Eej, ik heb nog niet echt op de site gekeken dus mischien zijn mijn vragen al wel 1000 keer gesteld, toch hoop ik dat iemand ze kan beantwoorden... 1. Ik wil graag een dolby-surround computer boxen set kopen, Hoe moet ik deze aansluiten op m'n xbox?? Moet je dan per se de advanced scart cable hebben om dolby surround mogelijk te maken? 2. Wat is het verschil tussen dolby digital en dolby surround geluid? Of is dat hetzelfde? 3. Ik heb een system link kabel voor mijn xbox gekocht. Maar kan je nou ook meer dan 2 xboxen op elkaar aansluiten? Wat moet je hiervoor kopen? Alvast bedankt voor de antwoorden computer
1.ja je moet een AV kabel hebben. die heeft een OPTISCHE uitgang en die HEB je gewoon nodig. punt uit. 2. verschil zou ik niet weten, bestaat dolby surround wel? anders denk ik dat het 2 benamingen zijn voor hetzelfde. 3. denk een hubje?
Ik weet niet als ik juist ben, correct me if i'm wrong: 1. ja daar heb je een advanced scart voor nodig 2. weet ik niet, digital is waarschijnlijk beter kwaliteit 3. ik denk met een hub, maar ben het niet zeker Sorry als ik je nie veel help, maar kheb mijn best gedaan
3 - Dat kan, daarvoor heb je een hub nodig en gewone ethernet kabels (en dus geen crossed, zoals de system-link kabel die je gekocht hebt).
Maarre moet je niet een kastje of zo kopen waar je gewoon een paar system link cables in kan pluggen?? Dat dat kastje ze dan verbindt ofzo??? Want ik heb dat ding waar jij 't over heb nog nooit gezien
Nee dat kan jammer genoeg niet. Systemlink kabels zijn eigenlijk niets meer dan normale crosscables maar dan moet een duur merkje erop. Mijn tip dus koop een lekkere lange linkkabel, van 10 meter ofzo en bespaar alsnog 20 euro. Maar dat even buitenwege Wil je linken met meerdere Xboxen gebruik dan een Hub. Daar plug je je Xbox op in met een straight cable. Dus niet een crosscable zoals de systemlinkcable. Een straight kabeltje kost per 10 meter ong. 10 euro ofzo. Nog even naar Carlo T. gericht 1) Je moet een een advanced scartcable of een andere kabel van het zelfde soort hebben. Anders kun je niet genieten van de kwaliteit waar je zoveel geld voor hebt betaald... 2) Dolby Digital is zover ik weet beter. Zuiverder geluid e.d. Maar ik ben geen kenner op dat gebied. Kijk anders even in deze of deze thread. Lijkt me inmiddels duidelijk
Dolby Digital is digitaal dus 1 en 0 (tot aan je decoder) Dolby Digital is 5 +1 OF 6 + 1 speakers Dolby Surround is Analoog (dus golven van veel stroom tot weinig stroom) Dolby Surround is 3+1 speakers in de meeste gevallen
Dolby digital is niet alleen 5.1 geluid maar is ook nopg via een optische kabel doorgeven wat digitaal is en ook zonder kwaliteits verlies. Dolby surround stelt niet veel voor, maar de surround die de xbox gebruikt is dolby pro-logic hiermee kan een receiver een surround geluid van maken ,door speciale agloritmes maakt de receiver van een stereo geluid een surround geluid. Je hebt dan 1 center en 2 front(links, rechts) en 1 achterkanaal.
bedankt voor de antwoorden allemaal, ik begrijp 't alweer ietsje beter. Laatst wilde ik een computerboxen set gaan kopen : Logitech z-640 Maar die man daar in de winkel zei dat 't niet kon aangesloten worden omdat er geen optische uitgang ofzoiets op zit ¿?¿? Kan iemand mij, in normaal nederlands zonder computertaal uitleggen hoe ik me xbox hier tog op aan kan sluiten . Want diezelfde set stond geloof ik in xbm nr. 3 dus het moet wel kunnen denk ik.
Er zijn drie verschillende setjes van logitech, je hebt de: 340 - 2.1 configuration • 33 Watts kost 50 euro 540 - 4.1 configuration • 40 Watts kost 68 euro 560 - 4.1 configuration • 400 Watts • THX® Certified kost 221 euro 640 - 5.1 Configuration • 51 Watts kost 100 euro 680 - 450 Watts • 5.1 Configuration • Dolby® Digital & DTS® Hardware Decoding • THX® Certified kost 370 euro als je m rechtstreeks op je xbox via de optische ingang wilt aansluiten zul je dus de 680 moeten hebben. THX is volgens mij een of andere "kwaliteits-keurmerk" achtig iets. voor de adressen van deze prijzen tweakers pricewatch
Het aantal watts zegt nix maar de 680 klinkt wel mooi in vergelijking met andere huis tuin en keuken setjes. als je persee wil weten hoe hard ze gaan moet je kijken naar het aantal Db op 1 op 1 meter(kwenie niet meer hoe dat precies op te schrijven)
k weet et (van die watts), is die 680 goed te vergelijken??? heb nu sony 5.1 met een hk receiver (pro logic1) niet echt super vooral met muziek, k denk dat ik dit spul toch maar hou tenzij die 680 super goed is natuurlijk, k heb namelijk een low budget
het verschil tussen dolby en digitaal is dolby suround maakt gebruik van slechts een surround kanaal terwijl digitaal 5.1 over twee kanalen beschikt daardoor kan digitaal een precisere lokalisatie van de geluiden weer geven (je hoort beter waar bv de auto of vliegtuig vandaan komt) en digitaal kan betere geluideffecten weer geven wat meer hoor genot opleverd als je moet kiezen pak dan digitaal 5.1
Goldenheart4 niet uit je nek gaan lullen hè een pro-logic signaal maakt gewoon gebruik van het stereo signaal dat hij binnen krijgt en dolby digital heeft 6 afzonderlijke signalen die hij gebruikt. En dat van of hij beter klinkt als een sony weet ik niet. ik heb ze natuurlijk nooit bij elkaar gehoord.