Pal-50-60 Probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pachmo, 8 dec 2011.

1. Pachmo

Pachmo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Allemaal,

Ik zit met het volgende, we hebben hier een Phillips 42PF5320/10 plasma tv staan, doet het al jaren goed maar sinds een paar weken hebben we een X-box360, deze aangesloten op de tv middels de geel/rode/witte chinch stekkers.
    Nu is het dat bij bepaalde spellen de instelling naar pal-60 moet, stel ik de x-box in op pal 60 dan is het beeld 3X niks (Wazig en onduidelijk) ook is het net of het beeld enorm op zijn donder krijgt (net zwarte hagel in het scherm).
    Op pal 50 is er niks aan de hand, mooi scherp en snelle beelden worden goed weergegeven.
    Maarja, we willen natuurlijk ook de nieuwe spellen spelen (Forza4, MW3 enz....)
    Nu heb ik overal op internet zitten struinen maar kan eingelijk niet vinden over dit fenomeen,

Wie weet wat het kan zijn, moet ik nog iets in de tv veranderen of kan hij het gewoon niet aan.
    DVI wil niet, sluit ik x-box aan op dvi dan zegt tv, beeld niet ondersteund, terwijl we wel gewoon de sateliet ontvanger op de hdmi naar dvi hebben draaien zonder problemen.

Pachmo

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik neem aan dat dit een ouder model philips is?

Die konden max 1080i aan, maar kijk maar s in de handleiding (die eventueel ook vaak online te vinden is)

De ellende is dat je voordat je de xbox met dvi aansluit op de philips, de xbox al op een resolutie moet staan die de philips aankan. Gewoon ff wat dingen proberen.
    Het spelen op een non HD resolutie heeft weinig zin, want je mist gewoon teveel moois van de games.

Vaak konden die oudere hdtv's geen 60 hz aan, dus die games kan je niet spelen als de tv het niet ondersteunt.

Nogmaals: je moet echt de dvi gebruiken om echt mooi te kunnen gamen. Succes!

Heb ff voor je gekeken en dit staat in de handleiding

http://download.p4c.philips.com/files/4/42pf5320_10/42pf5320_10_dfu_nld.pdf

De DVI connector ondersteunt volgende TV en monitor display
    modes:
    EDTV 640 x 480i
    HD SDTV 640 x 480p
    720 x 576p
    HDTV 1920 x 1080i

Dat betekent dat je de xbox eerst op SD moet zetten en wel op 720x576. Daarna zet je ze beide uit en sluit je de xbox met hdmi - dvi aan op de tv.
    Vervolgens zet je beide apparaten aan en hopelijk heb je dan beeld.
    Daarna naar de instellingen van de console en zet je m bij Settings Display op 1920x1080i (let op, niet hoger dan i)

Er zit ook een verloopstekker bij van dvi naar componenten (3 tulpjes rood groen en blauw) en dat kan natuurlijk ook)

Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  3. Pachmo

Pachmo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry34,

Bedankt voor je info.
    Tv is inderdaad al een wat oudere tv, namelijk 6 jaar, maar geeft nog steeds een super beeld (Plasma)
    Ben ermee bezig geweest en ja heb nu een mooi strak beeld, tv moest niet op hd staan maat op pc instelling, vandaar uit kon ik de 1920X1080 selecteren.

Het enige wat nu nog rest is dat ik er geluid uit krijg omdat dit niet door de dvi wordt weergegeven.
    Zijn er ook hdmi > dvi kabels waar ook nog een extra kabel aanhangt voor het geluid.
    Of kan ik beter een toslink kabel tussen x-box en surround set hangen.

Alvast bedankt.

Pachmo

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Dat zou ik doen!

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Top dat het gelukt is :thumbs:

Nu nog die kabel naar je surround, want dan is het helemaal af!

6. Pachmo

Pachmo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Allemaal,

Kabels zijn binnen en natuurlijk direct aangesloten.
    Top beeld nu met een top geluid, net of je er middenin zit :thumbs:

Het enige wat ik nog heb is dat ik moet schakelen tussen beeld van X-box en beeld van de Dreambox sat ontvanger, helaas moet ik dan steeds kabeltje omwisselen maar dat is niet echt storend.

Iedereen bedankt voor de tips.:thumbs:

Pachmo

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  8. Pachmo

Pachmo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee moet de dvi delen met 2 hdmi.
    surround set heeft 4 optisch dus daar heb ik geen last van.

zowel xbox als dreambox hebben hdmi en die moeten dus op de dvi van de tv.
    pak ik een losse dvi>hdmi kabel dan is er niets aan de hand, maar zet ik de dvi>hdmi verdeler erop dan is het net dat bijde hdmi signalen niet goed doorgestuurd worden naar de tv (storing en beeld vervorming)

Pachmo

Deel Deze Pagina