Opgesplitste HD weer heel maken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door being-xboxed, 16 feb 2006.

1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Wij hadden in onze Pentium 266 nog een HD zitten.
    Deze hadden we toender tijd opgesplitst.

Nu wil ik deze 2 schijven weer 1 maken. Weet iemand hoe dit moet?
    Heb een P4 1.65 Ghz en Windows XP.

BVD,

2. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan met een programma dat heet Partition Magic . Je kan hier http://www.soft32.com/download_151.html de trail van downloaden . weet zeker wat je wil en ga niet wat proberen en dan weer een andere indeling maken want elke handeling die maakt in het programma behandelt ie en hoe meer handelingen dez te langer het duurt heb hem namelijk de eerste keer ander half dag aan moeten laten staan .:mad:

3. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Dankjuh voor het progje. Als mijn downloads zijn afgelopen ga ik het proberen.

Maar als ik mijn partition wil deleten, kan dat dan ook zonder dat data verloren gaat? Hoe doe ik dat dan?

4. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik weet moet alles leeg ik heb verschillende progs geprobeert maar bij alle maal moest de schijf leeg zijn .

5. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja, dan zou je alle date die je niet kwijt wilt op een partitie moeten zetten die je niet gaat verwijderen. Maar je moet altijd je HD foramteren voordat je de "lege partitie" weer kan gaan begruiken.

Je kan ook in Windows XP zelf partities aanmaken. Ga hiervoor naar Start > Configuratie Scherm > (Prestaties en onderhoud) > Systeembeheer > Computerbeheer > Links in het rijtje, Schijfbeheer en dan krijg je ook een menu waar je schijven kan configureren.

6. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet als je xp gebruikt je schijf op NTFS te zetten kan anders soms een probleem geven

7. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij wou van 2 weer 1 maken dus dan moet zowiezo alles leeg dus of het dan nut heeft om het via xp te doen weet ik niet en uit ervaring werkt het niet denderent als je het via xp zelf doet heb namelijk toen alleen maar problemen gehad .

8. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met partition magic heb je ook de optie 'merge partitions' dan voeg je 2 partities samen en de inhoud van de ene partitie komt dan in een map op de andere partitie

9. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Word nog een hele klus om alle films te gaan kijken zo te horen :)

Maar bedankt jongens.

10. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan mag het totaal niet groter zijn dan 1.5 gig bij mijn versie in ieder geval.

11. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh, wist ik niet, ik heb het nog nooit gebruikt, dan kan je beeter een dvdtje branden:+

12. SlimSmokey

SlimSmokey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of zoals wat ik heb gedaan een externe maxtor 250 gig kopen voor ongeveer 160 euries . Ik zet het altijd daar open dan trap ik alles leeg en het is handig als je ergens naar toe gaat neem je films en muziek mee .

Deel Deze Pagina