Hoi Ik heb hier een xbox360 met een philips 4:3 pal50 tv(type:21ht3302). Nu is het probleem dat de xbox360 geen goede pal50 kan weergeven. Het beeld is ingedeukt. Ronde dingen zijn veel te breed. En ik heb zwarte balken boven en onder. Pal60 is de verhouding wel goed. Maar ik krijg gespikkeld beeld met soms strepen en harde piep uit de tv. Ik heb geen andere tv die wel pal60 ondersteunt. Die zijn volgens mij ook niet in nederland te koop. De xbox is al es omgeruilt voor een ander(de vorige had overhittings problemen) Op bijde krijg ik hetzelfde probleem. Op mijn oude gewonde xbox had ik wel goede pal50 weergave dus het ligt niet aan de tv. Bert
Welke kabel gebruik je? Als je de Advanced Scart Cable nog niet hebt dan zou ik die maar eens proberen, heb ik ook en die maakt alles echt veel mooier en die zou misschien je probleem wel kunnen oplossen.
hoe kan ik zien welke ik heb? Iedergeval je kan schakelen tussen tv en hd. Zitten 5 kabels aan (geluid L/R, RGB en een gewone beeld kabel) Het probleem doed zich trouwens alleen bij games voor Bert
maar ik heb een samsung tft lcd beeldscherm die ook te gebruiken is voor een pc en als ik die op pal 60 is ziet het er egt niet uit
als ik em op pal 60 zet begint me beeld te bibberen maar 50 doet het gwoon maaar ga binnekort le26r71 hale dus geen probleem hoop ik
Er is sinds vandaag een speciale thread over PAL 50 / 60 Hz problemen. klik Voortaan kun je daar dus terecht voor al je vragen. Deze gaat dus op slot.