1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Otto Stunt met HD ready tv's :)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SHiZ NL, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneloes

    anneloes Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals, neem even contact op met de Geschillencommissie want volgens bovenstaande link is de wet niet duidelijk op dit punt (waarschijnlijk vanwege die orderbevestiging) en raadt de Consumentenbond dus aan dat iedereen die een tv voor 99 euro heeft besteld naar de Geschillencommissie stapt.

    Edit: sorry, ik las niet goed. Of er een kans is weet ik niet, maar logischerwijs zou dat zo moeten zijn als de wet ergens niet duidelijk over is...
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2006
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    En wat kun je nu precies doen daar zodat je die tv als nog koopt?
     
  3. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
  4. R-L3x

    R-L3x Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie zijn dr nu naar geschillecommissie gestapt dan? en wat moet ik ze daar precies voorleggen.. om beetje kans te hebben die tv voor 99 eurotjes te hebbenn?:p:D
     
  5. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm na het lezen van een aantal nieuwsberichten her en der denk ik dat dit verhaal nog wel eens een leuk staartje zou kunnen krijgen :D
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat vraag ik me ook af, wat ik nou moet doen.
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Haha, ja, maar denken jullie er in te slagen om er een tv uit te slepen?
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Kans op een cadeau-bon ja :+

    En die order bevestiging gaat natuurlijk automatisch
     
  9. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Nu op de radio: Gijs Staverman in gesprek met iemand van de Otto van de PR afdeling. Niemand krijgt zijn TV, maar wel een tegoedbon om de nabij de 20 euro :thumbs:

    Is toch makkelijk verdiend_O_
     
  10. aap68

    aap68 Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    er staat nu als ik zoek geen afbeelding beschikbaar en ook bij de prijs kostenloos ook bij jullie?
     
  11. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Moet je wel duidelijk maken dat wij, onschuldige consumenten, op zoek waren naar een HD tv en dat we er niet veel verstand van hadden, dus dan maar de goedkope versie van 99 euro namen. :p
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ze zouden het binnen een uur (vanaf 16:00 ofzo) fixen dus kan ja
     
  13. anneloes

    anneloes Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die wel iets wil ondernemen; het begint bij dit formulier... :D
     
  14. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat nou het mooie is... Otto doet dat om er onderuit te komen.. Daarom denk ik dat dit verhaal nog wel eens een leuk staartje kan krijgen. Ze zitten niet voor niks met de handen in het haar, anders hadden ze wel gewoon een simpel mailtje de deur uit gedaan...

    Tegoedbon van 20 euro.. Hmm... 1100 x 20 is 22.000 euro verlies door een systeemfoutje. Zullen ze leuk vinden... :emo:

    Als dat hier in het bedrijf zou gebeuren weet ik wel dat er iemand op straat stond..
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja maar nogmaals, tegelijkertijd is het ook reclame, die site krijgt dik veel hits nu :)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het zal allemaal wel, ik stuur mijn formuliertje lekker in :p
     
  17. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    tis nog helemaal niet zeker dat otto er zo makkelijk onder uit komt:)


    http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=S|aa40cc54a2b3cb2a|N|0&src=redactie&id=4208
     
  18. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat berichtje bedoelde ik dus met mijn vorige post..
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik volg alles even en volgens mij is otto best wel de lul...
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2006
  20. Cizzler

    Cizzler Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    De geschillencommissie zal Otto gelijk geven, heb een tijdje geleden al een uitspraak van die zelfde geschillencommissie gepost:
    http://www.geschillencommissie.nl/commissie.asp?commissie=25&cat=4&artikel=883
    en nog maar een:
    http://www.geschillencommissie.nl/commissie.asp?commissie=25&cat=4&artikel=563

    Het gaat hier in beide gevallen om een verkeerde prijs, waarbij de order bevestigd was, dus die orderbevestiging zegt in dit geval vrij weinig.
    En dat de wet niet duidelijk is klopt ook niet, je hebt namelijk altijd te maken met redelijkheid en billijkheid. Wat eigenlijk wil zeggen dat er per geval wordt bekeken of de eis redelijk is, dus als die tv 999,- kost en hij wordt voor 799,- aangeboden dan zou het nog kunnen. Bij 99,- moeten er gewoon belletjes gaan rinkelen dat die prijs niet klopt, dan is het ook niet meer redelijk om te verwachten dat je hem wel voor die prijs geleverd krijgt. Het gaat ook nog eens om meer dan 1000 klanten, dat zou betekenen dat Otto toch rond de miljoen verliest. D'r is geen enkele rechter die dat redelijk zou achten.

    Ja het is stom dat ze zo'n fout maken, maar goed ze gaan dus wel een of andere compensatie aan bieden, dus dat is wel netjes. Ik zou persoonlijk geen cent erin stoppen om dit aan te vechten, mede door uitspraken uit het verleden is dit een redelijk kansloze zaak.

    Je kan trouwens niet zomaar naar de geschillencommissie stappen, daarvoor moet je eerst je klacht schriftelijk hebben ingediend bij Otto zelf. Anders krijg je toch wel het vriendelijke verzoek om dat alsnog te doen, want anders nemen ze je zaak niet in behandeling. Het kost je 25,- die je hoogst waarschijnlijk nooit meer terugziet. En mocht je in het zeer onwaarschijnlijke geval gelijk krijgen, dan stapt de Otto toch wel naar de rechter (het gaat voor hun immers om een belang van een paar ton). Deze prijs is dus wel zo overduidelijk fout, dat je echt niet het "domme consumentje" uit kan gaan hangen. De Otto verkoopt wel meer vergelijkbare televisies en daaruit kan je al afleiden dat die prijs gewoonweg niet kan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina