[Ourcolony.net] Punten verdienen!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Goiz, 8 apr 2005.

  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Klik voor de originele colony thread!

    [​IMG]

    Deze thread gaat over de punten die we kunnen verdienen met dit superverslavende spel te vinden op:

    http://www.ourcolony.net

    Het spel ‘Our Colony’ draait om samenwerken en het beantwoorden van raadsels. Op de website Ourcolony.net is een raadsel de sleutel tot het bevolken van de koloniën. Eenmaal binnen kun je je aansluiten bij een kolonie (XBW) en deze daarmee punten toewijzen. Ook door het oplossen van de raadsels kun je vervolgens punten verkrijgen. Met hoe meer man je bent, met hoe meer je de puzzels kunt gaan oplossen. Doen dus :cool:

    Vul in ‘play’ om binnen te komen.
    Druk op ‘join existing colony’

    We gaan allemaal verder met team XBW. dit team heeft de volgende Code:

    43382484

    en druk op het miertje.

    Omdat niemand precies weet hoe er vooral veel punten gescoord kunnen worden is deze thread er nu. Post hier als je een goede manier weet om veel punten binnen te halen. Vertel op welke manier je dit gedaan hebt, zodat de rest het ook kan doen!

    Maar ga vooral niet stomweg lopen blaten!

    Overleg onderling op de chat of op msn kan vaak leiden tot betere oplossingen of meer concrete vragen ;)

    De chat is hier te vinden: http://archief.xboxworld.nl/chat/

    Een voorbeeldje. Als je naar dit gedeelte gaat: http://www.ourcolony.net/canvas/ kun je zelf een challenge verzinnen. Dus een zelf een opdracht maken die xbox-gerelateerd is, en waarbij mensen ook een beetje kunnen puzzelen. Als dit goed lukt kunnen hier als het goed is ook rewards voor ontvangen worden:

    [​IMG]

    Bonussen die we kunnen binnenslepen:

    * challenges halen (doh)
    * haal nieuwe deelnemers binnen!
    * Print het onderstaande plaatje uit en ga ze ergens opplakken, en maak er een foto* van. Die foto kun je dan uploaden op ourcolony.net. Als het goed is kun je hier ook punten mee verdienen.
    [​IMG]
    * contributions (zoals hierboven bescheven) binnenhalen.
    * [*later meer hier komt]

    Als mensen wat meer uitleg willen over het spel klik dan hier! Dit is de startpost van Kobold en hier wordt nog het een en ander uitgelegd.

    * Er komt later nog een foto's thread in de GM waar dat ook wordt uitgelegd.

    Let's play people! :cool:

    Op- of aanmerkingen? PM me!
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2005
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    FAQ

    |
    |
    |
    \/
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2005
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Our Colony – Frequently Asked Questions

    1. Wat is Our Colony?
    Our Colony is een alternate reality game waarin groepen internetters (“colonies”) op verschillende manieren punten kunnen verdienen. Niemand weet exact hoe het werkt, en het doel van het spel is dit te ontdekken. Het enige wat zeker is, is dat dit spel op één of andere manier gelinkt is aan de opvolger van de Xbox. Naar alle waarschijnlijkheid kan er met dit spel informatie over de “Xbox 2” gewonnen worden.

    2. Hoe doe ik mee?

    · Ga naar http://www.ourcolony.net/

    · Vul “play” in, en klik op het miertje

    · Klik op “join existing colony”

    · Vul de code van de XBW colony in: 43382484

    Je moet nu een user account aanmaken, dit spreekt voor zich. Als je dit gedaan hebt zit je in de XBW colony.

    3. Ik zit er in, wat valt er te winnen?
    Dat is de grote vraag! Alle teams hebben bijv. kleine plaatjes gekregen van iets wat op een Xbox-controller lijkt. Het lijkt erop dat door het volbrengen van challenges informatie over de opvolger van de Xbox gewonnen kan worden.

    Er is ook een ranglijst. Het is op dit moment volstrekt onduidelijk wat de colony die aan het eind van het spel de meeste punten heeft verdient. Toch zijn alle colonies fanatiek bezig punten te scoren.

    4. Hoe zit het met de challenges?
    Ga hiervoor naar het xbw forum: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=70711

    5. Hoe verdienen we punten?
    Dat is dus de vraag! We verdienen punten door nieuwe leden te werven en door challenges op te lossen, maar dit is lang niet genoeg om boven aan de ranglijst te komen. Op het forum kun je lezen en meedenken over hoe we punten zouden kunnen verdienen: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=70712

    Our Colony – Trouble shooting

    6. Ik krijg het bericht “The Colony is growing quickly. Please be patient.”
    De site van Our Colony heeft een gigantische stroom spelers te verwerken gekregen de afgelopen tijd. De server was hier niet op berekend en ligt er vaak uit. Dit bericht betekent dus dat de server down is, of dat je niet meer op de server kunt omdat hij vol is.

    7. Er zijn meerdere xbw- en teamxbox-colonies, waarom is dat?
    Zoals eerder gezegd heeft de server het zwaar te verduren gehad. Door server-crashes is tot twee keer toe de xbw-colony verwijderd, en zijn we een nieuwe colony begonnen. Na een tijdje zijn de oude colonies toch weer in de ranglijst gezet. Besteed hier geen aandacht aan, we zullen enkel met de sterkste colony spelen.

