Bullshit.
Dit is niet waar.
Je moet java hebben om java sites te kunnen draaien.
Dan de ts nog ff helpen
- Welke scripttalen zijn er en hoe onderscheiden ze zich?PHP, ASP, ASP.net, CGI.
PHP is de meest gebruikte scripttaal en ondersheid zich ten opzichte van asp door de c-alike accolades {} En is ook de snelste van de 3
ASP is van microsoft en is heel sexy. Ik gebruik het zelf en ben er tevreden over ookal mist het nog een aantal dingen.
Je gebruikt de taal vbscript hierin.
ASP.net is vrij nieuw en word nog niet op grote schaal toegepast. Je kunt c# of vb.net gebruiken om je code te schrijven. alle html MOET gescheiden zijn van de code. Dit is 1 van de grote voordelen van ASP.net
CGI is verouderd en word weinig meer gebruikt. Ik heb er geen ervaring mee. Volgens mij schrijf je met de taal perl hierin.
- Wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen tabellen en frames?Frames deelt de pagina op in verschillende andere pagina's
Tabellen maken gewoon een tabel in je pagina. Let op: tabellen zijn niet bedoeld voor lay-out, gebruik hier liever css + div/span voor!
Dan heb je verder nog databases. Hier zijn er veel van. Access, Mysql, postgresql, mssql, oracle enzovoort.
Vermijd access dit is niet voor websites bedoelt.
Mysql kent vele gebreken (stored procedures of views ??) en is vooral goed voor de middelgrote websites.
mssql is stukken beter, kent views trigger stored procedures en is sneller.
Oracle, sjah, dat is gewoon de ultieme rdbms. Alles is retesnel en kan gigantisch veel data bevatten. (in de miljarden rows)
Postgre heb ik geen ervaring mee maar het schijnt ook lekker te werken.
Je hebt er nog veel meer maar dit zijn de bekendste!
Ik hoop dat ik je zo geholpen heb