PC Controllers: Wel of Niet op X-bazar?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Master Of Blades, 21 dec 2004.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hier ergens een Controller voor de PC liggen, maar eigelijk is deze vraag ook voor Joysticks, wheels en andere controllers voor de PC.

Vallen dit soort extra dingen voor de PC nou onder PC-Hardware (mag NIET aangeboden worden op X-bazar) of Games-Hardware (mag WEL)? Ik heb in het verleden wel eens gezien dat er threads waar joysticks aangeboden werden gesloten werden.

Ik vind zelf dat het eigelijk onder beide valt. Een controller, wheel of joystick die je voor de PC gebruikt, hoort dus bij de PC en is geen software, dus het is hardware. Die apparatuur word wel alleen gebruikt bij het gamen en het spelen van games.

Ik zou zelf zeggen dat PC-controllers, Joysticks en wheels wel aangeboden mogen worden, want je PC heeft twee functies (globaal gezien): Niet-game functie (word, internet, schoolprogramma's, etc.) en de Game-functie. Je PC is ook een soort console en apparatuur die voor de Console-functie te gebruiken is, moet wel kunnen dat die aangeboden mogen worden, vind ik, maar ja, ik ga niet over het beleid.

Wat vinden de members hiervan en vinden de Moderators en Administrators dat PC Controllers, Joysticks en wheels voor de PC mogen aangeboden worden op x-bazar of niet?

Voorbeeld gesloten thread:
    Microsoft sidewinder Joystick

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Als het aan mij zou liggen zou het mogen. Het staat overduidelijk in relatie m.b.t. tot gamen en het beleid geeft aan dat alles mag zolang het games gerelateerd is. Het is dan wel een stukje pc-hardware maar imo refereert het beleid meer richting videokaarten en harde schijven e.d..

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dit mag inderdaad. Consoles, games en games hardware als dvd-kit en controllers mogen aangeboden worden. Het is niet de bedoeling dat mensen ook complete pc's of onderdelen aan gaan bieden als videokaarten.

4. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik begreep wel dat Harddisks en Videokaarten enzo wel niet mochten, maar ik vond de PC-controllers een twijfelgeval en er is al wel eens een thread gesloten waar alleen een joystick werd aangeboden.

Los van Dioga's en [2k]'s Post:
    Toetsenborden en muizen vind ik wel weer tever gaan. Je kan er wel games mee spelen, maar dit zijn geen echte game-related bedieningen voor de PC

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Dan komt dus de vraag: Waarom heeft Cole dat topic dan gesloten?

Een Microsoft Sidewinder nog wel!!!

:+

6. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Deze thread is niet bedoeld als aanval op Cole Trickle bedoeld ofzo, had net zo goed een andere moderator of administrator kunnen zijn, maar gewoon voor meer duidelijkheid in deze categorie hardware

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Nou als je het strak volgens het beleid neemt is het inderdaad verboden

Pc-controller en joysticks vallen toch gewoon onder PC-Hardware?

8. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Maar ook onder Games-hardware, dan is het hem juist

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Met Games hardware bedoelen ze volgens mij xbox/ps2 - controller etc. Een controller voor de Pc is volgens mij officieel gezien PC Hardware

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, daar heb je gelijk in, officieel gezien wel, alleen de Crew van xbw.nl kunnen ons hier het echte antwoord op geven

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Een spel is ook software voor de pc maar software als bijvoorbeeld een routeplanner of Photoshop mag weer niet. Dezelfde grens kan dus getrokken worden met hardware voor de pc. Is het puur gefocussed op games dan kan het imo makelijk.

edit: Xbazar was toch zo iets van: Alles mag zolang het games gerelateerd is.

12. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Met een Joystick kan je toch niks doen voor school? nou dan.
    Met PC Hardware moeten we bedoelen dat het om videokaarten, webcams, toetsenborden, moederborden etc.
    Joystick is een hardware wat valt in het games gebied, die Microsoft Sidewinder Joystick is gemaakt voor games, niet voor iets wat buiten de game genre is.

13. FabianNL

FabianNL Guest

sorry hoor maar ik vind een vidoekaart duidelijk games relatateerd, niet alle videokaarten natuurlijk (sommige zijn gericht op beeldbewerlking...of zit ik er nu totaal naast?) maar iig 9 van de 10 kaarten zijn gemaakt en worden gekocht om games goed te draaien, zo kan je ongeveer wel alle PC hardware gaan noemen ook dus mij lijkt het slim om totaal GEEN pc hardware toe te staan, dus ook geen controllers want anders heb je nooit een duidelijk lijn, die je wel moet hebben

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    jep hetzelfde geldt eigenlijk voor modems.Je gebruikt ze eigenlijk bijna alleen om ermee online te gamen(op gewoon internetten na), maar die mogen hier denk ik ook niet worden aangeboden

15. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, daar heb ik helemaal niet bij nagedacht, maar zo'n videokaart is ook game-related, maar dat vind ik dan weer net te ver gaan. Er moet eigelijk een extra klasse bijkomen: PC Games-besturing waar alleen Controllers, Wheels en Joysticks toegestaan mogen worden. Dan heb je wel een duidelijke lijn

16. FabianNL

FabianNL Guest

maar het begint bij PC games-besturing en het eindigt bij alle hardware
    en het is en blijft tenslotte Xboxworld en dat is de hoofdzaak, geen marktplaats dus ik zou het lekker bij xbox houden...maar dat is mijn mening....

17. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Als het Xboxworld is en alles om de xbox draait, dan zouden PS2/GC/ETC apparatuur en alle games voor andere consoles niet aangeboden mogen worden. Je hebt wel gelijk wat betreft de lijn die overschreden gaat worden, maar er zullen daarover duidelijke afspraken gemaakt moeten worden. Als iemand een Joystick/Controller/Wheel aanbied, dan mag die openblijven, is het iets anders dan dit voor de pc, dan een slotje erop.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de Moderators en Admins erover denken en wat zij in bepaalde situaties zouden doen. Zij beslissen immers wat kan en niet

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Er worden meer videokaarten gebruikt om gewoon beeld te krijgen dan spellen te spelen. Dat jij en je vrienden allemaal een high-end grafische kaart bezitten om spellen te spelen wil niet zeggen dat iedereen dat doet (zoals ik b.v.). :) Er zijn meer mensen op de wereld die geen pc spellen spelen dan wel.

Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als de videokaarten. Modems worden dus ook meer gebruikt om te e-mailen, het web te bezoeken enzo. Een klein percentage modembezitters speelt spellen online, de meeste internetten er mee.

Als je nou de videokaart en het modem verglijkt met de joystick dan moge het duidelijk zijn dat de joystick alleen gebruikt kan worden om mee te spelen (nou ok, niet alleen maar... flauwe grap...). De videokaart en het modem kunnen voor meer doeleiden gebruikt worden en richten zich dus never nooit niet specifiek op games.

19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Daar heeft die Dioga wel een punt

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Inderdaad. En dus nee, PC Hardware komt er niet in.
    We moeten toch ergens de grens trekken, niet?

Deel Deze Pagina