Overzichtelijkheid grote topics

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door De Maki, 27 nov 2003.

1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen kent wel die gigantische topics in de games-sectie, zoals bijvoorbeeld de PGR2 draad, True Crime draad, enz.

In deze topics worden vaak best interessante dingen gezegd, maar door het gigantisch aantal reacties is het erg lastig om iets terug te vinden. Ikzelf ben bijvoorbeeld niet zo'n actieve poster in die topics, maar afentoe wil ik wel ff wat belangrijke feitjes weten zoals wanneer komt ie uit, waar kan ik er meer over vinden, belangrijkste problemen in het spel en meer van dat soort dingen.

Mijn idee is om bij deze gigantische topics de openingspost regelmatig te updaten met een soort FAQ zodat mensen zoals ik niet het complete topic hoeven door te spitten. Dit voorkomt waarschijnlijk ook een boel frustratie van mensen die voor de zoveelste keer een vraag stellen die blijkbaar al 15 pagina's daarvoor uitvoerig is besproken.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Precies mijn idee dat ik al maandenlang probeer door te drukken maar niemand bij de modjes nam de moeite er ook maar enigszins naar te luisteren....

3. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien hebben ze het wel te druk met andere zaken?

4. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En wat kan er gedaan worden om te zorgen dat ze wel luisteren? Ik neem toch aan dat als modjes de tijd hebben om de reacties bij te houden toch ook wel inzicht hebben in de vragen die veel gesteld worden. Het enigste wat er dan hoeft te gebeuren is deze vragen + antwoorden op te nemen in de openingspost.

Voordeel hiervan is dat je als mod eenvoudig users kunt wijzen naar 1 locatie waar de info is terug te vinden ipv te moeten melden dat ze zelf maar moeten zoeken in het topic.

V3? :+

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Het idee is wel goed, maar heeft iedereen wel zin om die moeite te doen ? Ik kan me voorstellen dat veel mensen dan zullen zeggen van, "Ze hebben toch zelf ogen om het op te zoeken,...[..]" of "Ik start geen tread, laat een ander dat maar doen, want anders moet ik die heel lijst bijhouden en daar heb ik ook weer geen zin in".
    Goed idee, maar misschien werkt het wat minder..

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij ook niet alleen de taak van de persoon die de topic start aangezien hij of zij bijvoorbeeld ook niet kan weten dat het topic een gigantisch suc6 wordt.

Dit lijkt mij dan ook primair de taak van modjes eventueel aangevuld door de topicstarter

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Iets meer van de voorgeschiedenis;

We dachten dat de [Centraal] topics ons konden helpen, maar door een toch altijd wel onduidelijk blijvend beleid daarin (niet iedereen neemt de moeite het te snappen, daarnaast blijft het een grijsgebied) verliep dat uiteindelijk minder dan gehoopt en hadden we met zijn allen besloten de [Centraal] topics wat terug te brengen. Hiermee niet de normaal toch al grote topics uit te bannen, maar om die reguleren 'van boven af' wat terug te brengen.

Voor de bekende terugkomende vragen (die jij ook noemt) had IK graag gezien dat er inderdaad wel iets van regulering kwam in de vorm zoals jij bespreekt. Topic waarin in het algemeen gepraat kan worden over games beter afkappen in delen én de openingspost voorzien van veel informatie om terugkomende vragen te voorkomen.

Vooralsnog is iedereen te beroerd geweest daar op te antwoorden dus... Hopen dat dit dat doet veranderen.

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dit vind ik een erg goed idee. Enkel met het neerzetten van de releasedatum en wat 'hot items' over de game (vragen, antwoorden, mededelingen) kun je al veel duidelijk maken.

De topicstarter kan toch ook gewoon zijn eigen first post editen? Een combo van mods + topicstarter die het bijhouden lijkt mij wel een mooie oplossing. Mods hebben natuurlijk ook geen 24/7 baan, dus zullen niet alles zien.

Goed voorstel wel :)!

9. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    In de volgende versie van vB3 kun je in threads zoeken. Helaas gaat het met de ontwikkeling daarvan niet al te snel, ze hebben juist de betareeks afgerond. XBW V3 is helemaal met vB3 verweven, waardoor we V3 alleen kunnen uitgeven als vB3 stabiel is.

(vB = vBulletin, forumsoftware)

10. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij de Maki, kan ook niet anders dat dit zijn idee is aangezien meneer in het dagelijks leven vrij efficient leeft, studeerd(e) en denkt. :D

XBW heeft gewoon meer *MMM's nodig.

