Beste mensen, Ik heb zoals velen hier een probleem met mijn NAT, hij staat op Moderate. Erg irritant als je een aardig potje mw2 wilt spelen. Ik probeer de NAT nu dus op OPEN te krijgen dmv Port Forwarding (of iets dergelijks, ik ben niet zo van dit soort zaken). Op PortForward.com staat volgens mij een aardige uitleg. Ik gebruik deze link: klik Maar helaas gaat het bij mij al erg snel mis. Alle standaard wachtwoorden (admin,1234, *blank* ) doen het niet... Ik begrijp dat jullie mij moeilijk kunnen helpen met het kraken van mijn eigen wachtwoord, maar misschien hebben jullie toch een idee om erachter te komen. Mijn router heb ik NIET zelf geïnstalleerd en ik heb er verder ook NOOIT aangezeten, maar toch is het wachtwoord niet correct. Is er iets wat ik kan doen, zoals bellen naar mijn internetaanbieder? (misschien kunnen zij het achterhalen?) of ben ik compleet de l.. en kan ik net zo goed een nieuwe router halen? Is er misschien een manier mijn NAT open te krijgen zonder password? Ik heb niet veel verstand van dit soort zaken, daarom vraag ik jullie hulp. Granaatappel
nee, maar jke kan wel je router resetten naar de fabriek instellingen. ergens staat een reset knop welke je lang moet indrukken
Zoek ook direct de handleiding van je router/modem op. Op de website van de fabrikant of van de leverancier (bijv. @Home/Ziggo, UPC whatever)
Hij heeft Telfort Ik vermoed dat de monteur de inlog-gegevens van de Zyxel veranderd heeft. Hij zou een hard-reset kunnen proberen , reset-knopje minimaal 20sec ingedrukt houden.
Let er dan wel op dat je uiteraard je router/modem opnieuw in moet stellen, en dat je telefoon (als je die ook van Telfort hebt) het voor de time being ook niet doet. Maar waarschijnlijk wist je dit al.
Bij de KPN Experia kan het behoorlijk lang duren voordat de modem weer online is. Heb 1x de Experia van mijn ouders gereset en het duurde >30min voordat dat ding weer online was.
Ik had hetzelfde probleem. 'k Heb ook Telfort. Ik had de hard-reset manier van Melbuuln geprobeerd en ik kan nu gewoon inloggen. Dus het werkt, voor mij althans.
Begrijp nooit waarom een "monteur" de inlog-gegevens van een modem/router gaat veranderen. Heb Donderdag bij iemand waar een "monteur" van Ziggo de kabelmodem boven op de eiken woonkamer meubel had gezet Dwars door de kamer liep een utp-kabel naar de laptop Een tijd geleden bij iemand de instellingen van een WRT54G veranderd. Hier was de wachtwoorden veranderd en had de "monteur" de SSID veranderd in Kloten Router
De monteur doet dat waarschijnlijk zodat anderen niks aan de settings veranderen. Hij denkt zeker dat hij de enige is die iets van routers weet.
Ja dat is niet zo'n probleem, meestal heb ik alleen 's avonds of 's nachts tijd dus dan kan ik die telefoon wel even missen.