[PC] Oudere games spelen onder xp

Discussie in 'Games' gestart door Ol' Capone, 30 aug 2004.

1. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, het zit dus zo; ik heb net een demo gedownload van een of andere 'klassieke' / oudere game. Geinstalleerd, wil 'm spelen dan valt het spel opeens weg... geen fout of iets dergelijks, gewoon weg. (iedere keer)
    Wat blijkt: Alleen te spelen onder windows 98, 99, en ME (zoiets dan)

|:- Het is toch idioot dat een besturingssysteem (in mijn geval xp, zoals bij menig ander persoon) te nieuw(!) is om een oudere game te spelen?! :{

Weet iemand hoe dit te verhelpen? (zonder een andere versie van windows te installeren ;))

Ciao,
    Tommy C. :mad:

2. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Rechter muisknop op het bestand waarvan je opstart (bv: oudespel.exe). Kies Eigenschappen --> Compabiliteit. En daar kun je de compabiliteitmodus veranderen al naar gelang jij het wilt :).

Succes.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb wel 's gehad dat ik een oud spelletje wilde spelen maar dat ik het niet kon spelen omdat de PC te snel was :+

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dit werkt dus bijna nooit :mad:

5. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    bij mij werkt het vaak genoeg hoor..

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Compabiliteitmodus werkt bij mij ook weinig. Zowel oude als nieuwe (toen xp nog niet zo lang uit was en spellen het wel ondersteunden) games vind ik brak met xp. Of ze starten met foutmelding, of je wordt direct terug geknikkerd naar het bureaublad. Tip: zet er gewoon een wat ouder besturingssysteem op.

7. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal eerst wel de compabiliteitmodus proberen te veranderen, en daarna evt. overwegen om een andere systeem erop te zetten (welke is dan aan te bevelen?)
    -linux werkt zeker geen een game op? :mad:-

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Win98 SE of Win2000.

9. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    compabiliteitmodus heb ik gezet op 2000 (xp staat er niet bij) en hij doet het, dus :)

Maar misschien toch is overwegen om een ander systeem er op te zetten... (alleen dan heb ik niet meer me eigen gebruikersprofiel...)

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan XP er op laten staan. Ik had tijdje terug Win98 en XP erop staan (na formateren alleen XP erop gezet), maar moet nog eens ander OS bij, aangezien XP niet met mn stuurtje overweg kan.

11. Casperge

Casperge Guest

Ik speel nog steeds rollercoaster tycoon 1*kuch*

en dat doet het op xp ook niet,zwaar irritant.

12. Ol' Capone

Leuk Bevonden:
    1
    Damn! heb nu de volledige versie. Autorun werkt niet, dus ik maar de cd 'verkennen'. Dubbelklik op SETUP.EXE en dan opent hij 't eerste scherm, en valt dan weer weg! :mad:
    Wtf is er nu weer aan de hand?!

13. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    bij sommige games hebben ze xp patches en je hebt ook slow down proggramma's waarmee je die supersnelle spellen in een normaal tempo kan laten lopen.

14. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3

Deel Deze Pagina