[PC] [PC Game] Locomotion

Discussie in 'Games' gestart door Jeruzame, 19 sep 2004.

1. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Iedereen kent waarschijnlijk nog wel Transport Tycoon (TT), dé sim game waarmee je eindeloos met bussen, treinen, boten en vliegtuigen kon spelen. En nu is er eindelijk het vervolg: Locomotion.

Locomotion is een combinatie van TT en Roller Coaster Tycoon (RCT); je doel is nog steeds zo veel mogelijk geld of faam te verkrijgen d.m.v. transportroutes op te zetten (TT), maar het bouwen van wegen en rails (tram en trein) doe je nu zoals dat wordt gedaan in RCT. Chris Sawyer was de man achter TT en RCT, en is nu ook weer het brein achter Locomotion.

Wat vinden jullie van deze game? Hoe ver zijn jullie ermee en hebben jullie nog tips?

Ik ben zelf redelijk positief over Locomotion. Er zitten een hoop verbeteringen ten opzichte van TT in, maar er zijn ook een aantal zwakke punten. Zo vind ik de nieuwe manier van het bouwen van wegen en rails à la RCT erg handig, maar snap ik niet waarom de depots (om treinen te bouwen en onderhoud te plegen) die in TT zaten zijn geschrapt. Aan de ene kant vind ik het erg jammer dat Locomotion grafisch gezien hetzelfde is als TT, maar daardoor komt wel een stukje nostagie los... :) Als de gameplay e.d. maar goed is, maakt het niet hoe het er uitziet...

Ik heb zelf nu de Beginner en Easy Campaigns afgerond. Ik ben nu met een hele makkelijke map bezig die ik zelf heb gemaakt met als doel zo veel mogelijk geld maken en zo ingewikkeld maar efficiënt mogelijke treinroutes te maken.

Ik hoor graag jullie mening over Locomotion!

2. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ff wat screens gecheked en ik moet zeggen dat het er aarid uit ziet, zelf heb ik TT ook helemaal ziek gespeeld en deze lijkt me ok wel leuk, dus ik ga hem van de week maar eens proberen.

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    heb tt vroeger ook kapot gespeel, kijken of ik iets kan vinden op internet erover.

4. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Locomotion ook! En heb geloof ik ook Beginner + Easy af... En ik ben ook nu bezig met een hele simpele (zelfgemaakte) map met als doel: Steden zo groot mogelijk laten worden en de passagiers zo snel mogelijk over een behoorlijke afstand per hoge snelheids trein te vervoeren... En ik ga daar echt ver voor... 1 lang recht stuk op dezelfde hoogte... zodat er geen langzame 120km limit verhoging gebruikt hoeft te worden :D Dus soms gewoon een brug van 1 kant van de map naar de andere... HEEEL DUUR :D Maar ik ben al zo rijk in het spel dat ik het kan betalen, en dan de voldoening als je een lijn hebt aangepast (Dus bijvoorbeeld van met een paar bochten naar recht) en je krijgt te horen dat er een hoger land record is... dat vind ik tof :D

[plaatje]http://members.lycos.nl/banjysite/Loco1.gif[/plaatje]

Edit/ Nadeeltjes aan het spel vind ik toch wel de graphics... deze hadden mooier gemogen van mij. En de intelligentie van je voertuigen (treinen die raar gaan rijden als je ze geen eigen spoor geeft maar er nog een trein op laat rijden) boten die rondjes gaan varen in een hoekje... dat soort dingen... EN wat ook jammer is dat mensen niet echt ergens naar toe willen: Stel je hebt een station waar ook een tram langs komt dan neemt deze tram mensen weg die anders voor heel veel geld naar een andere stad met de trein zouden gaan... Dus mensen hebben helaas geen eigen wil... dus overstappingen werken niet echt (bij Traffic Giant bijvoorbeeld weer wel)

Laatst bewerkt: 19 sep 2004
  5. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    [plaatje]http://www.nu-verdienen.nl/uploader/image/Screenshot6.jpg[/plaatje]

En hier een screenshotje van mijn coal/iron ore/steel knaller :)

6. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Shit, ik heb hier afgelopen week nog aan zitten denken: ik wou dat er een vervolg komt op Transport Tycoon! In mijn ogen een van de meest verslavende games aller tijden, man wat heb ik dat spel grijsgespeeld :) Toevallig dat ik dan net deze week hoor dat er een vervolg op is. Jammer dat dit dan het vervolg is.... dit spel heeft namelijk zoveel meer potentie dan een tweederangs aftreksel van het origineel wat Atari nu heeft durven publiceren. Begrijp me niet verkeerd, het zal best vermakelijk en hopelijk nog net zo verslavend zijn, en het is wel nostalgie, maar het had zoveel beter gekund: betere graphics (bijvoorbeeld in de stijl van Sim City 4. Dit zijn echt zwaar verouderde graphics, daar kun je tegenwoordig echt niet meer mee aankomen), betere AI ('slimme' reizigers, mogelijkheid tot overstappen om zo verschillende transportlijnen te verbinden zijn 2 belangrijke dingen die dit spel tot een hit hadden kunnen maken in plaats van een tweederangs game.

Dit is althans mijn oordeel voordat ik het zelf heb kunnen spelen... ik ga de game eens proberen om te zien of ik gelijk heb, maar ik vrees van wel.... jammer :'-(

7. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Dit spel heb ik sinds 2 dagen. :) Wel leuk spelletje hoor, jammer van die Graphics maar het blijft verslavend!

EDIT: Hoe komen jullie aan zoveel geld? Ik wil wel die cheat hebben :D

Laatst bewerkt: 20 sep 2004
  8. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Eeej ff vraagje, kan je mij even uitleggen hoe je dat precies doet: Van meedere treinen het zelfde spoor laten gebruiken... als ik dat probeer gaan ze allemaal heel vreemd en gek rijden :confused: Dus ik bouw altijd 1 baan per trein :p

Edit/

Is geen Cheat...tenminste niet bij mij... gewoon een paar goede treinbanen hebben en dan incashen en vergeet niet hoe verder je komt... hoe meer je verdient maar ook hoe meer alles kost... maar wat ik altijd probeer is een vrij lange snelle trein tussen twee grote steden... dat verdient altijd wel aardig... of kolen of iets dergelijks vervoeren...(het ligt er maar aan in wat voor bui ik ben :9 )

Laatst bewerkt: 20 sep 2004
  9. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Het is indd niet mooi... maar op deze screenshots is het wel heel lelijk :eek: ... Het spel is in het echt ietsjes mooier... Maar ja die gameplay is nog net zo verslavend als toen.... :D

10. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je TT dan niet gespeeld? Daarin kon je het ook, ideaal!

Maak twee rechte stukken vóór de in-/uitgangen van een station, en plaats daar overheen twee 'chicane' bochten. Zet precies vóór de in-/uitgangen een dubbel signaal en zet aan de andere kant van de 'wissel' twee single signalen. Zorg er met de single signalen voor dat er een baan voor heen en een baan voor terug ontstaat. Herhaal het bovenstaande bij het andere station zodat je trainen een rondje gaan rijden. Plaats op de rails tussen de stations ook enkele single signalen, zodat treinen dicht achter elkaar kunnen wachten als het druk is.

Ik heb ff een ingezoomde screenshot ervan gemaakt:

[plaatje]http://img79.exs.cx/img79/433/Screenshot1.jpg[/plaatje]

En mocht je met dit verhaaltje er niet uitkomen, check dan http://loco.phoenixscripts.co.uk/index.php . Daar staan een hoop handige tips...

Ik maak ook geen gebruik van cheats, het gaat gewoon hard als je een aantal goede banen heb liggen. En het is de kunst om de balans te vinden tussen afstand en snelheid; hoe verder je iets vervoert, hoe meer je er voor krijgt, maar het moet niet té lang duren (zoals in TT)...

11. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het volledig met je eens; Atari heeft zich er erg makkelijk van afgemaakt, want het had véél beter gekund.

Maar probeer het gewoon een keer, want ondanks alle tekortkomingen, ben ik er nu erg verslaafd aan. Het is en blijft Transport Tycoon... :)

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb TT wel gespeeld en volgens mij was het me daar wel een aantal keer gelukt... Maar dat ben ik weer vergeten... Kzal het vanmiddag eens proberen! En ook Thnx voor de site.

Deel Deze Pagina