Heey, ik zit met een probleempie ik moet poort 4661/4662 open zien te krijgen, maar dat lukt me maar niet en me modem blockt hem ook....weet iemand hoe ik die open kan krijgen??? alvast bedankt, Pimboy
waarop moet je hem open zetten? Router (hard of software), Firewall (hard of software), En welk protocol (ik denk TCP omdat dit e-donkey poorten zijn) Modem ??? lijkt me sterk
ja klopt is moet em idd open zetten voor emule enz... maar hoe krijg ik em dan open? me internet werkt via een internetswitch...
Vreemd, mijn chello modem heeft voorzover ik het weet alle poorten open staan. Mijn config: Chello modem -> router (tevens hardware firewall) van router gaat er een utp kabel naar xbox en een kabel naar mijn wireless accesspoint. Op de pc's die daar aangesloten(wireless) zijn beveiligd met zone alarm (software firewall) Als ik poorten moet openzetten moet ik dat dus doen op mijn router én op mijn software firewall. @pimboy - een internetswitch ??? verklaar u nader, want daar kan ik weinig van maken. En poorten openzetten op b.v. een router doe je middels de software die je daarbij heb gekregen of via het webinterface waarmee de meeste routers zijn te benaderen.
internetswitch = een kastje waar een kabel van me modem in gaat, en dat kastje heeft zo weer 10 uitgangen waar je weer kabel in kan doen die leiden naar bijv. ( Xbox, netwerkprinter, andere computers (mac/pc), wireless lanpoint enz...) als je dan op internet wil met je pc dan krijg je van dat ding een ip toegewezen waarmee je online kan.... zo werkt ie ongeveer maare...licht het denk je aan me software dat die port dicht zit? en hoe krijg ik die open? moet ik nie gewoon ergens die port toevoegen aanveilige porten ofzo iets??
goed die internet switch van jouw lijkt zéér sterk op een router. Omdat het "ding" dus ip nummers toewijst, draait daar dus een dhcp server op. Zéér waarschijnlijk kun je deze router beheren middels een webinterface (hebben de meeste moderen routers/switches) Je moet dus het IP adres van het "ding" hebben. Dit tik je in daarna in op je webbrowseren en dan wordt er een login en ww gevraagd. Hierna kom je in speciale software die voor iedere router anders is, vanaf dat punt moet je dus zoeken naar een optie waar je poorten kunt open of dichtzetten en eventueel incl het protocol.
lees Frakx zijn post, maar ik heb er nog iets aan toetevoegen, meestal zijn de ports voor routers 192.168.123.254 of 192.168.0.1 en die vul je als eerste in in je browser, bijv. 'Internet Explorer'. Hierna komt er een menu tevoorschijn waar je je wachtwoord moet invullen, meestal 'admin' als standaard. Daarna druk je op de knop 'Virtual Server' als die er vermeld staat en anders een van de andere menu's totdat je de submenu 'Virtual Server' vind. Hier kan je ports instellen om open te zetten. na deze handelingen moer je waarschijnlijk je router rebooten maar dat is zo gedaan
@Frankx; ja al geprobeerd, kon geen optie vinden @Ricoboy; ja ga ik nu ff proberen miss lukt het wel, klinkt aannemlijk!
Ik hoop dat het voor je helpt Pimboy, zo niet zal ik een andere manier voor je opzoeken als je ff een pm-metje stuurt met daarin de gegevens van je Router
:/ Ik weet niet waar jullie het over hebben maar je moet gewoon bij je netwerk instellingen in XP je poorten open zetten op de server. Dus netwerk locaties --> netwerk verbindingen --> je internet connectie --> eigenschappen --> geavanceerd --> instellingen --> poorten toevoegen voor zowel UDP als TCP. Gewoon het IP van je computer invullen als host. (ip van de computer waar edonkey draait dus).
ja daar was ik ook al 8r sinds een paar dagen, maar ik krijg via me router een apart adres toegewezen, en je kan als je bij die instellingen staat ook zeggen alles toelaten, en daar stond al een vinkje in dus ik vond het al gek, en als ik daar aan ga lopen klote dan doet dadelijk me internet het niet meer en dat moet ik niet hebbe...
kan je me misschien pm sturen met de gegevens van je router/dergelijke zodat ik het voor je zal opzoeken
Het (interne) IP van je router hangt af van het soort router. Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510, en daarvan is het IP 10.0.0.138, als ik dat invoer in inetexplorer dan vind hij gewoon de pagina. Ik heb dit IP gevonden in mijn handleiding van de router. Moet er bij jou dus ook gewoon in staan.
ja als ik dat ip wat jij zegt ook in voer dan krijg ik het zelfde scherm als dat ik bij me echte ip invoer....moet ik het daar dan vinden ofe?? want ik weet niet onder welk menu ik dan moet zoeken ofzo...