Hey k weet echt niet hoe dit programma werkt. Ik snap er echt niets van. Ik hoef geen drastische dingen te kunnen, maar ik wil bijv zoiets maken: Kan iemand me misschien uitleggen hoe je zoiets maakt? Ofis dat te ingewikkeld om zo ff uit te leggen?
zoek op google naar paint shop pro tutorial en je krijgt vast wel een site waar alles goed en duidelijk word uitgelegd, En voordat je zo iets maakt als wat jij daar hebt staan als plaatje ben je wel een halve dag verder de eerste keer, Maar suc6
Dit is vrij drastisch hoor...okee, het is niet het moeilijkste van het moeilijkste maar toch behoorlijk lastig.Komen een boel technieken bij kijken.
Je kan mischien beter photoshop gebruiken, ik heb ze allebei, maar photoshop vind ik toch iets simpeler. (ik heb paint shop pro in het engels en photoshop in het frans, maar photoshop gaat me toch beter af.) Voor photoshop heb je volgens mij ook veel meer tutorials. _0/
Jah maar kan iemand me in iedergeval verzekeren dat het bovestaande plaatje mogelijk is met paint shop pro?
Misschien is het verstandig eerst zelf ff na te denken ipv iemand de hele boel te laten uit leggen. PSP (PS ook trouwens) is gewoon een kwestie van veel doen en proberen, maar hier een kleine uitleg, de rest moet je zelf een beetje proberen, met vallen en opstaan word je tenslotte groot.... Oja Fireworks is hiervoor ook wel een makkelijk proggie, maar ik wil niet nog meer bomen planten in je toch al drukke bos Hier de uitleg, voor details over hoe en wat moet je toch echt te tutorial zoeken van het proggie, ik ga niet helemaal knop voor knop uitleggen waar alles zit. Deze dingen zijn trouwens algemeen en kunnen in Paintshop Pro, Photoshop en Fireworks 1. Alle plaatjes zoeken, dus kop van die gast, tekst (tenzij je zo'n font op je pc hebt staan), plaatjes van lieveheers beestje (of wat het ook mag zijn), plaatje van de tag en eventueel zo'n plaatje van dat rooster, want dat ga je niet voor je lol maken. 2. De plaatjes moet je dan in layers over elkaar heen leggen, de layers moet je dan aanpassen qua effecten of transparancy. Hierdoor komen sommige lagen meer naar voren en anderen meer naar achteren. Veel oefenen hiermee en je bereikt vanzelf een goed resultaat. Layer van het rooster ligt hoger dan de layer van de kop, maar wanneer je dan de layer van het rooster transparant maakt of een bepaald effect geeft zal hij zoals hier het hoofd laten zien 3. De plaatjes van de beestjes/tags/stippen erin, je kan eventueel de tool gebruiken om grijze rondjes te maken in het plaatje en dan plak je in zo'n rondje een goed uitgeknipte tag of het beestje 4. De tekst is hetzelfde verhaal als bij het hoofd, die layer ligt net onder het rooster , doordat je al de layer van het rooster aangepast hebt voor het hoofd, zal hij bij de tekst (wanneer je de tekst onder het rooster plaatst) ook doorschijnend worden. 5. Tja, die lijnen is een apart verhaal, dat kan een plaatje zijn, dan kan ook een lang werk aan lijnen trekken en rondjes trekken zijn, zelfs effecten zijn mogelijk. Dit verschilt wel per proggie en is gewoon proberen en/of tekenen om het gewenste resultaat te krijgen. Nou een hele uitleg, eigenlijk komt het neer op proberen, kloten met layers (lagen dus), niveau's aanpassen (welk plaatje moet over welk plaatje => arrange) en zorgen voor goed uitgeknipte plaatjes of plaatjes waarbij je de randen netjes gewist hebt. Reken wel een hoop tijd voor een mooi plaatje, tis geen 5 minuten werk.. succes
Goede uitleg timmio. Ik zelf gebruik veel Fireworks, makkelijk programma ( makkelijker dan Photoshop 7.0 )
ik gebruik idd ook fw, maar de ene vindt dat makkelijk de andere weer iets anders, tis maar wat je gewend bent denk ik. Ik ben begonnen met PSP, daarna fireworks en ergens d'rtussen nog adobe, maar dat vond ik meer zo'n effecten proggie dan dat je je eigen dingen ermee kon maken.
Uistekende uitleg, puntje erbij voor jouw! Ik gebruik als jaren PSP (al sinds versie 3/4 ofzo) en als je het eenmal gewend bent, dan voelt PS gewoon onnatuurlijks. Het is iets heel vreemds maar PSP voelt gewoon authentieker en minder wannabe dan PS.
Ik heb in The green mile een onderwerp gezien over Photoshop tournament 3(oid) Daar tunen mensen in Photoshop (of andere vergelijkbare programma's) de auto die daar gegeven wordt. Ik zit ook weleens wat te kloten in psp 7 en wil ook best wel een keer daaraan meedoen. Maar ik zou gewoon niet weten hoe je zoiets kunt tunen. hoe je donoronderedelen erop zet of dergelijken. Ik weet dat er tutorials bestaan en ben zeker niet te lui om ernaar te zoeken maar ik wil wel graag weten of iemand mij kan zeggen dat ik dat er ook in zou kunnen vinden. Hoe je dus een auto verlaagd, stickers toevoegd enzo. want naar mijn idee gebruiken ze in tutorials geen auto als voorbeeld...(maar misschien heb ik er wel een verkeerd beeld van) Conclusie: kun je in tutorials ook vinden hoe je een auto kunt tunen.
natuurlijk kan dat .Maar je kan gewoon mee doen hoor.Je hoeft niet goed te zijn en als er iets niet lukt zal er vast wel iemand zijn die uikomst bied.Er zijn vrij veel tuts over het verlagen etc al zijn deze wel voor photoshop.Het is vrij gemakkelijk.Bijv een bumper erop zetten (dit f uit photoshop perspectief ik neem aan dat er vergelijkbare tools in psp zijn) -zoek met google een getunde auto met een vergelijkbare hoek selecteer de bodykits die jij wil gebruiken uit. -copy paste in de gegeven auto. -Met free form tool /perspective tool zo verplaatsen dat alles goed aansluit. Verlagen is nog makkelijker. selecteer de auto als in de pic. en met de move tool naar beneden verplaatsen voor goeie tuts (photoshop maar al is het maar voor een id) www.digimods.co.uk www.good-tutorials.com (search car)
bedankt Ik ga thuis effe een beetje bezig en wellicht doe ik de volgende ronde wel effe mee. Want...je hebt gelijk. Ook als je niet zo super goed bent kun je meedoen. Want van andermans tips kun je ook were leren. |
Ook de auto een andere kleur geven is best simpel. Je kan met een tool de hele auto selecten, op Ctrl+U drukken en dan op colorize drukken
dit werkt aleen in photoshop bonecrusherrr. .DEr zal vast wel een vergelijkbare functie zijn in psp maar imo niet door ctr-u te drukken