pal 60

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door aop, 20 dec 2010.

1. aop

aop Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste forum,

Mijn kinderen hebben Modern Warfare 2 gekocht maar ik krijg geen beeld op mijn TV. Om het spel te kunnen spelen moet ik de xbox op pal 60 zetten.
    Als ik dit gedaan heb wordt het beeld blauw en gebeurt er helemaal niets.
    Nou zeggen m'n kinderen koop maar een andere TV maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Misschien kan iemand op dit forum mij helpen!

Het is een witte XBOX 360 met een RGB kabel aangesloten via SCART op een Philips LCD type 32PF9976. De TV heeft nog wel een DVI aansluiting. Helpt het om de xbox op de DVI aan te sluiten of moet ik iets proberen om dit spel spelende te krijgen?

Bedankt voor de moeite.

Gr.
    Adri

2. Senshin

Senshin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die TV heeft toch gewoon HDMI?
    Koop zo'n kabel, heb je volgens mij ook 720p want dat toestel is volgens mij HD-ready.
    En draai je MW2.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met RGB bedoel je toch niet de standaard meegeleverde AV-kabel met Gele , Witte en Rode tulpstekkers ???

Als de Xbox360 een HDMI aansluiting heeft kan je deze met een HDMI/DVI Adapter aansluiten op de Philips.
    Je moet wel rekening dat DVI geen geluid ondersteund , voor het geluid met een aparte audio-kabel aanleggen naar de Philips.

Heeft de Xbox360 geen HDMI aansluiting dan zijn er nog 2 mogelijkheden over om in HD te kunnen gamen.
    1. Component-kabel , deze kabel heeft 6 tulpstekker ( Rood/Groen/Blauw (beeld) en Wit/Rood (Audio) en Geel ( Normaal Video).
    2. VGA-kabel.

Zie in de specs dat de Philips een gecombineerde DVI aansluiting heeft voor DVI (digitaal) , VGA (Analoog) en Component (Analoog).

De simpelste oplossing een Microsoft VGA-kabel + VGA/DVI adapter.

Microsoft VGA-kabel.

VGA/DVI adapter.

4. Black309

Black309 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ditzelfde probleem ook gehad, de tv is ook een phillips, helaas heb ik geen oplossing gevonden, ik denk gewoon dat de tv geen 60 hz kan weergeven.

maar als iemand een oplossing weet en weet dat hij werkt door andere mensen ben ik blij hem te horen :)

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe is de Xbox360 aangesloten op de Philips.

Op zolder staat nog een Philips van >15 jaar oud en deze ondersteund 60hz via de Scart RGB.

6. Black309

Black309 Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is oftewel aangesloten met SCART of met de rood-wit-geel kabel ( weet de naam niet :p )

wij hebben ook nog zo een oude phillips met zo een grote 'bak' erachter, en daar werkt pal 60 wel op.

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    rood-wit-geel = Standaard AV-kabel + los scartblokje.

Als de nieuwe HDTV geen 60hz ondersteund via gele stekker (composiet) , dan zit er maar één ding op en dat is een nieuwe kabel.

1. Scart Adavanced RGB kabel.
    2. VGA-kabel (pc aansluiting).
    3. Component-kabel (kabel heeft 6 stekkers rood/groen/blauw en rood/wit/geel).
    4. HDMI.

Met de kabels 2/3/4 kan je in HD-kwaliteit gamen.
    Bij de Component kabel wordt alleen de gele (composiet) stekker niet gebruikt.

8. Black309

Black309 Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is nog een tv van toen flatscreen net uit was, dus is hd-ready, en heeft dus geen hdmi aansluiting, ook geen pc aansluiting, alleen 2 av's en 3 scarts en audio in en out

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft de Philips geen DVI-aansluiting , zo niet dan mag het geen HD-ready heten.

Kijk even naar post nummer 3.

10. Black309

Black309 Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaaa, had me vergist, blijkbaar heeft het dat wel :) ik zal het eens proberen ;)

Deel Deze Pagina