*Maki Mentaliteit Mods

11. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Kun je het maximum aantal posts per topic hier niet op 255 zetten ofzo? En dan het maximaal aantal reacties op 1 pagina op 100. Scheelt al een stuk in overzichtelijkheid.

Of misschien maar eens een algehele donatie op gang brengen en dan de forumsoftware van Android gaan gebruiken, als ze interesse hebben. Dat forum van FOK! werkt namelijk een heel stuk fijner als deze.

Ik ben op zich wel bereid om daarvoor te doneren, als user zijnde (niet het hele bedrag, duh ;) )

Laatst bewerkt: 28 nov 2003
  12. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Haha, het aantal modjes dat nu op het forum rondzwerft is meer als voldoende volgens mij, daarbij komt dat als je van dit soort populaire threads alle belangrijke info in de beginpost wil zetten dit ook nog vrij lastig is aangezien je die thread dan zorgvuldig moet volgen om alle info er uit te filteren. Dat komt dus op hetzelfde neer als dat je alle pages stuk voor stuk door moet, alleen geld dit nu voor 1 persoon (mod/topicstarter) en niet voor al die mensen die datgene ook willen weten.
    Het is een keus die je maakt, voer je dit in bij alle populaire threads dat het verplicht is, of laat je de topicstarter zelf die keuze moet maken?

En daarbij komt ook nog je dan in de FAQ of een nieuw beleid moet opnemen wat er dan precies in die eerste post opgesomt moet worden. Zijn dit alleen de release date,de website van de uitgevers en wat algemene info of maak je dit veel uitgebreider?

Een paar puntjes waar over nagedacht kan worden:)

13. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Dit kan je al zelf instellen in je profiel, en om dat dit te generaliseren lijkt me geen goed plan :) Het is nl maar net wat je lekkerder vind lezen, veel posts op 1 pagina (vrij onoverzichtelijk) of maar een stuk of 10 op 1 pagina wat het al meteen een stuk overzichtelijker maakt per pagina:)

14. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Denk je nou echt dat mensen de FAQ lezen?

15. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ah, ik zie dat ik nu 50 ipv 40 in kan stellen. Naar mijn idee nog te weinig. Maar ik vind het overzichtelijker, want:

1) Het maakt CTRL+F efficiënter
    2) Het is makkelijker te onthouden op welke pagina iets staat, 1, 2 of 3 in plaats van 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ---- 25 etc.

16. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt uiteraard de topicstarter niet verplicht stellen dat hij zijn openingspost moet gaan bijhouden aangezien je vooraf niet altijd kunt voorspellen of het een goed lopend topic gaat worden.

Het lijkt mij zoals ik eerder al zei primair de taak van de modjes om bij de grote topics de openingspost bij te werken indien noodzakelijk. Als de topicstarter een actief poster blijft in zijn topic dan is het ook gedeeltelijk zijn verantwoordelijkheid om de informatie in de openigspost up to date te houden.

Mij lijkt het niet noodzakelijk om in de FAQ op te nemen welke info er per se in een openingspost geplaats moet worden omwille van dezelfde reden als hierboven al genoemd; je kunt niet weten of je een groot topic "veroorzaakt".
    Welke informatie er in een openingspost van een groot topic moet komen zou je kunnen vastleggen in de richtlijnen waar de moderators zich aan houden. Als je daar bijvoorbeeld in opneemt dat topics die boven de 100 posts komen in de openingspost de volgende informatie moeten bevatten (puur als voorbeeld voor grote topics in het games-forum):
    • Naam spel
    • Uitgever
    • Website
    • Release datum
    • FAQ

17. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan nu toch ook al, of mis ik iets? Ik kan op dit moment in ieder geval de info vinden die ik zoek met behulp van de huidige zoekoptie in het forum en op xbw.nl. Het ligt gewoon aan een aantal members die niet de moeite nemen op de zoekoptie te gebruiken en domweg hun vraag posten, die al een keer is beantwoord...

Zoekmogelijkheden:
    - Search entire posts
    - Search titles only

Weergave mogelijkheden:
    - Show results as posts
    - Show results as threads

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Maar aangezien 'men' het niet respecteert dat we mensen daar op wijzen en zelfs voor waarschuwen kunnen we misschien beter eerst kijken naar mogelijkheden om het te voorkomen - Zoals het plaatsen van informatie op pagina 1 van het topic.

19. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Inzamelingsactie voor betere forumsoftware is geen optie, Wouter? :p

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben niet op de hoogte van de kosten van een Android systeem, en dat kon ik zo snel niet vinden ook. Daarnaast ga ik niet over de financieën en zou ik dat dus alsnog met iemand anders moeten bespreken :)

Deel Deze Pagina