OutRun 2 demo gespeeld !

Discussie in 'Algemeen' gestart door music_maniac196, 9 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is echt niet te geloven wat er door je heengaat als je na maanden speculeren, hopen, en praten onderling dan eindelijk van je neef tussen neus en lippen door te hooren krijg: ik heb de demo van outrun 2. na veel gezeur (was nogal een groot bestand) heeft hij mij de demo gestuurd. na dik 45 minuten mijn driften getuned te hebben kan ik zeggen dat de graphics inderdaad net zoals de arcade versie zijn. en laat ik iedereen meteen maar ff gerust stellen: dat driften werkt NET ZO GOED met de gamepad van de xbox als met het stuur in de arcades.

nu even over de demo:

je krijgt geen keuze's in de splitsing, je gaat telkens naar links. je mag 3 stage's spelen. er zijn 2 ferrarie's te spelen. de F50, en de 360spider. de drie oude deuntjes uit outrun zijn aanwezig, maar geen enkele van de nieuwe nummers. ook krijg je geen hall of fame. wel kan je jezelf via live met anderen meten. of dit lagvrij gaat weet ik niet, want ik heb geen live.

als je het spel laad, krijg je meteen dezelfde demo te zien als dat je op de kast ziet. het is niet te geloven, maar er is geen pop up te bekennen ook al kan je mijlen ver zien. de weers effecten zijn ook mooi gedaan. de zon die je verblind in level 2, en de reflecties op het water moet je zien om te geloven.

jammer dat je geen enkele missie mag spelen (die missies kan je zien als een crazy box oefening, dus maar korte opdrachtjes. hetzei een bepaalde afstand driften, hetzei dat de rijbanen in verschillende kleuren worden weergegeven, en dan verteld je mede passagier over welke kleur je moet rijden. zo gaat dat dus in de volledige game.

nog een positief iets over de demo: je kan achtereen spelen, dus niet zoals de burnout 3 demo op de ps2 dat je telkens moet reseten.

ff wat cijfertjes:

graphics: 10. ja, ik weet het, niks is perfect, maar vergelijk dit met de kast, en je zal zien dat de xbox outrun 2 als 2 druppels water lijkt. er is werkelijk NIKS wat anders is, of wat niet aanwezig is. kan je naagaan: toen outrun uitkwam (1986) heeft het 10 jaar geduurd voor er een arcade perfecte versie kwam (op de sega saturn). nu hebben we nog geen JAAR gewacht. SEGA, bedankt !!!!!

sound: 8.9. sega heeft mazzel dat ik nog steeds gek ben op de 3 oude bekende deuntjes, maar de samples zijn best repetetief. net zoals crazy taxi hadden er veel meer in gemogen. maar de rouwe sound van je ferrarie, de zomerse klanken van "the passing breeze", "the magical sound shower", en "splash wave" maken veel goed. de nieuwe deuntjes heb ik nog niet gehoord.

playabillity: 10. tsja, ik was zo erg bang dat sumo digital het niet voor elkaar zou krijgen de messcherpe bestuuring van de arcade over te zetten, maar geloof mij, het is ze GELUKT !!! je moet ECHT tegenstuuren bij het driften, en je kan tijdens je drift de scherpte van je bocht bijstellen door meer of minder tegen te stuuren. de 2 ferrari's in de demo voelen toch anders aan ook al is outrun 2 geen simulatie maar pure arcade genot. nu zal er niemand meer twijfelen over de kwaliteiten van sumo digital.

lastabillity: geen cijfer. tsja, wat verwacht je ? de demo geeft alleen de speelbaarheid en de graphics en sound weer. want de extra's zie je niet. logies, want er moet natuurlijk nog wel wat te raden overblijven als het spel uitkomt.

totall score voor demo: 9.7. het herhalen van de samples is wat minder, maar voor de rest is voor MIJ de kous af: sega heeft het geflikt !!! dat "good feeling" gevoel dat de kast mij geeft, geeft de xbox versie mij OOK ! en dat komt voor het grootste deel door de zalige controlls. die zijn werkelijk zo goed nagebootst tegenover de kast, dat ik de controlls zelfs nog belangrijker vind dan de graphics, en DIE zijn OOK al gelijk aan de arcade.

sega gaat mijn eurotjes scoren gelijk na de release van deze zalige game. sorry sega, ik kon niet aan het orgineel komen van de demo, want ook hiervoor zou ik bereid zijn om een vergoeding voor neer te tellen. maar ik kon mijn nieuwschierighijd niet meer bedwingen. en zeg nou zelf, wie zou de mogenlijkheid laten passeeren om deze geweldige sega game uit te proberen ?

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hier ook een paar van die demo's liggen, maar wij hebben ook een completere versie van het spel, de missies zijn erg leuk, en we zullen het spel demonstreren op de PU Gameplay, en ook mensen de demo laten spelen. :)

3. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is eigenlijk te belachelijk voor worden, het is nu 03:05 snachts, maar morgen moet ik weer werken (gelukkig wel om 10:00 beginnen). maar toch bekroop mij dat "one more go" gevoel weer. ik heb de demo nu tig keer uitgespeeld op normal, en houd dan 13 a 14 seconden over bij de finish in stage 3. maar is het ook bekend of de volledige versie op de pu gameplay te koop is ? ik kom namelijk zondag (zaterdag vier ik mijn verjaardag, jippie !) en zou maar AL te graag met de full version van outrun naar huis komen ! ik ben bang dat die dvdrom dan vastgeplakt zal zitten in mijn xbox, want het is echt niet te geloven dat je nu binnen een jaar een arcade perfecte versie zit te spelen. toen ik vroeger naar de arcade's ging, wist ik gewoon dat je nevernooit een echt acurate versie thuis zou krijgen. met de power van de xbox zit dat gelukkig anders. gek he ? dat je als volwassen 38 (bijna 39) jarige nog net zo enthiousiast kan zijn over een arcade game als outrun 2. ach, het is in iedergeval minder saai dan constant naar die duffe spellshows kijken op tv.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ... en dan te bedenken dat je hem ook straks via Xbox Live kan spelen :eek: Ik heb dit spel nog niet kunnen vinden, maar door jouw mini preview ben ik wel enthousiast geworden. Ik heb de game ook suf gespeeld in de arcades, maar ook op mijn geliefde C64 en Amiga 500 ... Damm dat waren nog eens tijden

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hey, leuk verhaaltje, ik kan me voorstellen dat je in al je enthousiasme niet eerst gezocht hebt of er al een dergelijke thread bestaat. Toch is hier recentelijk al een thread over geopend: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=58929
    Omdat het nogal dubbelop is om 2 dezelfde threads naast elkaar te hebben ben ik genoodzaakt deze te sluiten. Maar zorg dat je je post even copy+paste in het andere topic zodat zoveel mogelijk mensen van je relaas kunnen genieten ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina