1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

opgelicht via marktplaats(ruildeal)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door serious siem, 12 mrt 2007.

  1. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo mede xbwérs, ik zit met een probleem, en misschien kunnen sommige van jullie mij daarbij helpen.

    Ik zat een beetje te marktplaatsen, en ik zocht voor CoD3, ik reageerde op dit bericht - hiero
    , zijn reactie was deze
    ik heb cod3 niet meer ik wil wel mijn lost planet ruilen voor jouw project 8?

    Dat leek mij ook wel een leuk, nog wel beter spel. Dus ik met hem deal te doen, hij schreef dit

    ja dat wik ik wel maar dan moet jij hem eerst opsuren ok?
    PRIVE
    Opzich niks verkeerds aan, dus ik hem dat spel sturen, met natuurlijk de veronderstelling dat ie gelijk zijn spel zou opsturen. Ik stuurde het spel op een dinsdag toe, de zaterdag erna had ik nog steeds niks. Dus ik belde hem, via het nummer dat je op marktplaats site ziet. Hij zei dat ie hem zaterdag op de post had gedaan. Oke, is goed
    Vervolgens was het alweer woensdag, en belde ik hem nog maar eens.
    Ik legde het uit. Hij klonk verbaasd en vond het een beetje gek.
    Ik zeg dat ik bijna het gevoel had dat ik werd opgelicht. hij zegt,: neee nee, tuurlijk zou ik dat niet doen enz. ik heb wel vaker geruild op marktplaats., Hij zou dus voor mij gaan kijken bij het postkantoor of er iets mis was gegaan. Oke, fijn.
    Volgende dag zou hij terug bellen. Deed ie niet, ik probeer hem te bereiken, lukt ook niet, telefoon gaat wel over, maar steeds voicemail, ik belde hem elke dag iets van 6 x, in de hoop dat ie opnam. Hij nam dus opeens niet meer op, wat ie voorheen wel deed. Best wel kut eigenlijk. Nu belde ik hem vanochtend nog maar eens, er werd opgenomen, Ik hoorde hiphop muziek in de verte, ik zeg , hallo met simon metselaar. En er werd opgelegd!, Dus ik gelijk nog 3x bellen. En ik hij nam niet meer op. Dus hier het probleem, hij heeft mijn Tony Hawk 08, en hij heeft zijn Lost Planet, waar ik dus recht op heb, niet terug gestuurd, dit veronderstelde ik uit het volgende - Ik keek bij z'n berichten die hij op marktplaats zet.
    - ik klik op, Bekijk alle berichten van adverteerder, En daar was gister nog een bericht van geplaatst - Deze luidde,
    ik heb de volgende 4 360 games te ruil:

    - Lost Planet
    - Prive
    Hier noemt hij zich opeens Sandro. Gek, hij heeft Lost Planet te ruil. Wordt ik hier nou opgelicht!,
    Zou iemand, hier van xbw, die in Kampen woont, een goede daad willen verrichten. Deze persoon op te zoeken en het spel Lost Planet, of anders mijn eigen TonyhawkProject 08 willen eisen? Ik baal er wel een beetje van, en ik ga het er dus niet bij laten hem mijn tonyhawk te houden en ik geen lost planet ontvang.
    Bijvoorbaat dank:cool::emo:
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  2. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Lijkt me een taak voor de XBW knokploeg, afdeling Kampen idd. :+
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan je hiermee niet naar de politie?
     
  4. RichoX

    RichoX 360 gaat ownen!

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat je wel een vertrouwend persoon bent, zomaar een vreemde vertrouwen waarvan je niks weet. Je hebt z'n adres gegevens toch? Dan kan je hem toch aangeven bij de politie voor diefstal? Recht in eigen hand nemen schiet je verder ook vrij weinig mee op.
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe oud is hij? Anders zou ik zn mama even bellen, kijken wat zij er van vindt :cool:
     
  6. vision 360

    vision 360 Unregistered User

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, knokploegje oprichten is nog niet zo'n slecht idee. Dan is het probleem in elk geval wel erg snel opgelost :p
    Verder kan ik je niet helpen, ik woon niet in Kampen. Ik hoop alleen wel dat je nu wel geleerd hebt om niet zomaar via marktplaats een deal te sluiten, want je kunt nou jammer genoeg niet iedereen vertrouwen tegenwoordig.

    En als het daar een of andere kutkoter betreft, dan kun je, zoals Benson zo mooi voorstelt, het best even z'n moeder bellen. Of bel hem en laat iemand zich even voordoen als je advocaat. (Mijn client overweegt juridische stappen te ondernemen tegen ...... ;))
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  7. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    haha, ja, aangifte doen is ook een idee. Maar dan gaat de proceduren wat langer duren, aangezien hij heel wat verder woont. Ik heb wel wat bewijs qua email en telefoon gesprekken. En anders vergeld ik gewoon terug met kwaad, en ruil ik de game terug via een tussen persoon> Als dat lukt, Dan laat ik die persoon gewoon zeggen ja dat hij GRAW2 wil ruilen tegen Lost Planet, maar dat hij hem eerst op moet sturen, Dit idee kwam ook bij me op.
    Maar goed, plan C is natuurlijk xbw Knokploeg voor mensen in nood
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Pff.. politie doet niks. Ben er al 2 keer geweest, en ze zeggen dat ze het in behandeling nemen en verder helemaal niks meer.
    Je kan beter zelf daar heen gaan, en het gewoon ophalen. Heb ik ook 1 van de keren gedaan en het bleek om een jochie van dertien te gaan waar ik een deal mee had. Zijn vader was enorm pissed op hem.
     
