Waarom geen stijging van de verkoop van de XBox? Ik denk zelf dat er veel mensen zijn die denken:"ik koop nog geen XBox, want die games zijn te duur. Ik wacht wel tot ze te copieren zijn".
Deze mensen zien vervolgens dat mod-chips uitkomen en kopen dat ding. Ze gaan vervolgens heus niet alleen maar gecopieerde games kopen/downloaden. Ze kopen ook originele games die de moeite waard zijn. Ik ken genoeg van dit soort mensen die dan bijv. een ps2 hebben. Die hebben vrij veel gecopieerde games, maar ook tientallen originele games, omdat ze die de moeite waard vinden. De gecopieerde games zijn meer de games in de trant van "lijkt me wel grappig om te hebben".
Dus op deze manier krijg je door de stijging in de verkoop van XBoxen, ook een (mogelijke) stijging van de verkoop van XBox games.
Kijk bijvoorbeeld naar de PS2. Die heeft (denk ik) alles op dezelfde manier ondergaan: slechte verkoop in eerste instantie, is nu om te bouwen, maar nu is het zo ongeveer wel de meest verkochte console. En Sony ondersteunt het nog steeds, evenals de grote game-developers...
Ik zeg niet dat de XBox zeker weten hetzelfde proces zal doorlopen, maar waarom niet?
Mark : je hebt gelijk: het totaal uitroeien van gecopieerde games zou de verkoop van originele games het meest bevorderen. Maar hoe realistisch is dat? Ik denk zelf dat het niet realistisch is. Waarom? Zolang er consoles bestaan, zullen er mensen zijn die hier op andere wijze hun geld mee willen verdienen, door bijv. chips te onwikkelen. Zit i.d. aard van sommige mensen. En zolang die mogelijkheid er is, zou ik er zelf gebruik van maken.
En als je trouwens op die toer gaat, dan moeten ook meteen alle cd's niet te copieren zijn, alle films, etc. Oftewel: eindeloze strijd... Wat krijg je bijvoorbeeld als je cd's gaat beveiligen tegen copieren: dan maken die CD's de cd-drive's van Mac's kapot...
Laatst bewerkt: 30 mei 2002