PAL tv vraag

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XBOXLIVE!, 13 jun 2003.

1. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Yo,

Ik ben van plan om binnekort een xbox uit amerika te importeren, dus een NTSC xbox. Een vriend van mij heeft dat ook gedaan, maar toen hij zijn ntsc xbox op zijn pal tv aansloot, kreeg hij zwart wit beeld. Volgens sloot hij zijn xbox maar op zijn NTSC tv aan, en alles werkte prima. Nu is mijn probleem dat ik geen NTSC tv heb, weet iemand dus of er ergens speciale NTSC scart kabels zijn die op een PAL tv kunnen worden aangesloten? En waar dus kleur mee wordt gegeven?

Mvg,

Francis:D

2. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan dat niet, of je moet een tv hebben die NTSC ondersteund en dan zijn de normale kabels goed.

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    ja, je hebt een soort rgb scart kabel, die is speciaal voor ntcs en op de meeste tv's werkt ie prima, hij is rond de 18 euro.

4. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

ja? cool!!!:D:D:D:D:d dan ga ik nu naar amazon.com en bestel ik een xbox:D:D:D:D:D:D:d Woehoe!!!!

5. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7

Uhmmmmm dat is volgens mij niet zo hoor! Je tv moet het ondersteunen. De kabel die jij bedoelt is gewoon een advanced scart cable.

6. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, je moet gewoon een ntsc tv hebben, anders gaat ut nooit werken

7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    RGB kabel is altijd goed, want rgb is bijna het oudste kleuren signaal wat er is en nog steeds een van de beste. Alle tv´s die kleur kunnen geven ondersteunen rgb. Dus gewoon een rgb kabel halen en dan werkt het prima.

BTW: welke ouwe kut tv had die vriend dat die niet met een ntsc signaal omkan want bijna elke tv kan ermee om.

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    En kabouters kunnen vliegen

9. Metski

Metski RelaX-BOXer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een tv heb je dan??? Want ik heb een Grundig en daar kan je het kleurensysteem zelf instellen, ik kan kiezen tussen PAL en NTSC 4.4.

10. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Tv moet 60Hz ondersteunen kan die dat niet, pech gehad :D

Waarom vraag jij je vriend niet of die ntsc xbox op jou tv kan aansluiten ;)

Heeeee zo moeilijk denken is dat toch niet ;)

11. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    50herz hoor

12. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn die ntsc xbox en spellen toch echt 60 herz, dat is namelijk in amerika de standaard

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Die spellen lopen ook goed in 50hz

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dan men bedoeld dat de xbox zelf op 110V 60hz werkt. maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een tv niet met het rgb signaal overweg kon.
    je kan er gemakshalve vanuit gaan dat het via een rgb kabel werkt.

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    nee, ik bedoel niet de advanced scart kabel, maar een rgb kabel (zonder digital out), en meeste tv's kunnen ntcs aan, heb ik ook met kabel en werkt prima!

Deel Deze Pagina