Ik heb een vraagje over het gedeelte "wildcards". Ze worden geclosed omdat ik, en anderen, niet naar een specifiek spel zoek. Waarom wordt dit geclosed? Ik ken nog niet zoveel gba spellen dus zocht ik voor gba spellen, en de thread liep goed en komt uit in deals, totdat ie wordt gesloten. Wat is het nut hiervan? Niemand heeft last van een thread want als je geen gba games verkoopt, kijk je er niet in en wel als je een gba game kwijt wil die (nog niet) gezocht wordt. Zo kunnen er juist alleen maar meer deals gesloten worden, omdat ik bijv heb gezien dat castlevania werd aangeboden waar ik tot voor kort weinig van wist . Nu moet je mogelijke deals verder gaan bespreken via pm of moet men nieuwe threads aanmaken met bijv. gezocht: metroid fusion en mario kart en eventuele andere leuke titels? Mag dit dan wel, want je zoekt toch specifiek? Tuurlijk moeten er regels zijn maar ik vind deze een beetje irritatie wekkend, want nu hebben meer mensen er last van, zo moet ik en de ander met een gesloten thread een nieuwe aanmaken, gaan er dus meer mensen kicken etc. terwijl het net zo makkelijk open had kunnen blijven omdat ie prima liep.
Wildcards zijn makelijk aan te vragen, iedereen wil wel spellen voor een leuk prijsje kopen. Als je dan goedkope GBA games wil kijk dan eerst ff rond welke game je wil, in de winkel of gewoon in Xbazar zelf. Een bazar is niet een plaats waar je een eind raak kan gaan vragen of er iets leuks te kopen. Net als in 't echt moet je "eten wat de pot schaft". Je kan ook niet op de markt gaan staan met een leeg kraampje en vragen of iemand iets te koop heeft, dat werkt gewoon niet ...
Nah, vooruit.. Anders dan: Je gaat toch ook niet op de markt lopen schreeuwen of iemands iets leuks te koop heeft (zo goed :{ )
nee, maar je weet toch niet altijd van te voren wat je gaat kopen, in wikels kijk je toch ook rond voordat je zeker weet wat je koopt, dan zeg je toch ook niet, ik ga nu naar sportschoenenwinkel om ff een paar nikes te halen met blauw teken in maat 44, dan kijk je toch ook of er andere modellen zijn. En het ging mij niet om het goedkoopste, ik wilde gewoon nog wat gba games hebben voor de vakantie. maar geef toe, je hebt geen last van deze thread, en als ik de titel en inleiding verander in ik zoek metroid fusion, advance wars, mario en eventuele andere titels mag het dan wel, de reacties blijven t zelfde...
Als je een spel gaat kopen (of schoenen, of whatever) heb je toch in je hoofd zitten wat het moet worden. Je gaat b.v. kijken voor een race game ofzo of.. Een paar sportschoenen inplaats van nette schoenen of.. Een dun zomerjasje, want het is zomer... Om eerlijk te zijn, ik heb er wel last van.. Als dus iedereen een "wildcard thread" opent kan ik niet meer zien welke spellen iemand te ruil heeft.
Hoewel GBA niet echt core-bizz is voor XBW of X-Bazar is X-bazar wel de plaats waar men dat soort spullen aan bied. Het is dan wat onnodig en dubbel om nog eens te gaan vragen naar GBA games zonder specifieke titels te geven. Dan gaan mensen immers hun te koop staande spullen waar ze óók een eigen thread voor hebben nogmaals plaatsen in jouw topic.
ja, maar als mensen oude threads niet meer opkickt, dan weet je niet zeker meer of ze nog wel te ruil zijn, en dan bied je en krijg je als antwoord: hij is al weg of van een mod: geen ouwe threads omhoog krikken. maar nu: ik moet dus alleen reageren op de geboden gba games en van de laatste tijd (dus geen ouwe threads opkrikken) en mag pas een zoekthread openen zodra ik zeker weet welke games ik wil hebben, toch?
Ja. Zoeken kan je immers zelf ook - en als je denkt dat het topic al wat 'oud' is (meer dan 10 dagen) raad ik je aan om direct contact op te nemen met de aanbieder middels PM of Email...
ja ok, tot zover duidelijk maar dat kicken, is daar niet iets over te regelen, want anders gaat mn in kettingreactie steeds sneller kicken om bovenaan als ongelezen te komen staan, wat toch ook niet al te fijn is als men dat te veel (snel) doet
ok, wordt dat een geschreven regel, want nu kicken mensen veel sneller, en in princiepe is het kicken een aanwensel, als de een het gaat doen doet de ander het ook om bovenaan te komen en gaan meerdere mensen het doen terwijl de thread gewoon open is als je niet kickt, en zo is het ook onduidelijker om te zien of iemand iets geboden heeft, maar blijkt het bijv. een kick te zijn.
Nee dat wordt geen geschreven regel - In principe is kicken sowieso niet echt 'wenselijk' maar wel begrijpelijk in X-Bazar. Vandaar dat we het eea gedogen. mensen die te snel kicken worden daar op gewezen.