  9. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie hier: /Mod Knip

    Edit: geloof dat dit hem is weet ik ook niet zeker anders moet je verder kijken!
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  10. born2Bwild

    born2Bwild XBL Hardcore gamer

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een zwaar lagen streek is dit zeg!

    Iemand van XBW erop afsturen, Nou mij niet gezien xD Dalijk is het 1 of andere 5 voudig kampioen bokser, Nou dan ga ik het spel niet op eisen hoor :x
    Maargoed, je kan natuurlijk wel gewoon is even gaan aanbellen en gewoon vragen waar het allemaal op slaat! Stel noudat het net zoals bij Hoosie ook gewoon een kiddie is van 13, Maar als het een vent van 30 is met spieren van 1 meter doorsnee... Zou ik maar iets anders verzinnen xD

    Veel succes ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  11. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook een keer gehad, met een iPod Mini een tijd geleden. M'n ouders kochten er een voor me en hadden een bod gedaan op een van de vele aanbiedingen toen, voor 150 euro dacht ik. Ze waren toen heel populair en marktplaats.nl stond veel met Mini's in alle kleuren voor 150 euro. Toen we het geld op hadden gestuurd kregen we niks terug en we hoorden ook niks. Toen hebben we gebeld en op de voicemail hoorde je alleen maar 'Jammer!', dus dat kwam redelijk 'professioneel' over. De politie heeft er wel veel mee gedaan, het is was blijkbaar een bekende en ze gingen er alles aan doen om ons geld terug te krijgen. Volgens mij kregen we een hele tijd later nog een belletje dat ze ze hadden, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb zelf nooit problemen gehad met het ruilen van spellen en dergelijke, maar het risico blijft er natuurlijk..

    Naar de politie gaan kan nooit kwaad natuurlijk.
     
  12. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    lol als ie hem niet geeft bellen we allemaal 1x per dag hahahaa
     
  13. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe dit soort dingen nooit meer via marktplaats.. was toen ook veel te goed gelovig en ben er ook een keer ingetuind.. game opsturen geld zou daarna komen.. nooit gekregen. Ritje Rotterdam was ook niet wat...

    Ene joshua ofzo was dat toen.. en meer mensen van xbw kenden 'm al..

    Dus of X-bazar of niks... of eerst moet er wat van hun kant komen maar ik begin zelf niet weer met overmaken of versturen.

    Edit://

    Ik heb 'm even een mail gestuurd... ik woon zelf in Zwolle.. ik bied gewoon erg veel geld en dan vraag ik om zijn adres, kijken wat hij dan opgeeft aan mij als ik 't wil ophalen.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  14. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    z'n adres staat toch al boven aan vermeld in m'n begin post jongens :p, Hij heet /Mod Knip, Hoe kan ik hem anders m'n spel hebben opgestuurd :p

    Prive

    En ja, het leek mij zo ver om naar kampen te gaan, dus leek xbw mij de beste oplossing :)
    En aan z'n stem te horen leek het op een jongen middelbare school gaand, iets van 16, 17 jaar
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2007
  15. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijven bellen - meerdere telefoons gebruiken, ouders laten bellen etc etc.
     
  16. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Alle gegevens die je hebt van deze pipo op www.internetoplichting.nl zetten. Iedereen die zijn naam intikt bij google wordt gelijk naar deze pagina gebracht en staat bovenaan in de search engine.

    Jammer dat er van deze lui zijn, heb ook zo'n geval gehad op een ander forum. Meneer zou mij een DVD opsturen........heeft hij maanden over gedaan, pas toen ik hem weer eens belde en hem vriendelijk uitlegde dat als ik maandag die DVD niet in mijn hand zou hebben, dan zou hij een probleem van jewelste hebben. Paar dagen later had ik de DVD.....kom ik hem een paar weken later hier ook op xbw.nl tegen....Nou ja....
     
  17. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zegt nog niks... dat was bij mij namelijk ook het geval toen.. de persoon zelf woonde op een heel ander adres, en liet het bij vage kennissen bezorgen. Dus dan wordt het al een stuk moeilijker...
     
  18. Cybercon

    Cybercon Guest

    Marktplaats :emo:

    Nee maar goed ik zou dan persoonlijk naar hem toe gaan en zoals gezegt het spel opeisen ongeacht de afstand die je moet rijden. Mocht dit niet werken bel je maar naar 0900-Xbw Hooligan.

    *Mijn honkbalknuppel staat klaar :+
     
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    gewoon kapot stalken zo iemand, 's nachts bellen enzo:cool:
     
  20. Headcollector1

    Headcollector1 Mijn Verzameling

    Berichten:
    948
    Leuk Bevonden:
    0
    Of een filmpje op YouTube zetten met zijn telefoon nummer. :+
     

Deel Deze Pagina