PAL 60: ja/nee

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bidle, 2 nov 2003.

1. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Wie kan me vertellen wat die optie in het instellingen menu nu precies inhoud?? Nog belangriker: Wat zorgt voor betere kwaliteit?

2. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Het aantal beelden per seconde van je televisie gaat omhoog, dus alles gaat wat soepeler. Je merkt duidelijk het verschil tussen aan/uit tijdens Halo co-op o.a. :)

3. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    A)volgens mij te bevestigen dat je een xbox hebt met pal-6p
    B) de instellingen die het best bij je tv horen en zo ook eht geluid dus als je dolby surround heb dat je hem dan op dolby zet en niet op mono etc..
    maar dat van A weet ik niet helemaal zeker want mij is verder niet verschillends opgevallen

4. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    als je tv alleen pal-50 ondersteund en je zet hem op pal-60, dan zal je tv beginnen te flikkeren. Omdat hij dat niet aan kan.
    Als jou tv Pal-60 aan kan zou ik hem gewoon op 60 zetten, afentoe merk je wel verschil.

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Bedankt voor de reacties!

Mijn TV kan meer hebben dan 60. Is het dan niet zo dat als ik hem op 60 zet dat ik hem juist beperk!!???

Dus 60 is echt de max?

6. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    daar heb je goeie, dat weet ik dus niet. Ik hoop dat iemand anders daar een goed antwoord op heeft

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

60 hz is doorgaans beter. ipv 50 beeldverversingen per second krijg je er 60.

Maar let op. Bijvoorbeeld Halo draait kut in 60hz omdat hij geoptimaliseerd is voor 50hz. Kortom in 60hz schokt hij als de neten.

8. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    er bestaan ook geen 60 hz tv's had ik deze week nog in een nieuwe thread gelezen. en 60 is beter dan 50 omdat het soepeler loopt en je beperkt hem niet.

9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Sorry, maar nu heb ik nog geen antwoord. Is dus 60 de max voor een XboX?? Ik maak nu gedeeltelijk op dat als je de optie niet aan zet dat alles op 50 draait.

Wie oh wie geeft het antwoord?

Laatst bewerkt: 3 nov 2003
  10. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Bij mij loopt hij toch echt beter, en hij schokt zeker niet als de neten tijdens Halo. :{

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik zou er eens goed op letten, je zal zien dat halo op 60hz niet goed loopt. Je ziet het direct als je eerst 50hz speelt en dan 60hz. Zowel singel als multiplayer lopen minder goed. Dat zag ik ook pas toen ik 50hz speelde, en daarna 60 hz.

12. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Maar wat ik me nu afvraag is: als ik m'n xbox op pal 60 zet gaat dan een 100 hrz tv achteruit, want dat is waar ik nu over na zit te denken

13. gerjan

gerjan Guest

Uhm neej, dat zou betekenen dat als je hem gewoon op pal laat staan(50hz) dat ie nog meer beperkt wordt, het kan dus alleen maar beter gaan.

14. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Het amerikaanse ntsc systeem draait op 60 Hz daarom zit deze funcie op de Xbox, in nederland is de standaard 50 Hz. Bij een 100 Hz tv zijn geloof ik de pixels verdubbelt waardoor je een rustiger en scherper beeld krijgt, in Amerika is dit dus 120 Hz. De meeste 100 Hz tv's kunnen 60 Hz ook aan, maar soms zie je dat het beeld juist slechter wordt....zet dan de Xbox op 50 Hz. Ik heb zelf een een 100 Hz breedbeeld(philips) en heb mijn Xbox standaard op 60 Hz en nog nooit gemerkt dat de beeldkwaliteit slecht is. Maar het is niet zo dat een 100 Hz tv achteruit gaat bij 50 of 60 Hz, dit is namelijk een functie van de tv en het beeld is zowiezo scherper....anders zou je dit namelijk ook niet merken bij normaal tv kijken. ik zou zeggen probeer het gewoon uit, je ziet vanzelf of het beeld scherp is of niet en het is absoluut niet schadelijk voor je tv.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

100hz TV's zijn meestal ook 120hz.

Zet je hem op 50hz dan heb je op de 100hz twe ekeer zoveel beeldverversingen (100). En op 60hz heb je meestal 120 verversingen (mits de TV NTSc of Pal60 ondersteunt)

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je optie uitlaat staat hij op 50hz. Bij de meeste ghames is dat beter. Alleen bij halo niet, want die is aangepast voor pal50hz. Dan schokt het beeld meer in 60hz mode.

17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Kijk, nu is het me helemaal duidelijk. Thx :), de andere uiteraard ook bedankt voor de reacties. Ik zet mijn XboX vanavond nog even op 60.

18. Hanry X

Hanry X Diehard Wannabee

Leuk Bevonden:
    0
    En om het beste uit je dvd te halen uit een breedbeeld 100 hz tv?

19. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Ow ik dacht dat die Pal-60 een een of ander iets was dat alleen in Amerika gold. Stom van mij zeg. Speel er al bijna 2 jaar op zonder die optie aan te zetten.

Deel Deze Pagina