    8. Ik zit in de verkeerde xbw-colony!
    Je kunt een aantal dingen doen:

    · Ga naar “join existing colony”, vul de juiste xbw-code in (zoals eerder genoemd), en vul je eigen gegevens in. Je krijgt nu waarschijnlijk de melding dat deze gebruiker al bestaat (dat ben je namelijk zelf). Als je nu terug gaat naar het hoofdmenu, opnieuw “play” invult en vervolgens op “your colony” klikt heb je goede kans dat je nu wel in de goede colony zit. (succes niet gegarandeerd!)

    · Verwijder je cookies en probeer de nieuwe xbw-colony te joinen.

    · Join de nieuwe colony met een nieuwe username.

    ------------------------------------------------------------------
    _O_ Met dank aan Eckie _O_ zijn mini-faq kan je ook hier vinden
    ------------------------------------------------------------------


    Wat kunnen we nog meer in deze thread kwijt?

    1 ) Challenges (zie challenge thread) (krijg je 10 punten + plaatje)
    2 ) Colonisten (leden of wat anders?) (meer punten dan challenges)
    3 ) Contribution (bijdrage ... vragen bedenken) (Bijdrage door zelf puzzels voor te drageb)
    4 ) Bonussen (foto's maken met het xbw colony logo)

    zoals deze (speculatie xbox 2 looks)

    [​IMG]

    Mogelijk heet de nieuwe xbox: Xbox 360 je ziet heel veel vage cirkels

    [​IMG]

    J Allard daargt het symbool van ourcolony.net op zijn tshirt

    [​IMG]

    5 ) sites van onze concurenten (nuttige links)
    6 ) Links frontpage ourcolony.net speculaties

    Op de start pagina zie je de volgende tekst:

    [​IMG]

    mogelijk moeten we wat met deze sites doen ...



    gamem8ker bestaad echt en heeft sinds maart een live account (gamem8ker)

    gamem8ker heeft ook een msn adres welke je kan toevoegen (gamem8ker@ourcolony.net)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2005
  4. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    als je bij create een raadsel neerzet wat voor plaatje moet je daar dan bij zetten? een deel van een plaatje van een xbox 2???
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee ik denk dat je dan een foto moet sturen ...of eventueel een raadsel plaatje .. er is op ourcolony.net ook een challenge geweest met een plaatje ... zoek ik straks even op .... ik denk dat je die leeg kan laten
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee hoeft niet. Als je de raadsels van de gamm8ker bekijkt zitten daar ook vaak geen plaatjes in. Alleen vage controller plaatjes op het moment dat je een vraag goed beantwoord.

    Dus je kan ook een challenge creëren zonder plaatje te uploaden.
     
  7. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    omdat er nog geen fotothread is post ik hier alvast mijn toevoeging:

    [​IMG]
     
  8. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mja, toen ik net op de site was (huh? geen error!) zag ik de upload fuctie weg was. Dus we wachten eerst dat maar even af. Denk dat er in een te korte tijd veel te veel binnen is gekomen, en dat de boel overbelast is geraakt.
     
  9. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb het plaatje net wel geupload.. hij was traag maar er stond dat het was gelukt!..
     
  10. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nog een beetje een newbie met dit maar zit ik hier goed?
    URL=http://www.imageshack.us][​IMG][/URL]
    En waar kun je dan je challenges zien dan?
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Je zit wel goed zo te zien, alleen klopt er weer geen moer van die leader board.
     
  12. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    er is op dit moment geen challenge, en anders zie je hem op de plaats staan waar nu:
    "LAST " " 0761537082

    Your Colony has already answered this challenge"

    dit staat
     
  13. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me aan wil melden krijg ik dit:
    The Colony is growing quickly. Please be patient.
    :confused:
     
  14. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    oww ok ik snap het thanks.
     
  15. RoBu

    RoBu Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 8 apr 2005
  16. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    deze posts zijn gezet in overeenstemming met mods.. dus ik denk niet dat jij hier iets op aan moet merken en gewoon ontopic blijven... dat geld voor de andere ook..
    @Angelus: Als je verder dan je neus lang kijkt zie je dat er in deze thread *3e post* een FAQ is over ourcolony.net met daarin antwoord op je vraag..
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2005
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Voor challenge vragen graag in deze thread poste

    Deze game heeft met de Xbox 2 te maken en de vragen zijn xbox gerealateerd vandaar dat Kobold de oude thread hier heeft geplaatst.

    We moeten nu foto's maken van onze omgeving en deze posten voor onze colony ... als je nog niet aangemeld bent op ourcolony.net meld je dan aan ....
     
  18. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk dat is nu juist het probleem ik probeer nu al meer dan een dag me zelf aan te melden bij die andere Colony van Xbw maar het lukt gewoon niet meer.
    Ik heb alle cookies weg gegooid en ik heb zelfs spyware alles weg laten halen.
    Maar iedere keer gaat hij niet verder dan de registratie scherm.
    Als ik alles ingevuld heb en ik druk op done dat komt die scherm van The colony is growing quickly. Please be patient. Maar als ik naar het forum op ourcolony.net gaat kom ik ineens wel in de goeie colony maar dan kan ik ineens geen plaatjes meer uploaden. Ik denk echt dat ik het gewoon gehad heb met deze gedoe. Dit site werkt gewoon niet. Ik vondt de opdrachten leuk om te doen. En ze waren als je logisch na denken niet zo heel moeilijk. Maar als het op deze manier moet dan hoeft het van mij niet.

    By The Way: Zou het niet kunnen dat ze kijken hoeveel ip's al een naam hebben op ourcolony en dat daarom die site nu voor geen meter meer werkt.
     
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat ze de ip's hebben veranderd, en dat je je daarom niet nog een keer kan veranderen.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je al een andere naam gerpobeerd? Ik heb vele accounts dus ze kijken niet naar je IP :+
     

Deel Deze Pagina