komop gasten, het is precies zoals Mirik zei the bottem line:
NTSC machines (USA + JP) draaien standaard sneller dan PAL machines, (Euro + AUS) omdat ze daar een ander T.V. sys. hebben dat sneller update (in frames per sec), dit NTCS beeldsysteem heeft echter minder beeldlijnen. (iets lagere resolutie)
dus als een spel (slecht) geport wordt krijg je dus 1. minder snel spel, omdat de game dus minder snel update, en 2. balken boven en onder
Xbox heeft hier 2 oplossingen voor
1.In alle PAL consoles zit een 60hz optie, dit zorgt er dus voor dat de game in de origineele vorm kan draaien, dus in princiepe werkt ie dan als een NTSC machine, en update ie het beeld dus ook sneller, en 2. standaard zit in de Xbox hardware een video scaler, die dus het beeld vult, ook al hebben wij meer beeldlijnen
dus je krijgt hier nooit (nouja de optie kan door developers uitgezet worden) balken en vervormt beeld.
er zit echter maar 1 maar aan, als je xbox dus in 60hz mode gaat draaien, gebruikt ie ook NTSC kleuren en die sneller update, je TV moet dit echter aankunnen, de meeste T.V. kunnen het tho
got it?
Laatst bewerkt: 1 feb 2003