Partities en gebuikersaccounts

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Elgee, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga de PC formatteren en daarbij wil ik dan 2 partities aanmaken, een voor Data (Mijn Documenten etc.) een voor Windows.

Vraag is bij mij dan, hoe zit dat met gebruikersaccounts in Windows? Ik zit namelijk met 3 of 4 gebruikers op 1 pc, zet Windows dan toch gewoon de documenten op de Windows schijf? Of kan het ingesteld worden dat daar de Data schijf voor gebruikt wordt, wat ik dus graag zou willen.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Standaard zal Mijn Documenten op de paritie staan waar ook Windows op staat.

Maar dit kan je veranderen door een snelkoppeling te maken naar de 2e partitie (Data).
    Zelf heb ik gekozen voor een extrene USB-HDD drive.

Dit kan je simpel veranderen door ( rechtermuis knop ) Mijn Documenten.
    En dan kiezen voor ( Verplaatsen ).

Laatst bewerkt: 27 dec 2006
  3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is niet precies wat ik wil.
    Ik wil dus alle instellingen die een account heeft, op de partitie DATA hebben. Dus dat alleen de software en Windows op de partitie WINDOWS staat.

De accounts dus kopppelen aan de partitie DATA.

4. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    dat wordt volgens mij moeilijk maar t kan zijn dat ik je niet begrijp...

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Begrijp het nu , je wilt de Directory (Documents and Settings) verhuizen naar de partitie Data.

Mischien dat het mogelijk is via Systeembeheer <> Computerbeheer <> Locale Gebruikers.
    Bij eigenschappen kan je de Basismap veranderen.

Werkt ook niet.
    XP maakt wel een map aan op mijn andere partitie , maar deze blijft helemaal leeg.
    De instellingen worden gewoon op de partitie gezet waar ook Windows op staat.

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je wil kan niet in XP. Het is namelijk een profiel-issue en redirection daarvan wordt alleen ondersteund middels Active Directory en dat wordt alleen aangeboden via Windows Server.

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb momenteel twee partitie's ik wil ze weer als een geheel hebben. En hoe kan ik een partitie maken en wel gratis!

8. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ubuntu CD'tje downloaden; zit een gratis partitie-manager ingebouwd.

http://www.ubuntu-nl.org/download/

Offtopic: waarom stel je deze vraag in het topic van iemand anders? Beetje lame...

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Dan hoef ik geen nieuwe te maken ;) Beetje lastige weg lijkt me die ubuntu. Is er geen makkelijke manier. Zoiets als: rechtermuis klik op partitie - voeg toe aan c: :9

Als ik partition magic installeer krijg ik een foutmelding als ik hem open, dus dat is geen optie :mad:

Laatst bewerkt: 4 jan 2007
  10. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de lokatie van de profiel gegevens van de accounts wilt verplaatsen van de standaard paden naar de data partitie dan moet je instellingen van het syteem gaan aanpassen dit moet je precies uitzoeken en dan pas overwegen om dit eventueel te doen.

11. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil alleen die twee partities die ik hem weer als een geheel hebben. Maar ik kan geen prog vinden die het doet.

12. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Partition magic

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik start me pc opnieuw op en geeft hij de melding dat hij geen boot bla bla kan vinden. Dus ik start nog eens op en niks. Ik doe me herstel cd erin en dan geeft hij de melding dat hij geen OS kon vinden of een partitie was beschadigd. Dus kan ik weer me OS opnieuw installen :9 Ik had me pc nog open gemaakt kijken of me HDD wel verbonden was maar dat was gelukkig wel goed.

Maar nu een vraag voor de Die Hards me HDD is niet kapot ofsow? Er is ook niks hardware matigs fout. Want hij is nu gewoon aan het installen en dan neem ik aan dat alles goed is qua hardeware.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Jouw vraag heeft helemaal niets te maken met de vraag je Elgee.
    Hierdoor wordt deze thread onoverzichtelijk.

Moet MAX3400 gelijk gegeven , ik vind het ook lame.

Dat komt er nu van als je gaat klooien met partities.

De vraag van Elgee is volgens door MAX3400 beantwoord !!

Daarom een slotje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina