I read on the internet that you have to pay per game, to be able to play it on xbox live. For example some star wars game was 10 euro per month. Is that right if so I'll just go online with gamespy beceause that is free. Raprulezz
Why are you talking English? I know You're a Dutch Speaking Guy.. You've got to work on your English man .. Maare, de games moeten wel live enabled zijn hé, en het kost geen cent..je betaalt abbo kosten...als je een kit koopt zit er een jaar abbo bij...na dat jaar moet je per maand of per jaar betalen..
Voor sommige games moet je wel extra betalen, denk bv aan MMORPG's die echt onderhoud nodig hebben en in de loop der tijd echt worden uitgebreid.
Je wilt toch die ultracoole headset gebruiken ? dat kannie met gamespy En MMORPG gaan vast niet met systemlink dus ook geen xbconnect
Ja, Gamespy is wel aardig, maar je mist veel zaken die je op Xbox Live wel tegenkomt. Allereerst de Voice Communicator. Wat een vreselijk leuke (en goed werkende) feature van Xbox Live! Tweedens zijn de Xbox Live games geoptimaliseerd voor WAN (internet) gebruik, terwijl Gamespy niets anders is dan een ERRUG trage LAN verbinding. Derdens zijn de Live games niet gelimiteerd t.a.v. het aantal deelnemende personen. MMORPG's zijn hierboven al genoemd. Maar ook MechAssault kan al met 16 man gespeeld worden. Dat moet je op Gamespy eens proberen. Het gaat wel, maar dan heb je toch al gauw meer dan een 2mbit uplink nodig. Waar haal je die vandaan? Xbox Live kost inderdaad een paar centen. Naar schatting 60 euro per jaar. Voor sommige games moet je bovendien een extra abbo nemen. Maar nu al blijkt dat veel content gratis geplaatst zal worden, zoals de reeds beschikbare updates en uitbreidingen voor MechAssault en de op handen zijnde uitbreiding voor SplinterZiel. Vind je 60 euro te duur? ga dan gerust verder met Gamespy. Ik wed echter dat je daar over een paar maanden niemand meer ontmoet. Dan zit iedereen nml op Live. Kun je via Gamespy lekker met jezelf spelen. Maar dat kun je nu ook al. PS: Rap sukz, maar dat is maar een persoonlijke mening.
je betaalt zowiezo voor 't abonnement, dat is 60 euro voor de Live!-kit, verder heb je geen kosten meer (behalve van je internet provider..) Voor spellen betaal je dus niks extra's, met als uitzondering voor MMORPG's - Daar betaal je wel een abonnement voor.
whaha jammer dat de vakantie alweer voorbij is ik had liever gewild dat de vakantie op maandag 10 maart zou beginnen
Re: Re: Pay per game?? Wat hier staat is grote onzin. In beide gevallen is er sprake van een wan, alleen in het geval van tunnel software simuleert deze een lan (omdat link-games slechts naar games binnen eenzelfde segment zoeken). Games geoptimaliseert voor WAN (internet) behoeven juist minder bandbreedte en kunnen dus ook prima via tunnelsoftware. Het voordeel dat live heeft is dat het backbone netwerk erg snel is, waardoor je ook probleemloos tegen bijv amerikaantjes kunt spelen, terwijl dat via internet (tunnel) vaak ondoenlijk is. In beide gevallen geldt dat als je internet aansluiting matig is, je xbl ervaring dat ook zal zijn. En dat heeft niks van doen met wan of lan of wat dan ook. Maarre xbl is erg cool hoor, begrijp me niet verkeerd. (heb hier zelfs geregistreerd vanwege de pre-order actie)
Re: Re: Re: Pay per game?? Nou, het is in het geheel geen onzin, maar misschien begrijp je niet wat ik bedoel... Schrijf dan niet "dit is grote onzin", maar schrijf 'dit begrijp ik niet'. Dat is niet zo onsympathiek. Halo is typisch een LAN game en Halo werkt wel met Xbconnect, maar je hebt er enorm veel last van lag mee. MechAssault is typisch een game die geschikt is gemaakt voor gebruik op een WAN en werkt derhalve veel efficienter dan bijv Halo. Met MechAssault op XBL zul je nagenoeg geen last van lag hebben, en tegenstelling tot het spelen van Halo op Xbconnect. Overigens: Als je internet aansluiting 'matig' is, kun je Xbconnect wel vergeten. XBL werkt dan nog steeds, maar wellicht moet je de voice ondersteuning missen (die schakelt nml uit op slechte verbindingen). Ik heb met een BIJZONDER slechte verbinding geen enkele last van lag gehad op XBL. "Bijzonder slecht" is in dit geval een verbinding die slechts de helft van de verplichte bandbreedte had; vrij eenvoudig te simuleren door de verbinding dicht te knijpen. Wat jouw opmerking over backbone netwerk betreft... Jammer. Tijdens het spelen zelf wordt geen backbone gebruikt maar geschiedt het gebeuren volledig peer to peer.
Re: Re: Re: Re: Pay per game?? ja sorry, heb je gelijk in, was ook niet zo bedoeld... Klopt. Maar met de komst van XBL zullen de devolopers meer moeite de dartapacketjes te stroomlijnen, net zoals dat bij online PC games gebeurt, met dat verschil dat er nu van een hogere beschikbare bandbreedte wordt uitgegaan (breedband only). Klopt, maar xbl geoptimaliseerde games zullen ook beter draaien met xbconnect. Dus een van je argumenten voor xbl tov xbconnect houd niet stand. Dat is mijn punt. De voordelen van xbl liggen dan ook elders... Hmmm, als dat zo is, jammer. Een gemiste kans lijkt me. Meende te hebben gelezen dat een van de objectives van MS was gamers van allerlei nationaliteiten de mogelijkheid te bieden lagfree met elkaar te kunnen gamen, ongeacht de geografische locatie. Hopelijk zit je ernaast