te copieren zijn".
    Deze mensen zien vervolgens dat mod-chips uitkomen en kopen dat ding. Ze gaan vervolgens heus niet alleen maar gecopieerde games kopen/downloaden. Ze kopen ook originele games die de moeite waard zijn. Ik ken genoeg van dit soort mensen die dan bijv. een ps2 hebben. Die hebben vrij veel gecopieerde games, maar ook tientallen originele games, omdat ze die de moeite waard vinden. De gecopieerde games zijn meer de games in de trant van "lijkt me wel grappig om te hebben".

Dus op deze manier krijg je door de stijging in de verkoop van XBoxen, ook een (mogelijke) stijging van de verkoop van XBox games.

Kijk bijvoorbeeld naar de PS2. Die heeft (denk ik) alles op dezelfde manier ondergaan: slechte verkoop in eerste instantie, is nu om te bouwen, maar nu is het zo ongeveer wel de meest verkochte console. En Sony ondersteunt het nog steeds, evenals de grote game-developers...
    Ik zeg niet dat de XBox zeker weten hetzelfde proces zal doorlopen, maar waarom niet?

Mark : je hebt gelijk: het totaal uitroeien van gecopieerde games zou de verkoop van originele games het meest bevorderen. Maar hoe realistisch is dat? Ik denk zelf dat het niet realistisch is. Waarom? Zolang er consoles bestaan, zullen er mensen zijn die hier op andere wijze hun geld mee willen verdienen, door bijv. chips te onwikkelen. Zit i.d. aard van sommige mensen. En zolang die mogelijkheid er is, zou ik er zelf gebruik van maken.

En als je trouwens op die toer gaat, dan moeten ook meteen alle cd's niet te copieren zijn, alle films, etc. Oftewel: eindeloze strijd... Wat krijg je bijvoorbeeld als je cd's gaat beveiligen tegen copieren: dan maken die CD's de cd-drive's van Mac's kapot...

19. Mark

Mark aLive!

Leuk Bevonden:
    0

Bij de Xbox is dat toch niet helemaal zo, want 't ding verkoopt (nog) lang niet zo goed als andere consoles maar toch is er nu al minimaal 1 heel uitgebreide modchip voor. Hebben ze bij de PS2 toch een aantal maanden op moeten wachten.

Neuh, ik denk dat ze ook heel erg hun best gedaan hebben alleen maar om Microsoft een hak te kunnen zetten.

20. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Dit laatste zou heel goed kunnen. MS is nu eenmaal niet bij iedereen geliefd. Op die manier hebben ze in ieder geval een heleboel motivatie gekregen ;)

Maar ik denk dat de reden dat er nu zo snel een chip voor de xbox is uitgekomen, is dat men al ervaring heeft kunnen opdoen met de ps2. Deze ervaring heeft men vervolgens kunnen toepassen op de xbox.
    Daarnaast zijn de chips op de ps2 een groot succes geweest, wat denk ik ook weer heeft gemotiveerd om hard aan het hacken te gaan.

Deel Deze Pagina