Overige Consoles en PC Gaming én PC hardware, software en internet weer samenvoegen!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door aggie, 26 sep 2004.

1. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Deze twee fora zijn een tijdje geleden gesplitst. Waarom? Ik vind dat er nu te veel subfora zijn! Doordat het gesplitst is neem ik soms niet eens de moeite om in één van de twee te kijken. PC Gaming/Overige consoles is alles behalve 'actief' in z'n eentje, daarom snap ik niet waarom het gesplitst is. In de aankondiging staat:

Als ik dit lees klinkt het logisch, maar ik vind dat PC Gaming/Overige consoles echt te klein is om z'n eigen voeten te staan. Ook vind ik dat deze verandering niet stimuleert om meer aandacht te besteden aan PC Gaming/Overige consoles, volgens mij is dat ook wat er nu met deze maatregel wordt geprobeerd.

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Persoonlijk ben ik dus maar wat blij dat ze besloten hebben om de boel op te splitsen. Zo interesseren overige console games (en in mindere mate pc games) me meer dan het PC hardware, software en internet gedeelte en ik ergerde me dan ook behoorlijk aan het feit dat die laatste destijds in het nog samengevoegde subforum de rest overschaduwde. En hoezo is Overige Consoles/PC Gaming te klein om op eigen voeten te staan? De voornaamste reden dat die andere zo groot lijkt in vergelijking met OC/PG komt met name doordat deze volstaat met 80.000 dezelde threads over spyware, virussen, videokaarten, pc systemen (lichtelijk overdreven voor dramatisch effect :)) en dergelijke. Als mensen ten eerste eens wat meer logisch gingen nadenken over bepaalde zaken en eens een keer die zoekfunctie zouden gebruiken zou dat wat dat betreft al een hele hoop schelen. Verder is het eigenlijk toch gewoon logisch dat je het games gedeelte afscheid van de rest of niet soms?

In ieder geval vind ik het dus prima zo en ik mag hopen dat ze het vooral zo laten.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Helemaal mee eens en niks aan toe te voegen. My thoughts exactly! :)

4. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Idd, het is nu veel overzichtelijker.

5. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Al die threads over spyware e.d. kunnen toch in 1 centrale thread? Die threads over kleine pc probleempjes/virussen en spyware blijven alsnog irritant, zelfs nu het gesplitst is want het blijven er veel. Misschien dat dat met een nieuwe regel wat aangepakt kan worden? Wat ik vooral irritant vind is dat er nu m.i. te veel subfora zijn!

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Je kunt ook gaan overdrijven. Als je al die spyware en virus problemen in een topic zou zetten zou het een grote warboel worden. Je krijgt dan allerlei quotes door elkaar heen en het wordt een hoop gezoek naar de reacties die voor jouw zijn.

Ik vind zelf ook wel dat er veel fora zijn, maar als dat niet anders kan, dan moet je ook niet gaan forceren. Het is geen schande om een nieuw topic erbij te hebben hoor ;)

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoezo teveel subfora? Er is er welgeteld eentje bijgekomen, is dat nu echt zo'n probleem dan?

Tja, en wat betreft die eindeloze brij van met name spyware e.d. threads zou je wellicht kunnen denken aan een paar sticky threads. Hoewel niet ieder probleem hetzelfde hoeft te zijn zie je wel constant dezelfde antwoorden verschijnen. Dus dan kan je misschien beter een thread aanmaken waar iedereen met spyware problemen in kan posten en waar in de openingspost de gebruikelijke oplossingen staan vermeld zoals ad-aware, spybot e.d. met daarbij links waar je deze kunt downloaden. En wellicht kun je dat dan ook toepassen op threads betreffende online dvd/gameshops waar ook nog wel eens om gevraagt wordt, al zit je dan misschien bij die laatste weer wel met de vraag of het spam is. Als je ze dan ook nog sticky maakt voorkom je dat mensen er toch nog threads voor openen aangezien deze threads anders weer naar beneden zakken.

8. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoelde niet 1 supergrote centrale thread met alle spyware, virussen e.d. of in die richting, maar specifeke centrale threads. Bijv. één voor virussen. Maar dat is niet de reden waarom ik deze twee fora samengevoegd wil, ik wil ze vooral weer samengevoegd omdat ik vind dat er te veel subfora komen. Ik vind het niet zó een probleem, ik kan er heus wel mee leven! Het was eerder een suggestie/opmerking, maar ik zie dat ik weinig steun krijg :'-( :p

9. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat er te veel subfora zijn. Ik weet dat er maar 1 is bijgekomen maar ik vond het al een beetje 'druk'.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Er worden inderdaad ongelofelijk veel threads geopend over Spyware. En wat is telkens het antwoord?

Download Ad-aware en Spybot en dan is het probleem opgelost.
    Waarom zien mensen met dat probleem die threads niet, voordat ze een eigen thread daarover openen en toch het zelfde antwoord kunnen verwachten!

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Jawel, maar ik zie ook vaak gebeuren dat iemand dat maar voor het gemak even neerzet, terwijl dat het probleem helemaal niet oplost. Ik neem aan dat in de meeste gevallen degene die een virus heeft allang Ad-aware of een spybot heeft gebruikt.

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tsja, als er een subfora teveel is in mijn ogen dan is het 'Soapbox' wel. De bedoeling daarvan was dat members threads konden openen die mogelijk opgenomen konden worden in het Xbox Magazine, maar er werden ten eerste al nauwelijks threads voor gebruikt en nu zie je dat ze daarvoor zelf maar sticky threads/polls aanmaken. Dan kunnen ze dat toch eigenlijk ook net zo goed in het Xbox Magazine subfora zetten als je het mij vraagt en Soapbox opdoeken. De andere door members aangemaakte threads passen dan gewoon in het Games Forum en Algemeen/Discussie.

Dan is er weer subfora minder en is alles weer precies bij het oude Aggie ;)

Laatst bewerkt: 26 sep 2004
  13. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of jij helderziend bent maar ik vind idd dat Soapbox een typisch voorbeeld is van wat ik 'te druk' vind :) . Nu vind ik het nog niet zo erg, maar als straks bijv. Halo 2 uitkomt, wordt er hoogstwaarschijnlijk een wisselfoum bijgemaakt...

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik vind het nu veel handiger dan eerst.
    Dit omdat ik me maar weinig interesseer in het Hardware gedeelte, dus dan heb ik daar ook niet veel te zoeken.
    Toen het nog samengevoegd was, werd er niet zo veel aandacht besteed aan het Game gebeuren op de PC maar meer aan de Hardware.
    Nu is dat niet meer, en van mij mag het zeker zo blijven.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ben ik met je eens, alleen zijn er afspraken gemaakt met XBM dat zij die forumruimte mogen benutten. Dat kun je natuurlijk niet zomaar in de prullenbak smijten ;) Maar als het aan mij ligt worden die 2 fora ook samengevoegd. Helaas ligt het in dit geval niet aan mij...

16. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Pc Hardware veel intressanter dan games, en die threads bekijk ik niet eens. Dus ik vind het wel mooi dat er een subfora'tje zit met alleen hardware. Ik vind het mooi dat ze opgesplitst zijn :).

Deel Deze Pagina