Opstarten Laptop

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 18 okt 2004.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Heej, ik heb pas een nieuwe laptop, maar hij start nogal traag op, er staat amper wat op en toch duurt het opstarten totdat ie echt helemaal klaar is zo'n 7 minuten. Hij laad amper wat, er staan 2 icoontjes in de taakbalk. Weet iemand misschien hoe dat kan, of is dat standaard bij laptops? M'n pc van 4 jaar oud start nog sneller op :confused:

2. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Noem eens de capaciteiten! Dat zou wel helpen want je kan ook een nieuwe laptop kopen die waardeloos is. Dat is namelijk niet standaard bij laptops hoor.

3. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    AMD athlon xp 2500+
    512 mb geheugen
    Radeon Mobility 9000

Sky Laptop A3731

Bestaat er niet een optie in de bios ofzo zoals: Uitgebreid opstarten of Snel opstarten?

4. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    quick boot is meestal wel een functie in de bios ja. mijn laptop heeft m iig wel. Welk onderdeel van het booten duurt lang??

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Probeer eens het programmatje bootvis van internet te downloaden.
    Je kan dan zien wat de pc/laptop doet tijdens het opstarten.

Bootvis is door Microsoft gemaakt , maar inmiddels ook weer van hun site gehaald.
    Bij verkeerde aanpassingen bestaat de mogelijkheid dat de pc niet meer wil opstarten.
    Ik gebruik bootvis alleen om te zien wat de pc doet tijdens het opstarten en de eventuele aanpassing doe ik dan wel handmatig.

Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  6. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    uhm het begin gaat vrij snel, maar na dat scherm met WELKOM (ik heb win xp btw) dan kom je zeg maar in windows en zie je je achtergrond met al die iconen, maar dan moet ik echt lang wachten, hij laat gewoon super lang over die iconen rechtsonder terwijl dat er maar 2 of 3 zijn, msn volume en internet. En ik had het al vanaf de allereerste keer dat ik m opstarte dus het kan niet komen door programma's die ik er later op heb gezet. maar ik zal 's kijken of ik ook quickboot heb!

PS als alles eenmaal geladen is werkt wel gewoon alles snel, dus het ligt niet aan de cpu ofzo. games etc werken ook allemaal perfect.

Laatst bewerkt: 18 okt 2004
  7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Spyware

Download ad aware of een andere programma wat dat kan verwijderen, dan zou hij iets sneller moeten zijn.

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ok zal ik doen, ik heb btw geen quickboot

9. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    CWSShredder is zeer goed en HiJack-This is ook zeer goed tegen SPYWARE.

Deel Deze Pagina