PC aansluiten op een beamer

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door titan1980, 14 okt 2005.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik wil mijn pc aansluiten op mijn beamer. ik heb een epson tw10h beamer, nu heb ik al eens gewoon via de monitor stekker de beamer met pc vebonden en dat leverde al een net plaatje op. Maar volgens mij kan mijn GeForce 6800 anders verbonden worden. Er zit namelijk nog een ingang op (wit met gaatjes) DVI? ik weet niet hoe die heet.. Ik wil een kabel ervoor kopen die dus zo aangesloten kan worden tussen beiden.

iemand enig idee?

Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op de Geforce 6800 zit inderaad een DVI aansluiting. Alleen heeft jouw beamer geen DVI-ingang volgens de specificaties van de Epson website. Dus dan heb je er nog niets aan helaas.

3. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

dat weet ik, maar... is er geen kabel die aan de ene kant DVI heeft dus voor de videokaart en aan de andere kant de VGA ingang op de beamer?!

4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat deze als één kabel te koop zijn. VGA is namelijk een analoog signaal terwijl DVI een digitaal signaal is. Dat signaal moet dus worden omgezet. Bij videokaarten met een DVI aansluiting wordt tegenwoordig vaak deze adapter geleverd:

[plaatje]http://www.mc3llc.com/images/DVI-Flat_VGA_ADAP.JPG[/plaatje].

Het beeld zal ook met deze adapter altijd analoog blijven en zit er dus géén verschil tussen VGA en DVI in jouw geval.

5. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

cool dat je er vrij veel van weet. Ik denk dat ik gewoon het beste een VGA kabel kan kopen en dan niet die korte van de monitor maar een van 2 a 3 meter? kan ik die ergens kopen en zitten daar ook nog kwaliteitsverschillen in ?

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Deze kabels kun je in principe bij elke pc winkel kopen. Deze zaak heeft veel kabels op de site staan: MCSnet.nl.

'HQ SVGA mannetje mannetje' (is gewoon VGA hoor) kost daar €16,- voor 2 meter en €19,- voor 5 meter :). Persoonlijk denk ik niet dat er veel (waarneembaar) verschil zit tussen verschillende kabels.

Deel Deze Pagina