Hallo, ik heb een vraagje over die optische kabel die je moet aansluiten op je advanced scartkabel. Kweet niet of ie al behandeld is, maar ik ben hier nieuw. Die optische kabel die in dat kastje moet van je scart heeft zo'n klein vierkant stekkertje, maar ik heb op mijn home cinema setje niet zo'n aansluiting zitten. Kan het zijn dat die optische kabel aan de andere kant een andere stekker heeft zitten? Bedankt, Jean
Nee volgens mij niet hoor, ik denk dat je even op je home cinema goed moet kijken. Het lijkt me stug dat het apparaat dat niet heeft, het is over algemeen een pinnetje die je eruit moet trekken, daarachter zit de ingang zelf. Als die hem niet heeft, tja......dan weet ik het ook niet. Maar dat de optische kabel een ander uiteinde heeft kan ik je wel zeker vertellen dat dat dus niet zo is. Peace out
Maar ff serieus, en om mezelf uit een eerdere post te quoten: "bye the way, met betrekking op het geluiud moet je moet ook ff nakijken wat voor ingang(en) je op je Dolby Digital receiver hebt. Die advanced AV pack heeft namelijk alleen een digitale OPTISCHE aansluiting, maar ik had zelf de pech dat mijn receiver alleen een digitale COAX aansluiting heeft, ofwel ik heb nu niet alleen een digitale coax kabel alswel een digitale optische kabel moeten kopen, maar ook een coax-optical converter om ze te verbinden, die tot mijn schrik me 46 euro armer maakte EN ook een AC adapter gebruikt (ofwel weer een stopcontact minder)... " snappie ?
Ten eerste bedankt voor de reacties. Ik ben bang dat ik zoiets ook zal moeten doen om digitaal geluid te krijgen want die optische ingang kan ik nergens vinden. Maar wordt de geluidskwaliteit er niet minder op als je het gaat aansluiten zoals jij net besproken hebt?
Ik zie niks nee maarre lijkt me idd stug dat je geen digitale input hebt op je setje. Vaak zit er (zoals eerder gezegd hier) een zwart blokje voor van zo'n 0.8cm x 0.8cm ook de ingang is ongeveer zo groot dus toch even goed zoeken met een lampie erbij ofzo..
pfff ik heb de zaklamp erbij gehaald maar kan VERDOEME nix vinden. Volgens mij is het gewoon een FUCKsetje (JVC). De enige uit- en ingangen die ik zie is Video Out ( video en s-video), een AV-out, Aux in, en aansluitingen voor de speakers nog. Iemand nog suggesties? Hier staat het setje: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-a5r.jpg
Aan de specs te zien (http://data3.jvc-europe.com/JvcCons/Products/ProductDetail.php?ProductID=TH-A5R&Country=Nld&Lang=Nl) heeft dit set geen digitale ingang, zowel coax als optisch niet. Een tekortkoming die je vaak ziet bij dit soort geintergreerde setjes.
Toen ik aan het kijken was voor een dolby digital setje heb ik ook hier naar staan te kijken. Ik heb toch maar een losse DD 5.1 versterker gekocht waar ik mijn andere losse componenten op heb aangesloten. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want ik zou op dat moment ook niet gelet hebben op de aanwezigheid van digitale ingangen, danwel Optisch (dus Toslink), danwel met Coax via het tulpstekkertje. Veel van die setjes hebben een chronisch gebrek aan in- en uitgangen. Als je geluk hebt zit er nog weel een stereo ingang op en kun je nog dolby surround gaan luisteren. Wanneer je alleen via digitale coax aan kunt sluiten ben je trouwens een hoop geld kwijt, ten eerste de Advanced Scart Cable van 30 euro, dan een optsich toslink kabeltje van 25 euro, dan een omvormer van ongeveer 50 euro (schat ik) en dan nog een coax kabletje van ruim 10 euro. Meer dan 100 euro ben je zeker wel kwijt dus!
idd je word vet genaait als je zon setje koopt het geluid is bout en de afspeelkwaliteit is ook niet echt super de meesten hebben zelfs geen scart alleen s-video
Qua aansluiting is het inderdaad beetje kut, maar het geluid wat eruit komt is niet mis. Ik had eerst een Philips, maar die heb ik na 5 minuten weer in de doos gemieterd, want het geluid daarvan was idd echt BOUT. JVC is daarentegen stukken beter